AndroidHealthClinic

verdeling eiwitten, koolhydraten & vetten

Bezoekers in dit topic

RobertGroot

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
ff wat vraagjes :)

1 als ik bijvoorbeeld 2300 kcal per dag moet eten in 8 maaltijden,

wat is dan de beste verdeling daarvan in procenten per maaltijd

meestal is het ontbijt relatief groot, maar voor de rest.. weet iemand een goede leidraad?

2 hoeveel vet koolhydraten en eiwitten moet iemand eten als hij wilt afvallen? of de verhouding iig.. want nu weet ik mijn dagelijkste kcal behoefte maar hoe moet ik het invullen?

dat was het! ik heb ff gezocht maar ik kon het in de stcky topics niet vinden (iemand zei wel in de sticky's dat het ergens stond, maar ik kon het niet vinden)

Hey dude,

Het ligt eraan wat je doel is. Als effectief spieren wilt kweken zou ik gewoon 50%/30%/20% of 40%/40%/20% ( koolhydraten, eiwitten, (onverzadigde) vetten). Als gaat cutten ga je lager in je energie (koolhydraten) en iets hoger in je eiwitten zitten.
Als je wilt afvallen moet je simpelweg minder kcal innemen dan vebruiken. En als je wilt aankomen meer innemen dan verbruiken. Dit is imo ongeveer de basis. Als ik het mis heb wordt ik graag verbeterd :)

zie mijn stukje van vanochtend.. voor een optimaal testosteron niveau is voldoende vet in je voeding bittere noodzaak. Daarom beter 30% vet in je voeding! KH minderen!!!!

Espi

Back
Naar boven