AndroidHealthClinic

Verdeling calorieën dag/week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GO02

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 sep 2019
Berichten
285
Waardering
573
Lengte
1m85
Massa
92kg
Beste krachtpatsers, bodybuilders en fitgirls,

Een vraagje over het verdelen van de calorieën. Stel dat we hebben bepaald dat we gedurende een fase 3800 calorieën per dag tot ons willen nemen. Hoe cruciaal is het dan om dagelijks consistent te zijn in deze 3800 calorieën? We bepalen onze behoefte vaak op dagbasis waarbij we zo ongeveer elke 3u een gelijkmatig aantal calorieën tot ons nemen. Hoe belangrijk (in termen van massa aanzetten of vet verbranden) is die consistentie eigenlijk?

Ik vraag dit omdat ik het lastig vind om in het weekend aan mijn calorieën te komen. Doordeweeks is dit echter geen probleem (want ritme).

Uitgaande van een behoefte ad 3800 calorieën per dag. Zouden deze calorieën dan bijvoorbeeld ook als volgt verdeeld kunnen worden (zonder daar veel hinder van te ondervinden in het verwezenlijken van de doelstellingen)

dag 1: 3800
dag 2: 3400
dag 3: 3400
dag 4: 4100
dag 5: 4100
dag 6: 4000
dag 7: 3800

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :). Alvast bedankt voor de hulp.
 
Nee maakt niet zoveel uit maar als je niet goed aan je calorieën kunt komen kun je ook gewoon 2 glazen chocomel toevoegen. Is ook circa 300 kcal en zit je ook weer bijna op 3800. Maar doen wat je zelf prettig vindt natuurlijk.
 
Een beetje consistentie is natuurlijk goed voor je herstel. Je spieren hebben immers het klokje rond voedingsstoffen nodig om te kunnen herstellen. Maar als je puur kijkt naar aankomen of afvallen is het helemaal niet nodig om iedere dag exact hetzelfde te eten. Je energieverbruik is ook niet iedere dag tot op de calorie gelijk. :) Dat schema wat jij uitschrijft kan prima, niks mis mee.

En wat betreft iedere drie uur eten, daar zou ik mij ook maar niet te druk om maken:


Conclusion
If you eat 3 meals a day and pay careful attention to the distribution of your daily protein intake and food quality, you can probably stimulate maximum muscle growth. What matters mostly is that your body has elevated levels of amino acids in the blood when it needs them for muscle growth, not how many meals you consume per se.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Bedankt voor jullie reacties! Dan hoef ik dus niet te stressen als het een keer een dag wat minder is (en ik het de volgende dagen compenseer). Fijn voor een OCD’er zoals mij :)
 
Back
Naar boven