Fitness Seller

Verbeter punten?

Bezoekers in dit topic

nielsvt

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
30
Waardering
1
heej, In mij voeding zullen vast nog wel een hoop verbeterpunten zitten. Ik zie deze zelf niet. Maar jullie vast wel. Dit is mijn eetschema

7:00
Soepkom vol brinta + broodje jam + glas halfvolle chocomelk

10:30
2 evergreen koekjes + banaan + mandarijn

13:00
2 broodjes pindakaas 2 broodjes kipfilet

14:30
1 broodje kipfilet 1 broodje pindakaas

16:00
Handje ongezouten cashewnoten + 3 kleine kaneelstokjes

17:30
Goed bord vol avondeten

20:00
1 broodje jam + 3 ringen ananas

(Trainen)

22:00
250 gram magere kwark

+ 2 liter water over de dag verdeelt.

Ik ben 16 jaar, 1.87 lang en 66 kilogram. En begin net met trainen. Ik wil dus flink aankomen.

Ik ga me binnenkort bezig houden met hoeveel koolhydraten vetten en eiwitten ik moet binnekrijgen per dag.

Ik train trouwens maandag woensdag en vrijdag's

Alvast bedankt:D
 
Ik zie haast geen eiwitten ... Je moet de stickies lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zet daarna kcal K/E/V erbij...

Tip : koekjes etc eruit halen ...
 
Ik zie haast geen eiwitten ... Je moet de stickies lezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zet daarna kcal K/E/V erbij...

Tip : koekjes etc eruit halen ...

oohja vergeten, na de training neem ik altijd een whey shake. Hier zitten toch eiwitten in?

En wat kan ipv de koekjes gaan eten? waar eiwitten in zitten?

Ik wil me binnekort gaan verdiepen in de k/e/v aangezien ik er nu niet heel veel tijd voor heb. Ik ga dan ook een vetpercentagemeting laten doen enz.
 
oohja vergeten, na de training neem ik altijd een whey shake. Hier zitten toch eiwitten in?

Ik wil me binnekort gaan verdiepen in de k/e/v aangezien ik er nu niet heel veel tijd voor heb. Ik ga dan ook een vetpercentagemeting laten doen enz.

Eerst je voedingsschemain orde brengen dan beginnen met sups ...

Ik raad je ten zeerste aan om de stickies te lezen ! Met dit schema kom je echt nergens !
 
Eerst je voedingsschemain orde brengen dan beginnen met sups ...

Ik raad je ten zeerste aan om de stickies te lezen ! Met dit schema kom je echt nergens !

Oke dan zal ik daar vanavond wel even tijd voor gaan nemen. en dan zal ik straks op de sportschool wel even een meting laten doen.
 
heej, In mij voeding zullen vast nog wel een hoop verbeterpunten zitten. Ik zie deze zelf niet. Maar jullie vast wel. Dit is mijn eetschema

7:00
Soepkom vol brinta + broodje jam + glas halfvolle chocomelk
Vervang die glas chocomelk door een weightgainer of maak er een halve liter chocomelk van.

10:30
banaan + mandarijn
2 broodjes kipfilet

13:00
2 broodjes pindakaas 2 broodjes kipfilet

14:30
Handje ongezouten cashewnoten
100 gr gekookte zilvervlies rijst
1 stuk kip/vis/biefstuk/tartaar

16:00
2 broodje kipfilet

17:30
Goed bord vol avondeten

20:00
20gr noten
500ml (chocolade)melk

(Trainen)
Na het trainen, zsm een proteine shake en snelle koolhydraten (100gr witte rijst)

22:00
450/500 gram magere kwark
noten

+ 2 liter water over de dag verdeelt.

Ik ben 16 jaar, 1.87 lang en 66 kilogram. En begin net met trainen. Ik wil dus flink aankomen.

Ik ga me binnenkort bezig houden met hoeveel koolhydraten vetten en eiwitten ik moet binnekrijgen per dag.

Ik train trouwens maandag woensdag en vrijdag's

Alvast bedankt:D

Wat jij op dit moment nodig het aan Kcal is
45 x lichaamsgewicht = 45 x 66 = 2970Kcal
je wilt groeien, dus heb je meer Kcal nodig, gooi er 500 Kcal boven op = 3470 > 3500 Kcal wat jij nodig hebt.
Maak daarvoor maar een voedingsschema met 30% Eiwit, 50% Koolhydraten en 20% Vet.

Eiwit: 260 gram
Koolh: 437 gram
Vet: 70 gram
 
heej, In mij voeding zullen vast nog wel een hoop verbeterpunten zitten. Ik zie deze zelf niet. Maar jullie vast wel. Dit is mijn eetschema

Are u kidding me?

Dit is geen schema, ik zie geen voedingswaarde.. geen eiwitten, geen koolhydraten geen vetten. Ik vind het raar dat je zelf geen verbeteringen ziet, weet je zeker dat je je er goed in verdiept hebt?

Verders..

Wat dacht je dat evergreen koekjes toevoegden aan je spiergroei?
Zelfde geld voor jam en kaneelstokjes. Om van een training te herstellen heb je niet alleen eiwitten nodig, maar ook koolhydraten. Na jou training (vanaf het moment dat je gaat herstellen) neem je enkel 250 gram magere kwark!

Tijdens een training beschadig je je spieren, die je erna gaat herstellen en sterker/groter maken (supercompenseren). Als je geen of te weinig voeding in die herstelperiode binnen krijgt zul je nooit groeien, logisch toch?

En daarnaast is 250 gram gewoon raar.. waarom een half bakje en niet de hele?

Hiermee ga je niet aankomen, nooit. Je zult veel meer moeten eten. Even een voorbeeld:

Ontbijt:
100 gram Brinta
500 ml halfvolle melk
banaan (of 2)

Tussendoor:
4 boterhammen waarvan twee met pindakaas en de andere twee met VEEL (100 gram) kipfilet.

Lunch:
6 boterhammen met vette vis zoals zalm (mag uit blik maar wel minimaal 150 gram).

Tussendoor:
500ml yoghurt of magere kwark
100 gram muesli
Hand noten.

Avondeten:
100 gram vlees (vis, kip, gehakt whatever als het maar vlees is)
300 gram aardappelen
onbeperkt groenten

(trainen)

Na het trainen
500 gram magere kwark
100 gram havermout
50 gram gebroken lijnzaad / of lijnzaad olie

Oja, verspreid over de dag mag je nog wel wat melk drinken (anderhalve liter om mee te beginnen). Het enige wat je dan nog moet doen is zwaar bankdrukken, deadliften en squatten. Supplementen heb je helemaal niet nodig als je net begint (ook niet perse als je gevorderd bent). Supplementen zijn toevoegingen, en gaan pas helpen als je voeding in orde is, en dat is de jouwe niet.

Succes! :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
thnx, ik ga er vanavond mee aan de gang!!, als ik dan nog vragen heb horen jullie het wel;)
 
ben even bezig geweest,

Kcal E K V
Ontbijt:
100 gram Brinta 366 12 74 2.5
500 ml halfvolle melk 250 20 25 7.5
2 bananen 248 2 60 0
Totaal ontbijt 540 34 159 10

Tussendoor:
2 Boterhammen pindakaas 300 11 25 18
2 Boterhammen kipfilet(100g) 211 24 20 4.2
Totaal tussendoor 511 35 45 22.2

Lunch:
6 boterhammen met 200 gram tonijn 756 50 60 36

Tussendoor:
500gr yoghurt 165 20 20 0.
100 gram muesli 374 6.5 68 8.5
20 gram cashewnoten. 115 3.6 6.4 8.4
Totaal tussendoor 654 21.1 94.4 17.4

Avondeten:
100 gram vlees (gehakt) +- 348 15 0 32
300 gram aardappelen 255 7.8 56 0
onbeperkt groenten (Spinazie) +- 50 6 6 0
Totaal avondeten 653 28.8 62 32
(trainen)

Na het trainen
500 gram magere kwark 320 65 15 0
100 gram havermout 363 13 62 7
50 gram gebroken lijnzaad ? ? ? ?
Totaal na trainen/Voor slapen 683 78 77 7

Totaal per dag:
Kcal 3797
E 246.9
K 497.4
V 124.6

Dit lijkt er meer op, Hier nog verbeter punten voor?
En weet iemand de Kcal/E/K/V voor gebroken lijnzaad

Ik heb btw ook nog een test gedaan op de sportschool Ik weet niet of jullie hier nog iets aan hebben? maar ik zet het er wel gewoon bij

Was geen 3 punts meting btw.

Lengte 1.85
Gewicht 66.3
BMI 19.4
Bmr 7740 Kj
1850 Kcal
Vet% 11.2
Vet massa 7.4 Kg
Vetvrije massa 58.9Kg
Lichaamsvocht 43.1 Kg
 
Dat lijkt er meer op ja, ziet er goed uit imo. Maar je hoeft natuurlijk niet precies te nemen wat ik als voorbeeld gaf.. het was even om duidelijk te maken hoeveel je moet eten om serieus aan te komen. Maak gewoon een schema met jou eigen producten, die jij voor handen hebt en die jij lust. Dingen eten die je niet lust gaat je tegenstaan en dat hou je niet lang vol.

Succes! :thumbs:
 
jaa daarom heb ik bijvoorbeeld zalm al gewisselt voor tonijn. Ik zal er nog ff verder aan werken;)Ik begin het nu eindelijk een beetje te snappen
Heel erg bedankt:D
 
Dit lijkt er meer op, Hier nog verbeter punten voor?
En weet iemand de Kcal/E/K/V voor gebroken lijnzaad

Verschilt per merk. Ga voor de lol eens naar de supermarkt en koop dingen die jij lust (en uiteraard bb verantwoord zijn) en plaats die in een schema.

jaa daarom heb ik bijvoorbeeld zalm al gewisselt voor tonijn. Ik zal er nog ff verder aan werken;)Ik begin het nu eindelijk een beetje te snappen
Heel erg bedankt:D

Goedzo! ;)
 
Ik vind dit allemaal wel lekker;) dus komt goed. Heb me moeder me lijsje al gegeven.
Dat wordt de komende tijd dus ff lekker trainen en eten.
Bedankt:D
 
Ik vind dit allemaal wel lekker;) dus komt goed. Heb me moeder me lijsje al gegeven.
Dat wordt de komende tijd dus ff lekker trainen en eten.
Bedankt:D

Top :thumbs:
 
Back
Naar boven