MuscleMeat

Verandering voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

je maakt een grapje. 4x pindakaas , 4x pindakaas, 70/100gr noten, 3x pindakaas , 100 gr noten.
1 serving pindakaas: 15gram, dit 11 keer= 165gram pindakaas en minstens 170gr noten.
dat is 66gr vet aan pindakaas en 105gr vet aan noten. dat is ff 171gr vet en dan tellen we de rest van het schema nog niet mee
15gram pindakaas op een broodje lijkt me best veel imo. Meestal gaat zoiets op een boterham (wat kwa oppervlak toch 2 keer zo groot is).
Maar hij zal inderdaad veel vetten eten ja. Lijkt me opzich geen groot probleem aangezien hij aangeeft dat hij niet meer eten wegkrijgt, maar vervangen voor koolhydraten is beter iig.
 
snap wel niet wat er moeilijk is aan 3500 kcals aan eten te eten per dag. Als zn onderhoud 3000 is.
 
snap wel niet wat er moeilijk is aan 3500 kcals aan eten te eten per dag. Als zn onderhoud 3000 is.
Als hij eerst zijn macros even berekent weten we wat hij precies eet. Waarschijnlijk zal zijn onderhoud wat hoger liggen.
 
15gram pindakaas op een broodje lijkt me best veel imo. Meestal gaat zoiets op een boterham (wat kwa oppervlak toch 2 keer zo groot is).
Toevallig gisteren een boterham gewogen voor en na 't smeren, bleek dat er 28g pindakaas opzat, hier keek ik van op, omdat ik reken met 15g. Naar mijn gevoel smeer ik niet extreem dik.
Overigens is in mijn beleving broodje=boterham, maar het andere vinden een broodje dan weer een bolletje.
 
Toevallig gisteren een boterham gewogen voor en na 't smeren, bleek dat er 28g pindakaas opzat, hier keek ik van op, omdat ik reken met 15g. Naar mijn gevoel smeer ik niet extreem dik.
Overigens is in mijn beleving broodje=boterham, maar het andere vinden een broodje dan weer een bolletje.
Een broodje=een bolletje. (Rond of langwerpig, maakt niet uit). Feit.
 
Dit is echt veel te veel vet. Ik zou aanraden je koolhydraten serieus op te voeren en je eiwitten meer halen uit vis, vlees en melkproducten ipv uit al die nootbronnen.
Aangezien je een hoog metabolisme blijkt te hebben komt je best wel weg met wat simpele suikers, dus maak het je wat makkelijker door af en toe ook eens wat zoetigheid te nuttigen.
Hierdoor zal je sneller terug honger krijgen door de dip in je suikerspiegel.

Eerst at ik altijd mijn broodjes met kipfilet, en kwam ik altijd hoog in eiwitten, toen werd me gezegd om meer koolhydraten/vetten te gaan eten en werd me juist pindakaas en nootjes aangeraden. nootjes kan ik namelijk tussendoor op school in de les eten enzo. Maar als je zo mijn schema bekijkt, wat kan ik dan veranderen om meer koolhydraten beginnen te krijgen? Ik eet al behoorlijk wat brood en rijst?
 
als je je macro's weet kunnen we er meer mee inderdaad.
Het is in het begin misschien een beetje veel eten maar je raakt er aan gewend en binnen de kortste keren heb je hier geen moeite meer mee.
Gewoon blijven proppen dus
 
Ik heb het uitgerekend en dit moet dus ongeveer kloppen en dus op dit moment eet. 4200kcal vind ik toch al behoorlijk hoog, en dan reken ik niet de dingen mee zoals een glas melk wat ik dagelijks af en toe drink etc.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema Jeffrey 6-4-2017.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 40
valt nog wel mee hoor... ik eet zelf +5000 kcal en ben heel wat lichter en kleiner dan jij bent.

Op zich is meer vetten ook echt niet erg. Ik zit zelf op zo een 4gr per kg lichaamsgewicht aan vetten.
Als je veel aan kcal eet eet je automatisch ook al meer eiwitten koolhydraten en vetten.

Kom je niet aan dan moet je mee eten. Sommige mensen hebben gewoon belachelijk veel nodig.
 
valt nog wel mee hoor... ik eet zelf +5000 kcal en ben heel wat lichter en kleiner dan jij bent.

Op zich is meer vetten ook echt niet erg. Ik zit zelf op zo een 4gr per kg lichaamsgewicht aan vetten.
Als je veel aan kcal eet eet je automatisch ook al meer eiwitten koolhydraten en vetten.

Kom je niet aan dan moet je mee eten. Sommige mensen hebben gewoon belachelijk veel nodig.

Je kan uw situatie wel niet vergelijken met de doorsnee aardling :)
 
Je kan uw situatie wel niet vergelijken met de doorsnee aardling :)
Zeg maar je hoor. :p
Maar ja.... ik ben gewoon vreemd.... al hoop ik nog altijd een keer normaler te worden... in ieder geval qua aankomen dan :o
 
Wou even laten weten dat ik nu wel beetje bij beetje aan het aankomen ben. op het moment weeg ik 72,5kg. Mijn doel is nu om de 75 aan te tikken, daarna zal ik m'n schema gaan aanpassen om ook minder vetten binnen te krijgen en wat droger te gaan worden. Bedankt voor jullie hulp :)
 
Je wordt niet droger van minder vetten eten.. je wordt droger door minder dan je onderhoud te eten. ;)
 
Je wordt niet droger van minder vetten eten.. je wordt droger door minder dan je onderhoud te eten. ;)

Dat weet ik. Dat staat er ook los van, maar in dit schema nu zit ik hoog in vetten en dat wil ik dan veranderen. Maar als ik m'n zin teruglees snap ik dat je het zo opvat haha.:)
 
Back
Naar boven