• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Veranderen, maar naar wat?

Bezoekers in dit topic

mikey1883

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hey allemaal..

Ik train nu een aantal jaar, maar wil er nu echt serieus wat aan gaan doen.
Ik doe nu gewoon 3 setjes met 8 herhalingen, 1e set wat lager gewicht dan ik kan en zo opbouwen naar het maximum wat ik aankan in de laatste set.
Het probleem is dat ik niet echt groei.. nu is mijn vraag welke methode ik kan gaan doen als verandering.
Ik lees ook veel over X-reps maar weet niet hoe dit precies werkt.

Iemand suggesties? Niet in hele erge vaktermen aangezien ik daar niet bekend mee ben... Mijn bedoeling is wat meer spieren opbouwen (niet bulken want ik weeg nu 99kg (was 107kg) en ben 193cm dus dat is zat.

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!

The Max-OT wijze spreekt mij wel aan...

- Train only 1 or 2 muscle groups per workout/day.
- Do 4 to 6 reps per set.
- Do 6 to 9 total heavy sets per muscle group.
- Rest 2 to 3 minutes between sets. (STR)
- Each workout should last approximately 30 to 40 minutes.
- Train each muscle group once every 5 to 7 days. (ITR)
- Take a 1 week break from training every 8 to 10 weeks.

Is dit wat volgens jullie?

ik zou me eens lekker verdiepen in dual factor

oei.. in het nederlands weet ik niet..

je zou wel op het forum kunnen zoeken erover, dan kan je de reacties erover lezen.. ik sta op het punt om naar bed te gaan, dus ik kan geen hele uitgebreide post typen...

het komt erop neer dat je je spieren meer dan 1 keer per week belast (2 of 3 keer per week meestal), maar dat ze niet helemaal herstellen.. je bouwt dan een soort van fatigue op.. je doet dit tot je richting overtraining gaat, op het moment dat je de gewichten niet meer aan kunt ga je deloaden.. dit is het moment waarop je lichaam zich gaat herstellen en aanpassen, gevolg: krachtwinst en spierwinst.. (ook wel overreaching genoemd)

heel veel mensen gaan hier goed op en het is ook zeker een goede overstap wanneer je altijd via een split hebt getraind..

een goed schema is Bill Star's 5x5, hierbij train je op alsvolgt:
maandag: squaten, bankdrukken, bent over rows
woensdag: squaten, deadlift, militairy press, chins
vrijdag: squaten, bankdrukken, bent over rows

je doet dan altijd 5 setjes van 5 de ene keer met hetzelfde gewicht en de andere keer opbouwend..

mocht het je aanspreken dan kan ik meer in details treden..

het is zeker een aanrader, er zijn een hoop mensen van dit forum die er gigantisch veel massa mee gepakt hebben..

Ben er zeker wel in geinteresseerd ja.. wil veel serieuzer gaan worden nu..

Ik ga nu ook lekker naar me bed, maar als je tijd heb hoor ik er graag meer over van je..

Weltrusten en alvast bedankt he!!

Oud Topic: Er is al een tijdje geen reactie meer geweest.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is.
Back
Naar boven