XXL Nutrition

Verantwoorde snack tips

Bezoekers in dit topic

RLS

Only one life, live it
Elite Member
Waardering
939
Lengte
1m81
Massa
69kg
Vetpercentage
10%
Ik weet van mezelf dat ik het meeste honger/trek krijg tussen avondeten en slapen.
Ansich geen probleem, ik hou er rekening mee zodat m'n Kcals uitkomen.

Ik eet voor het slapen sowieso nog 2 fitmeal proteïne pancakes en 500 gram magere kwark.

Nu ben ik op zoek naar andere goede snacks/eten zonder enorm hoog in Kcal te zitten maar wel goed vullen.

(Grotere avond maaltijd al vaker geprobeerd, maar op een of andere manier komt de honger dan toch weer opzetten)

Is het - gezien het tijdstip - honger of is het eten uit verveling? Het laatste zou heel menselijk zijn, maar afleiding kan dan helpen.

Als het honger is, zou ik kijken of je je kcal anders kan verdelen.
Zal een combi zijn. Maar zeker ook honger ;)
Heb ook geprobeerd om echt vol te eten (binnen Kcals) door 2 maaltijden te combineren, maar werkt voor mij niet lang, 's avonds.

Is geen klacht verder. Het is wat het is. Maar vandaar de vraag uit de OP.

Zal een combi zijn. Maar zeker ook honger ;)
Heb ook geprobeerd om echt vol te eten (binnen Kcals) door 2 maaltijden te combineren, maar werkt voor mij niet lang, 's avonds.

Is geen klacht verder. Het is wat het is. Maar vandaar de vraag uit de OP.
Je bloedsuikerspiegel kan daarvan gaan stuiteren. Enigszins stabiel houden scheelt imo meer qua honger

Ik weet van mezelf dat ik het meeste honger/trek krijg tussen avondeten en slapen.
Ansich geen probleem, ik hou er rekening mee zodat m'n Kcals uitkomen.

Ik eet voor het slapen sowieso nog 2 fitmeal proteïne pancakes en 500 gram magere kwark.

Nu ben ik op zoek naar andere goede snacks/eten zonder enorm hoog in Kcal te zitten maar wel goed vullen.

(Grotere avond maaltijd al vaker geprobeerd, maar op een of andere manier komt de honger dan toch weer opzetten)
Appel met kaneel. Weinig kcals en genoeg vezels voor een redelijk "lang" verzadigd gevoel. Groot glas water er achteraan en je kunt wel een uurtje verder...of langer.

Doe wat ik doe;
Ga naar bed :roflol:

Maar ook; wat je ook eet rond die tijd, eet langzaam. Dat kan ook helpen.

• Like
Waarderingen: RLS
Het was overigens meer een algemene vraag. Lekkere snacks die passen binnen onze voeding ;)

Ik heb deze ontdekt deze week. De citroen smaakt echt naar cheesecake. De blueberry vandaag voor het eerst gekocht dus weet nog niet de smaak. Citroen per 100gram 59 calorieën blueberry 62

20240609_095843.jpg

Laatst bewerkt:
Haha de linker om het plaatje van taart op de voorkant en de rechter om de tekst cheesecake op de voorkant. Zulke reclame werkt goed 😁 en zo heb ik nog de smaak van taart/zondigen 👌

Appel met kaneel. Weinig kcals en genoeg vezels voor een redelijk "lang" verzadigd gevoel. Groot glas water er achteraan en je kunt wel een uurtje verder...of langer.
Net die appel met kaneel geprobeerd, echt top tip!! Lekker 💪🏻!

• Heart
Waarderingen: K82
Back
Naar boven