XXL Nutrition

Verandering voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nijverdal0548

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
99
Waardering
11
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Ik doe al 1.5jaar een poging om goed te bulken maar het gaat behoorlijk moeizaam, hieronder heb ik mijn voedingsschema staan. Heeft er iemand tips van wat ik kan veranderen voor meer kcal? Meer eten is namelijk zowat geen optie omdat ik en geen tijd heb (school/werk) en ik hiervan de laatste beetjes met water moet weg zien te krijgen..

Meal 1: 50gr weightgainer

Meal 2: 4 broodjes met pindakaas

Meal 3: 4 broodjes met pindakaas

Tussendoor: 70/100 gr ongezouten cashewnoten of walnoten

Meal 4: 200gr gekookte rijst, 100gr boontjes, 100gr kip

Meal 5: avondeten, aardappels/vlees/groente of rijstgerecht

Meal 6: 3 broodjes pindakaas (of op de dag dat ik kook het zelfde als meal 4)

Meal 7: 100gr ongezouten cashewnoten of walnoten

Meal 8: 500gr magere kwark of vruchtenkwark

Voor het trainen 70/100gr weightgainer
Na het trainen 30gr whey + creatine
Tussendoor af en toe wat fruit als ik er aan denk

Dit is wat ik nu momenteel eet, en ik kom hier nauwelijks tot niks van aan. Naar mijn idee is dit toch behoorlijk wat voor iemand van 70kg? Meal 1 is idd niet veel, dit omdat ik dan als ik wakker word nog zo vol zit van de vorige dag dat als ik meer eet het er binnen 10minuten weer uit is haha...
 
Overal een beker melk/chocomelk bij pakken.

Fatsoenlijk ontbijten... voorbeeldje...
ontbijt.JPG
 
marina1975 Ik weet dat ik fatsoenlijk moet ontbijten, maar ik ben dan nog zo vol van de vorige dag. Ik drink al juist een weightgainer, als ik dit al verhoog naar een normale 100gr dan kots ik dit er binnen 10minuten weer helemaal uit.. Maar ik zal eens proberen om yoghurt te eten met wat bosvruchten ofzo, kijken of dit beter gaat.

En melk is een goeie, op school drink ik alleen water. maar ik ga 's avonds eens wat meer melk drinken. Verder nog opmerkingen over m'n voeding? ik at eerst veel meer kipfilet etc maar heb dit allemaal al vervangen voor pindakaas en nootjes (koolhydraten/vetten)
 
Probeer dan kwark met noten en havermout... dan heb je tenminste nog wat kcal.
Je kan die gainer ook meenemen en als je op school komt drinken als extra. Dan heeft je ontbijt al wat kunnen zakken en gaat t misscihen beter.

Waarom alleen thuis melk? Neem gewoon pakken/pakjes mee naar school.

Probeer op brood pindakaas met kip (= broodje kipsateh :D )
Dubbel beleg vult niet zozeer meer maar tikt ook nog wat aan.
 
marina1975 Ik zal m'n ontbijt gaan veranderen en meer melk gaan drinken. Even kijken of dat genoeg kcals zullen zijn om wel goed aan te komen. In ieder geval bedankt!
 
wat is je onderhoud?
 
johnyjordaan 3000/3100 kcal is onderhoud ongeveer, maar naar mijn mening is dit toch een behoorlijk voedingsschema dus als ik er niet tot nauwelijks van aankom zal mijn onderhoud dus hoger zijn?
 
Luukiejj Ik lust geen chocomel... Volle melk wel haha
 
johnyjordaan 3000/3100 kcal is onderhoud ongeveer, maar naar mijn mening is dit toch een behoorlijk voedingsschema dus als ik er niet tot nauwelijks van aankom zal mijn onderhoud dus hoger zijn?

Of uw onderhoud is hoger,of je eet minder kcals dan je denkt.
 
Dit is echt veel te veel vet. Ik zou aanraden je koolhydraten serieus op te voeren en je eiwitten meer halen uit vis, vlees en melkproducten ipv uit al die nootbronnen.
Aangezien je een hoog metabolisme blijkt te hebben komt je best wel weg met wat simpele suikers, dus maak het je wat makkelijker door af en toe ook eens wat zoetigheid te nuttigen.
Hierdoor zal je sneller terug honger krijgen door de dip in je suikerspiegel.
 
Dit is echt veel te veel vet. Ik zou aanraden je koolhydraten serieus op te voeren en je eiwitten meer halen uit vis, vlees en melkproducten ipv uit al die nootbronnen.
Aangezien je een hoog metabolisme blijkt te hebben komt je best wel weg met wat simpele suikers, dus maak het je wat makkelijker door af en toe ook eens wat zoetigheid te nuttigen.
Hierdoor zal je sneller terug honger krijgen door de dip in je suikerspiegel.
Waar staan zijn macros dan?
 
Waar staan zijn macros dan?

Idd.

Ts mag een 70 gr vet hebben per dag. Uit wat hij post kan je niet ruiken hoeveel vet dat is. En ik ga het niet zelf berekenen :)
 
Idd.

Ts mag een 70 gr vet hebben per dag. Uit wat hij post kan je niet ruiken hoeveel vet dat is. En ik ga het niet zelf berekenen :)
Iets meer zal ook geen ramp zijn, lijkt me. Maar beste post hij zijn macros hier..Weet ik veel hoeveel pindakaas hij op zijn brood smeert.
 
Iets meer zal ook geen ramp zijn, lijkt me. Maar beste post hij zijn macros hier..Weet ik veel hoeveel pindakaas hij op zijn brood smeert.

Idd en vandaar dat ik zeg een 70gr :)
 
Idd.

Ts mag een 70 gr vet hebben per dag. Uit wat hij post kan je niet ruiken hoeveel vet dat is. En ik ga het niet zelf berekenen :)

je maakt een grapje. 4x pindakaas , 4x pindakaas, 70/100gr noten, 3x pindakaas , 100 gr noten.
1 serving pindakaas: 15gram, dit 11 keer= 165gram pindakaas en minstens 170gr noten.
dat is 66gr vet aan pindakaas en 105gr vet aan noten. dat is ff 171gr vet en dan tellen we de rest van het schema nog niet mee
 
je maakt een grapje. 4x pindakaas , 4x pindakaas, 70/100gr noten, 3x pindakaas , 100 gr noten.
1 serving pindakaas: 15gram, dit 11 keer= 165gram pindakaas en minstens 170gr noten.
dat is 66gr vet aan pindakaas en 105gr vet aan noten. dat is ff 171gr vet en dan tellen we de rest van het schema nog niet mee

Vandaar dat ik liever heb dat iemand zn macros noteerd. Ik ga echt niks voor een ander berekenen zelfs niet in de rapte bekijken.
 
Back
Naar boven