Fitness Seller

Ver weg van papzak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TomTilt

Cool Novice
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
129
Waardering
242
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Dag allemaal en welkom bij mijn log

Voorstellen:
Ik ben Tom 33 jaar, altijd veel uren op de mountainbike doorgebracht zowel in Nederland, Duitsland en Belgie met soms een uitstap naar Italie. Mijn uitdaging lag hier vooral in het voltooien van 100+ km ritten. De afgelopen jaren heb ik door de komst van 2 dochters (nu 4 en 2 jaar oud) niet de tijd meer gehad om hiervoor te trainen en de ritten daadwerkelijk te rijden Mijn voedingspatroon is alleen wel gelijk gebleven aan de actieve levensstijl.

Het afgelopen jaar stond ik voor de spiegel en werd ik er zoals Rob Geus zou zeggen, niet vrolijk van. Ik heb thuis een Tanita weegschaal die destijds 24% vetpercentage aangaf bij een gewicht van 90 kilo. Afgelopen kerst (toen ik al die vette maaltijden voorbij zag komen) besloten dat het tijd was om mijn fysiek om te bouwen.

Vanaf toen veel gaan lezen op Bodybuilding forum om zoveel mogelijk informatie te vergaren, bundelen en te verwerken in een passende leeftijl voor mij.
Dit jaar ben ik van 90 kilo naar nu 77 gegaan waarbij ik echt nog heb kunnen profiteren van 'beginner gains' daar ik meer in de fitness heb gestaan dan op de fiets heb gezeten. De tanita geeft nu 12-13% aan waar ik mij voor nu comfortabel bij voel. Hopelijk geeft dit ook wat rust terug in het gezin want wanneer je 13kilo gaat afvallen ben je (ofja ik) niet altijd even gezellig.

Doelstelling: (ik verwerk hier alleen mijn fysiek doelstelling daar het geen fietsforum is)
Ik ga 3 keer per week naar de fitness waarbij ik tot de zomer van 2021 een fullbody schema (stronglifts) ga uitvoeren. Het doel hierbij is een 'prima' fysiek op te bouwen wat het maximaal haalbare is voor een natty. Ik gooi nog niet direct de deur dicht voor het snoepen van de verboden vrucht maar verwacht dat nu mijn voeding op orde is, ik een duidelijk schema volg hier nog voldoende resultaat uit kan halen.

Stats afgelopen jaar:
Zoals vermeld ben ik afgelopen jaar in het krachthonk begonnen. Maar door een fors calorietekort kwam ik geregeld tegen een plateau aan. Dit tot op heden voor lief genomen daar mijn voornaamste doel vetverlies was en alle 'beginner gains' die ik zou opbouwen mooi meegenomen waren.

Bench: 3x6 75kg
Squad: 3x8 75kg
Barbell row: 3x8 60kg
Deadlift: Max 2x120kg

Waarom stronglifts:
Met een wisselend dienstrooster zowel die van mij als mijn partner proberen wij zoveel mogelijk zelf de zorg voor de kids op te vangen en zo min mogelijk gebruik te maken van opvang (waarom betalen wanneer je zelf ook thuis bent). Dit maakt dat er niet altijd een vast tijden/dagen in mijn trainingen zitten. Over stronglifts lees ik veel goeds op dit forum, er zit een duidelijke opbouw in, mogelijkheden tot isolatie oefeningen en je spreekt meerdere keren per week je spiergroepen aan wat voor een beginner een voordeel is.

Waarom Loggen:
Ik was toch al een jaar lang alles in een kladblokje aan het verwerken op mijn telefoon. Waarom niet jullie deel uit laten maken van mijn ontwikkeling en mogelijk nog wat tips hierbij te ontvangen. Want laten we eerlijk zijn, fitness/spiermassa opbouwen is niet zo makkelijk als het lijkt.

Voeding:
Ik heb veel gelezen op forums over voedingsschema's en verhoudingen. Toen ik begon met afvallen ook al mijn voedingswaarden in Myfitnesspal verwerkt en dit ook maandenlang gedaan tot ik ongeveer wist wat er in de voeding zat die ik dagelijks at. Ik probeer een goede balans te vinden (80/20%) in goede/afgemeten voeding en soms ook omdat je natuurlijk wil leven een wijntje en een chipje kan eten zonder schuldgevoel. Ik verander liever mijn leefstijl dan dat ik over 2 jaar terug op de 90 kilo zit.


Dit was het wel een heel deel, mochten er vragen zijn wees vrij ze te stellen en geef mij alsjeblieft feedback wanneer je denkt dat ik meer uit trainingen kan halen.
 
Laatst bewerkt:
Training vandaag.

Log:
Vandaag begonnen met Stronglifts en terug naar een kcal overschot. Ik begin met 2700kcal en mik op 250gram per week in gewicht erbij.
Het is wel even wennen dat Stronglifts, ik moet even helemaal terug en liep eigenlijk de fitness uit zonder een gevoel wat gedaan te hebben. Maar hopelijk gaat dit snel veranderen en smeek ik Stronglifts er geen gewicht meer bij te doen.

Squad:
5x5 32.5kg

Bench
5x5 32.5kg

Barbell Row
5x5 30kg

Om toch het gevoel te hebben wat gedaan te hebben
Skullcrushers 3x8 15kg
Biceps curl 3x8 15kg
 
In, succes!
 
Afgelopen week(end) niet meer gegaan omdat mijn vrouw en ik afwisselende diensten hebben gewerkt.

Vandaag na werk:
Bij elke oefening 2x3 warmup setjes

Squad
5x5 35kg

Overhead Press
5x5 20kg

Deadlift
1x5 55kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x10 140kg

Buik
Willekeurig apparaat.

Log:
Shit wat voel ik mij een mietje. Je wil en kan meer maar de sport is te wachten tot de zwaardere gewichten gaan komen



Nog steeds easy :)
 
Succes, ik herken me wel een beetje jou.

Op welk gebied?
Levensstijl of, in de gym staan waarbij je jezelf schaamt voor de gewichten die je aan de stang moet hangen 😅
 
Op welk gebied?
Levensstijl of, in de gym staan waarbij je jezelf schaamt voor de gewichten die je aan de stang moet hangen 😅
Alles, fietsen, jong gezin, ploegendienst, zo min mogelijk opvang voor de kids, baby gewichten, dikke buik enz.
 
Squad:
5x5 37.5kg

Bench
5x5 32.5kg

Barbell Row
5x5 30kg

Extra

Skull crushers
3x8 15kg

Biceps curl
3x8 15kg

Log: vandaag een dagje ingepland waarin ik niet alles wil tracken. Pre workout is dus een half pak bastogne koeken.

Met lage gewichten is het wel weer even goed om aan de uitvoering te werken.
 
Squad
5x5 40kg

Overhead Press
5x5 22.5kg

Deadlift
1x5 60kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x10 140kg

Buik
Willekeurig apparaat.

Log:
Voor het eerst weer een zweetdruppel op mijn gezicht. Aangezien ik morgen en komend weekend geen training in kan plannen 2 dagen achter elkaar gegaan. Nu kon dat nog prima nu de gewichten nog laag zijn.

Gewicht: nu in 1 week 500 gram eraan. Volgende week ga ik even kijken wat het dan is, nu zit ik 1 week in overschot na een aantal maanden in tekort te hebben gezeten, verwacht dat het lichaam ook wel wat vocht heeft aangenomen nu het weer voldoende voeding krijgt.
 
Ik ben in. Benieuwd naar je progressie. Succes!
 
Gaaf dat jullie volgen en ik een paar lotgenoten heb!


Squad:
5x5 42.5kg

Bench
5x5 37.5kg

Barbell Row
5x5 30kg

Extra:
Skullcrushers 3x8 15kg
Biceps curl 3x8 15kg

Log:
T gaat mij allemaal nog prima af. Vraag mij alleen af of wanneer ik meerdere dagen niet kan trainen ik toch boven onderhoud moet eten, dit om toch te proberen onnodig vet aan te komen.
 
Dag allemaal en welkom bij mijn log

Voorstellen:
Ik ben Tom 33 jaar, altijd veel uren op de mountainbike doorgebracht zowel in Nederland, Duitsland en Belgie met soms een uitstap naar Italie. Mijn uitdaging lag hier vooral in het voltooien van 100+ km ritten. De afgelopen jaren heb ik door de komst van 2 dochters (nu 4 en 2 jaar oud) niet de tijd meer gehad om hiervoor te trainen en de ritten daadwerkelijk te rijden Mijn voedingspatroon is alleen wel gelijk gebleven aan de actieve levensstijl.

Het afgelopen jaar stond ik voor de spiegel en werd ik er zoals Rob Geus zou zeggen, niet vrolijk van. Ik heb thuis een Tanita weegschaal die destijds 24% vetpercentage aangaf bij een gewicht van 90 kilo. Afgelopen kerst (toen ik al die vette maaltijden voorbij zag komen) besloten dat het tijd was om mijn fysiek om te bouwen.

Vanaf toen veel gaan lezen op Bodybuilding forum om zoveel mogelijk informatie te vergaren, bundelen en te verwerken in een passende leeftijl voor mij.
Dit jaar ben ik van 90 kilo naar nu 77 gegaan waarbij ik echt nog heb kunnen profiteren van 'beginner gains' daar ik meer in de fitness heb gestaan dan op de fiets heb gezeten. De tanita geeft nu 12-13% aan waar ik mij voor nu comfortabel bij voel. Hopelijk geeft dit ook wat rust terug in het gezin want wanneer je 13kilo gaat afvallen ben je (ofja ik) niet altijd even gezellig.

Doelstelling: (ik verwerk hier alleen mijn fysiek doelstelling daar het geen fietsforum is)
Ik ga 3 keer per week naar de fitness waarbij ik tot de zomer van 2021 een fullbody schema (stronglifts) ga uitvoeren. Het doel hierbij is een 'prima' fysiek op te bouwen wat het maximaal haalbare is voor een natty. Ik gooi nog niet direct de deur dicht voor het snoepen van de verboden vrucht maar verwacht dat nu mijn voeding op orde is, ik een duidelijk schema volg hier nog voldoende resultaat uit kan halen.

Stats afgelopen jaar:
Zoals vermeld ben ik afgelopen jaar in het krachthonk begonnen. Maar door een fors calorietekort kwam ik geregeld tegen een plateau aan. Dit tot op heden voor lief genomen daar mijn voornaamste doel vetverlies was en alle 'beginner gains' die ik zou opbouwen mooi meegenomen waren.
Dit zijn de gewichten zonder barbell, ooit begonnen om te rekenen zonder barbell en nu wil mijn brein niet anders.
Bench: 3x6 65kg
Squad: 3x8 65kg
Barbell row: 3x8 50kg
Deadlift: Max 2x110kg

Waarom stronglifts:
Met een wisselend dienstrooster zowel die van mij als mijn partner proberen wij zoveel mogelijk zelf de zorg voor de kids op te vangen en zo min mogelijk gebruik te maken van opvang (waarom betalen wanneer je zelf ook thuis bent). Dit maakt dat er niet altijd een vast tijden/dagen in mijn trainingen zitten. Over stronglifts lees ik veel goeds op dit forum, er zit een duidelijke opbouw in, mogelijkheden tot isolatie oefeningen en je spreekt meerdere keren per week je spiergroepen aan wat voor een beginner een voordeel is.

Waarom Loggen:
Ik was toch al een jaar lang alles in een kladblokje aan het verwerken op mijn telefoon. Waarom niet jullie deel uit laten maken van mijn ontwikkeling en mogelijk nog wat tips hierbij te ontvangen. Want laten we eerlijk zijn, fitness/spiermassa opbouwen is niet zo makkelijk als het lijkt.

Voeding:
Ik heb veel gelezen op forums over voedingsschema's en verhoudingen. Toen ik begon met afvallen ook al mijn voedingswaarden in Myfitnesspal verwerkt en dit ook maandenlang gedaan tot ik ongeveer wist wat er in de voeding zat die ik dagelijks at. Ik probeer een goede balans te vinden (80/20%) in goede/afgemeten voeding en soms ook omdat je natuurlijk wil leven een wijntje en een chipje kan eten zonder schuldgevoel. Ik verander liever mijn leefstijl dan dat ik over 2 jaar terug op de 90 kilo zit.


Dit was het wel een heel deel, mochten er vragen zijn wees vrij ze te stellen en geef mij alsjeblieft feedback wanneer je denkt dat ik meer uit trainingen kan halen.
Zou je die 3x per week ooit willen verhogen ? Naar bijvoorbeeld 5x per week
 
Zou je die 3x per week ooit willen verhogen ? Naar bijvoorbeeld 5x per week
Vooralsnog niet. 3 met soms 4 zal voorlopig nog de max blijven. Ik wil er namelijk het mountainbike bij blijven doen. Binnen de gezinssituatie zal dat anders niet een gelukkig huwelijk gaan worden. 😏
 
Vooralsnog niet. 3 met soms 4 zal voorlopig nog de max blijven. Ik wil er namelijk het mountainbike bij blijven doen. Binnen de gezinssituatie zal dat anders niet een gelukkig huwelijk gaan worden. 😏
Dat is begrijpelijk met die achtergrond ja , iniedergeval succes gewenst met je doelen en hopelijk mag je wat mooie gains maken.
 
Squat
5x5 45kg

Overhead Press
5x5 25kg

Deadlift
1x5 65kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x11 140kg

Buik
Willekeurig apparaat.

Log:
Uitvoering squad is wel een stuk beter dan voor Stronglifts toen er geen opbouw in zat. Ik zak dieper en er zit meer balans in de uitvoering waardoor ik de beenspieren een stuk beter voel.

Heb vandaag wel het gevoel dat in de Stronglifts ik het eerste moeite ga krijgen met de Overhead Press.
 
Laatst bewerkt:
Het is squat (met een t) OHP elke training met 2,5 kg verhogen is ook best veel, heb je geen kleinere schijfjes dan 1,25kg?
 
Het is duidelijker om trainingsgewichten te vermelden waarbij het gewicht van het halter ook in begrepen is...
 
Hoi,

Van papzak naar pap strak (als in papa is weer strak), leuk!

Als mede hybride sporter ben ik ook in, al is mijn poison in the jungle niet fietsen maar hardlopen.

Top: wat je al bereikt hebt icm gezinsleven.

Tip 1: ook je fietstrainingen vermelden, dat kan soms helpen om (een gebrek aan) progressie beter in perspectief te plaatsen.

Tip 2: vermoedelijk zal je na een maand of 3 al wat gaan variëren op SLs, rond die tijd is de LP veelal over, of de form begint enorm af te nemen. Ook kan je tzt gezien de onregelmatige diensten een UB/LB overwegen, dan is 2 dagen achter elkaar trainen ook een optie. Je ambitie is goed!

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Het is squat (met een t) OHP elke training met 2,5 kg verhogen is ook best veel, heb je geen kleinere schijfjes dan 1,25kg?

Shit diegene die altijd mensen op spelfouten wijst word nu aangesproken :).

Nee helaas niet lager in gewicht, ik denk dat ik zelf 2x 1kg schijven ga kopen lees op het forum dat meerdere mensen dat doen.



Leuk de reacties te lezen.
Ik weet niet of ik in de Stronglifts App de gewichten nog kan aanpassen. Anders zal ik hier zeker naar kijken.

Fiets trainingen zal ik vanaf nu ook fietstrainingen vermelden.
Vooralsnog is dit 2x een Hitt training van 45 minuten op de hometrainer.
 
Back
Naar boven