AndroidHealthClinic

verbeter je bench press techniek door david tate

Bezoekers in dit topic

soldier92

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
22 feb 2011
Berichten
495
Waardering
12
Lengte
1m88
Vetpercentage
1%
wow, dat van de hooks sliden is wel handig!! thx!!
 
superfilmpje, wat een eindbaas hahaha
 
Old but gold, hoort iedereen te kennen imo. Wel moet je je voeten op de ground houden bij een meet - of hangt dit van federatie tot federatie af ?
 
250 Kg drukken met de benen in de lucht is wel baas.
 
Als bodybuilder gebruik je deze techniek toch niet ? Dave tate is een powerlifter en probeert oa om zo'n klein mogelijke rom te maken?
 
Als bodybuilder gebruik je deze techniek toch niet ? Dave tate is een powerlifter en probeert oa om zo'n klein mogelijke rom te maken?

Misopvatting die vaak gemaakt wordt. Voor bodybuilders is dit net zo goed van toepassing als voor powerlifters. Voor iederéén is het aan te raden met de juiste techniek te tillen, op elke oefening. Je kan ook als een zoutzak op de bank gaan liggen natuurlijk, maar dit geeft je over het algemeen minder weerstand doordat je minder gewicht kan gebruiken en meer kans op blessures en plateaus.
En trouwens, we willen allemaal toch zwaar banken? ;)
 
Samenvatting?
 
oh cmon het is negen minuten lang gast -_-
 
oh cmon het is negen minuten lang gast -_-
Wacht maar tot je een schouder blessure hebt, kun je jezelf voor je kop slaan omdat je techniek niet goed was.
 
^dat was eigelijk bedoeld op stiiwazz die een samenvatting van het filmpje vroeg
 
Oh ok mijn fout. Ontopic; blijft een goed filmpje van Dave.
 
Even één ding ophelderen, moeten de voeten plat op de grond of mag dit ook op de tenen?
 
Even één ding ophelderen, moeten de voeten plat op de grond of mag dit ook op de tenen?

Op de tenen heb ik wel eens gedaan, wacht maar tot je kramp in de kuiten krijgt door het persen XD haha
 
Ik ben nu nogal verward, ik train voor massa en ben altijd aangeraden om op de volgende manier te trainen:
(voeten wel plat maar geen kracht mee zetten)
http://www.youtube.com/watch?v=5KLLJlnoK7Y&feature=fvwrel

Mijn bench is erg zwak en mijn borst loopt flink achter.
Nu benk ik dus benieuwd welke ik moet gaan uitvoeren, die van Dave Tate
op de powerlifting manier of die in het filmpje hierboven?

Door de uitleg van Dave neigt mijn keuze daar naar toe.....
Of is het gewoon voorkeur?
 
Ik ben nu nogal verward, ik train voor massa en ben altijd aangeraden om op de volgende manier te trainen:
(voeten wel plat maar geen kracht mee zetten)
http://www.youtube.com/watch?v=5KLLJlnoK7Y&feature=fvwrel

Mijn bench is erg zwak en mijn borst loopt flink achter.
Nu benk ik dus benieuwd welke ik moet gaan uitvoeren, die van Dave Tate
op de powerlifting manier of die in het filmpje hierboven?

Door de uitleg van Dave neigt mijn keuze daar naar toe.....
Of is het gewoon voorkeur?

Ik heb het filmpje niet eens gezien, maar aan het preview plaatje te zien kan je bijna onmogelijk een goede arc maken in de rug, en komt de kracht dus ook nergens vandaan..
Ik zou die manier laten droppen, en gewoon het eerdere filmpje aanhouden.
Voeten op de grond.
 
oke dus de manier van Dave, dat leek mij ook al beter heb namelijk nooit alles aangespannen gehouden met die druk op de traps.
ben benieuwd ik denk dat mijn bench dan flink omhoog gaat
 
oke dus de manier van Dave, dat leek mij ook al beter heb namelijk nooit alles aangespannen gehouden met die druk op de traps.
ben benieuwd ik denk dat mijn bench dan flink omhoog gaat

ik wist ook van niks toen ik vroeger benchte, toen las ik starting strength en begon op die manier te benchen, bench ging van een heel twijfelachtige 1x95 naar 5x100 op 3 maanden :)
 
oke dus de manier van Dave, dat leek mij ook al beter heb namelijk nooit alles aangespannen gehouden met die druk op de traps.
ben benieuwd ik denk dat mijn bench dan flink omhoog gaat

Let wel op, ik zeg niet dat de manier van jouw video per se fout is, alleen het ''Lijkt'' in mijn ogen niet helemaal lekker..

WAt ikzelf altijd doe zijn de volgende punten:
- Voeten plat op de grond, kracht zetten, en op 1 plek houden.
- Terwijl je zit, schouderbladen naar elkaar toe trekken, dat je ze ook in je traps voelt, en gaan liggen.
- Terwijl je ligt, de schouderbladen zo houden, en het gewicht pakken op de gewenste breedte.
- Je rug archen, vaak schuif ik mijn billen dan iets richting hoofdeind om druk op de schouders te zetten (Zodat ze niet naar voren komen)
- Bankdruk stang voor je houden, naar beneden brengen tot tepelhoogte (Langzaam, gecontroleerd!).. (Ik doe altijd de rand tussen borst en buik)
- Stang naar voren duwen (Explosief), en herhalen.

Dat is mijn checklist, werkt prima, ik doe dat sinds een jaar (Daarvoor altijd verkeerd gedaan) en sindsdien is mijn borst enorm vooruit gegaan..
Deze loopt nog wel achter (Admitted)
 
Even één ding ophelderen, moeten de voeten plat op de grond of mag dit ook op de tenen?

Wat je zelf makkelijker vindt. Sommigen kunnen, door op hun tenen te staan, een nóg betere arch maken, omdat ze hun onderbenen dan nog verder onder hun kont kunnen schuiven en daarmee meer spanning op kunnen bouwen. Zelf doe ik het niet, omdat ik voor een bond til waarbij het verplicht is de voeten plat op de grond te laten staan.
 
Back
Naar boven