Fitness Seller

Verbeterde chips van Lays met 100% SunSeed olie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gazearek

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
1.225
Waardering
2
Lays, Cheese Onion met 100% SunSeed olie:
Volgens mij best goed voer voor in de bulk ;)

Voedingswaarden per 100 gram:

Eiwit 6,5 gram
Koolhydraten 52 gram
waarvan suikers 2,5 gram
Vet 35 gram
waarvan verzadigd 3,5 gram
waarvan enkelvoudig onverzadigd 28 gram
waarvan meervoudig onverzadigd 3,5 gram
Voedingsvezel 4 gram
Natrium 0,7 gram

Kortom, vrijwel uitsluitend complexe koolhydraten uit aardappels en onverzadigde vetten uit zonnebloemolie! Een blikje tonijn erbij en het lijkt mij nog best wel een goede (junk) maaltijd ;)

Wat denken jullie ervan?
 
24-08-2006
Lay’s beter van smaak en samenstelling
PepsiCo International heeft aangekondigd Lay’s chips te gaan bereiden in SunSeed olie. Dit is een speciale olie met een verbeterde vetzuursamenstelling. Niet alleen worden de chips mede bereid met SenSeed olie en bevatten ze daardoor 50% minder verzadigde vetten, maar de smaak is ook verbeterd.
Behalve optimalisatie van smaak en samenstelling, wordt ook de informatievoorziening aan de consument verbeterd door het energielogo (ontwikkeld in industrieverband) op de voorkant van de kleinverpakking te plaatsen. Daarnaast wordt het initiatief om de verzadigde vetten te verminderen in chips positief ontvangen door het Voedingscentrum.

goede vooruitgang.
 
het blijft junk inderdaad.
 
Tja zonnebloemolie is niet zo'n geweldig soort vet hoor, eigenlijk beter wat noten of vis eten als je goede vetten wilt.

Schadelijkheid van zonnebloemolie: Zonnebloemolie

Trouwens Lays Baked (in de oven gebakken) bevat 70% minder vet, is dus een betere keuze. Alleen wel vrij dure chips.
 
Tja zonnebloemolie is niet zo'n geweldig soort vet hoor, eigenlijk beter wat noten of vis eten als je goede vetten wilt.

Schadelijkheid van zonnebloemolie: Zonnebloemolie

Trouwens Lays Baked (in de oven gebakken) bevat 70% minder vet, is dus een betere keuze. Alleen wel vrij dure chips.

Er bestaan nu ook van die rijst chips, op basis van rijst ipv aardappelen. Het mooiste zou zijn: chips gebakken in omega 3! :D
 
Ja waarom dat nog niet bestaat? alles met omega 3 op de verpakking loopt als een trein.
 
ow en btw 100 gram chips geeft dan ongeveer voor de gemiddelde dbb'er al bijna de helft van het vet dat je nodig hebt, dan blijft er weinig over
 
Ik gebruik nu meestal wel olijfolie om dingen in te bakken, maar als de smaak er totaal niet bij past (pannekoeken, aardappelen) neem ik wel gewoon zonnebloemolie.
Zo slecht zal het nu ook weer niet zijn vermoed ik, als je al die onderzoeken mag geloven is bijna alles wel kankerverwekkend.
 
Chips bevat acrylamide, omdat het een aardappel produkt is wat verhit is op hoge temperatuur.

Daarom eet ik het niet vaak, niet omdat het te vet is.

Acrylamide - Wikipedia
 
Ik gebruik nu meestal wel olijfolie om dingen in te bakken, maar als de smaak er totaal niet bij past (pannekoeken, aardappelen) neem ik wel gewoon zonnebloemolie.
Zo slecht zal het nu ook weer niet zijn vermoed ik, als je al die onderzoeken mag geloven is bijna alles wel kankerverwekkend.

neem je toch gewoon smaakloze olijfolie.
Ik bak alles in olijfolie. Heb nog nooit iets van de smaak gemerkt.
 
dat het geen suikers zijn betekend niet dat het geen snelle koolhydraten zijn... zowieso zou ik de combi vet/snelle kh's vermijden.
 
vind het juist achteruit gaan, zonnebloemolie is volgens mij veel schadelijker dan verzadigd vet
 
Trouwens Lays Baked (in de oven gebakken) bevat 70% minder vet, is dus een betere keuze. Alleen wel vrij dure chips.

Die zijn echt lekker, veel lekkerder dan gewone chips. Eet ze regelmatig als (deel van) m'n junkmaaltje.

voedingswaarde per 100 g:

395 kcal
6,5 g eiwit
74 g koolhydraat (5,5 g suikers)
8 g vet (1 g verzadigd vet)
5 g voedingsvezel
 
Die zijn echt lekker, veel lekkerder dan gewone chips. Eet ze regelmatig als (deel van) m'n junkmaaltje.

voedingswaarde per 100 g:

395 kcal
6,5 g eiwit
74 g koolhydraat (5,5 g suikers)
8 g vet (1 g verzadigd vet)
5 g voedingsvezel
zien er idd wel veel beter uit, nog nooit geproeft, meot ik eens doen :)
 
nou laat ik maar gelijk een paar zakken gaan halen en lekker opsmikkelen. :rolleyes:
 
Nouja denk dat je chips nooit goed kan praten maar als je dan toch chips eet kun je beter deze halen ;)
 
Ja, het blijft natuurlijk wel gewoon troep

zul je zien dat ze het in de supermarkt gaan adverteren als 'SonjaBakker chips!!' net als dat ik bij sommige chocoladerepen heb gezien :D
 
Als je echt "gezonde" chips wil eten, die tenminste veel eiwitrijker is dan gewoone aardappelchips, probeer dan SO Crispy maar eens van Zonnatura. Is een Nederlands produkt op basis van soya en is echt wel lekker.

Zonnatura.nl

In België te vinden in de grotere Carrefours! Laat aub nog wel een paar zakken liggen voor mij! :rolleyes: ;)
 
Back
Naar boven