MuscleMeat

Verbetering voorMijn trainingschema en voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joeyvdv

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
68
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Hallo, ik heb laatste tijd gevoel dat ik achteruit ga of in ieder geval blijf stilstaan, ik heb vooral gevoel dat mijn lichaam wel veranderd maar mijn armen blijven stilstaan/achteruit gaan, dus ik ga hier mijn trainingschema posten en wat ik eet, hopelijk kunnen jullie me tips enzo geven, alvast bedankt.


Trainingschema:

Dag 1: rug en biceps
Rug :
Wide pulldown 4x12
Cable row 4x12
Pulldown close grip 4x12
Back extension 4x12
Wide row 4x12
Biceps :
Straight bar4x12
Dumbell curl -
Hammer curl-
Concentration curl -

Dag 2: borst en triceps
Borst:
Benchen 4x12
Incline db press -
Fly Dumbell -
Cable Fly -
Chest press Dropset
Triceps :
Rope 4x12
Skull crush -
Chest chrusher -
Triceps extention -

Dag 3 Schouders :
Millitairy press 4x12
Dumbell press -
Side raises -
Front raises -
Shrugg -
Shoulder press -

Dag 4 Benen :
Calve raises 4x30
Legg press 4x15 (onderbenen en bovenbenen)
Legg curl 4x15
Squats 4x15

Eten:
07:00 Smorgens maak ik een kommetje havermout met schepje shake en melk in microgolf warm
09:00 proteïne reepje
10:30 stuk fruit (meestal banaan)
12:00 middag eten (rijst met kip,volkoren spaghetti met kippengehackt,spinazie..)
14:00 proteïne reep
16:00 hetzelfde als middag eten
17:00 trainen (3keer in week pre WORKOUT)
18:45-19:00 shake
20:00 zelfde als middag eten
22:00 stuk fruit voor slapen
 
Evenveel oefeningen voor benen als voor biceps en triceps slaat natuurlijk nergens op.

Verder zegt je voeding niks als je er geen macro's bij zet.
 
Je hebt veel te veel oefeningen. Zelfde fout die ik vroeger maakte kende veel oefeningen dus die moesten ook allemaal gedaan worden.

Probeer het volume te verdelen over ke spiergroepen borst is een relatief kleine spiergroep, om die even veel te verwerken te geven als je benen (waarvan ik het aantal oefeningen minimaal vind) gaat je echt tegen werken in je groeiprogressie. Voor je armen is vier oefeningen echt te veel zeker als je ze al als secundaire spiergroep hebt gebruikt voor je rug/borst. 2 is dan meer dsn voldoende.

Voor je voedingsschema moet je macros en kcal even uitrekenen anders kan niemand er iets nuttigs overzeggen.
 
Voeding zal ik eens uitrekenen, iemand die misschien weet waar ik een goed trainingschema kan vinden voor spieropbouw?
 
starting strength
 
24 oefeningen voor het bovenlichaam, waarvan 8 oefeningen alleen al voor de armen t.o.v. slechts 4 oefeningen voor de benen: Ik het het "gevoel" dat de balans een beetje zoek is......

Ga inderdaad starting strength of een soortgelijk programma doen!
 
Oké bedankt zal eens opzoeken, dit schema heb ik gehad in de fitness waar ik nu ga, en als ik armen minder ga trainen groeien ze dan niet juist minder, of is hier de uitspraak less is more van toepassing?
 
Als je dit schema hebt gehad van je gym zou ik echt een andere gym gaan zoeken want dan hebben ze echt geen idee wat ze aan het doen zijn.

Je armen met 4 oefeningen trainen is echt te veel. Dit is dus idd wat je zegt less is more. Minder oefeningen gaat je groei goed doen.

Edit: ik pak zelf maar 2 oefeningen voor dde bicep en 2 voor de tricep van elk 3 sets. Meer dan genoeg.
 
Iemand ervaring met het elite muscle plan van dutchfitnesscommunity, zou dit iets goed voor me zijn?
 
Iemand ervaring met het elite muscle plan van dutchfitnesscommunity, zou dit iets goed voor me zijn?
Alleen de naam al zegt me dat je dit niet zou moeten doen.

Kies een programma uit: Starting Strength, Stronglifts 5x5 of Greyskull LP en zorg dat je zwaarder wordt, want met 60 kg BW zal je niet echt een grote jongen zijn.
 
Alleen de naam al zegt me dat je dit niet zou moeten doen.

Kies een programma uit: Starting Strength, Stronglifts 5x5 of Greyskull LP en zorg dat je zwaarder wordt, want met 60 kg BW zal je niet echt een grote jongen zijn.
Het is een trainingsprogramma met elk week een ander schema, 12weken lang weet niet of het goed is, maar zal eens kijken naar wat je net zei
 
Het is een trainingsprogramma met elk week een ander schema, 12weken lang weet niet of het goed is, maar zal eens kijken naar wat je net zei
Elke week een ander schema? WTF is dat nou weer? Hoe kun je zo ook maar enigzins op een normale manier weten of je progressie maakt of niet?

Vooral niet doen zou ik zeggen.
 
Elke week een ander schema? WTF is dat nou weer? Hoe kun je zo ook maar enigzins op een normale manier weten of je progressie maakt of niet?

Vooral niet doen zou ik zeggen.
Hier is de link met filmpje met uitleg, http://www.dutchfitnesscommunity.nl/elitemp/
En ja heb altijd geleerd dat je schema pas goed werkt als je het iets langer doet ivm oefeningen beter uitvoeren na een tijdje dusja
 
Lol, wat een onzin zooi. Het commentaar van de "coach" op de Youtube pagina geeft al aan dat deze man er weinig tot geen kaas van heeft gegeten:
Okay, dan. Dit trainingsprogramma kun je ook prima gebruiken in de cut. Of je cut of bulkt maar voor je trainingsschema niet uit.

Oké dan!
 
doe stronglifts en lees de sticky's nog eens
 
dit al wat beter of nog niet voldoende ? ???

Dag 1: rug en biceps
Rug :
Wide pulldown 4x12
Cable row 4x12
Back extension 4x12
Wide row 4x12
Biceps :
Hammer curl 3x15
Concentration curl 3x15

Dag 2: borst en triceps
Borst:
Benchen 4x12
Fly Dumbell -
Cable Fly -
Chest press Dropset
Triceps :
Rope 3x15
Skull crush -


Dag 3 Schouders :
Millitairy press 4x12
Side raises -
Front raises -
Shrugg -
Shoulder press -



Dag 4 Benen :

Calf Raises (met legg press machine) normaal, binnen & buiten 3x12
Calve raises (halters) 4x30
Legg press 4x15
Legg curl 4x15
Squats 4x15
walking lunges 4x12 per been
 
Ziet er al een stuk beter uit.

Alleen kuiten binnen en buiten is ook al weer achterhaald, gestrekt en gebogen zijn de varianten die je wilt trainen.
 
Ziet er al een stuk beter uit.

Alleen kuiten binnen en buiten is ook al weer achterhaald, gestrekt en gebogen zijn de varianten die je wilt trainen.
dus buiten benen is dit aangepast schema wel goed ?
 
Op je rug of benen dag zou ik kiezen om te deadliften

Je chestdag zou ik of 1 oefening skippen of 3 sets doen ipv 4.

Schouderdag zou ik shoulderpress vervangen voor een reardelt oefening zoals reverse flyes.

Maar verder is die wel prima imo.
Ik denk dat je met dit schema iig veel meer progessie gaat maken dan met je vorige .
 
Op je rug of benen dag zou ik kiezen om te deadliften

Je chestdag zou ik of 1 oefening skippen of 3 sets doen ipv 4.

Schouderdag zou ik shoulderpress vervangen voor een reardelt oefening zoals reverse flyes.

Maar verder is die wel prima imo.
Ik denk dat je met dit schema iig veel meer progessie gaat maken dan met je vorige .

zo zou het er dus uitzien
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deadliften zal ik op een benendag doen en ik hoop idd dat ik hier meer progressie mee ga maken , bedankt !
 
Back
Naar boven