MuscleMeat

Verder cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 nov 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Beste leden dank voor het lezen van mijn eerste post! aller eerst wat info over mezelf:

Man 23 jaar oud | 181 CM | 75KG | doel: een gespierd uiterlijk krijgen.

Caloriebehoefte : 1300 tot 1600 per dag
Macro's : 160 tot 190 gram koolhydraten, 120 gram proteine, 30 - 45 gram vetten

Ik probeer al vanaf mijn 17e af te vallen en gespierd te worden. Ik heb door de jaren heen slechte eetgewoontes aangeleerd veel junkfood eten de hele dag gamen etc.

Nu is het EINDELIJK gelukt om af te vallen maar ik ben niet blij met het resultaat ik voel me nog steeds dik, ik heb amper spiermassa en ik weet niet meer wat ik moet doen.


Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit :

Maandag : FullBody 2 uurtjes (geen Squats/compounds)

Dinsdag : HIT cardio 45 minuten op de loopband (650 - 600 calorieën verbrandt)

Woensdag : FullBody 2 uurtje (geen Squats/compounds)

Donderdag : HIT cardio 45 minuten op de loopband

Vrijdag : FullBody 2 uurtje (geen Squats/compounds)

Zaterdag : HIT cardio 45 minuten op de loopband (650 - 600 calorieën volgens het apparaat)

Zondag : HIT cardio 45 minuten op de loopband

Ik ben constant moe ik heb geen energy / kracht voor mijn full body dagen. Ik heb geen energy voor mijn cardio dagen. Ik heb geen spiermassa opgebouwd de laatste maanden. Mijn vriend adviseert om een lean bulk te starten ik ben hier onzeker over aangezien ik nog steeds vet draag bij mij buik en achterwerk.

Feedback word gewaardeerd!

Progress Fitness.jpg


Angles.jpg
 
7 dagen per week trainen is een beetje teveel van het goede ,1 of 2 rustdagen per week is beter voor je herstel en ook voor je motivatie om het jarenlang vol te kunnen houden
 
Laatst bewerkt:
Caloriebehoefte 1300 - 1600 per dag ? Maar eet je dat ook ?

650 kcal verbrand op cardiodag maw krap 700 - 1000 over ..

Dan mag ik aannemen dat je toch zelf wel snapt dat dat veel te weinig is voor je ..

Massa bouwen = boven onderhoud eten + fatsoenlijk trainen .. dus ook met compounds en squats ..
 
Caloriebehoefte 1300 - 1600 per dag ? Maar eet je dat ook ?

650 kcal verbrand op cardiodag maw krap 700 - 1000 over ..

Dan mag ik aannemen dat je toch zelf wel snapt dat dat veel te weinig is voor je ..

Massa bouwen = boven onderhoud eten + fatsoenlijk trainen .. dus ook met compounds en squats ..

Dank voor het reageren! Ik ben eerlijk gezegd bang om boven mijn onderhoud calorieën te eten aangezien ik bang ben dat ik in vet aankom. Ik vermijd ik squatten en deadlifts omdat ik heb gelezen dat die oefeningen je achterwerk groot maken en dat wil ik juist niet. Maar ik ga toch proberen om een 5x5 programma te volgen. En mijn calorieën te verhogen. Adviseer je verder nog cardio?
 
Compounds / Deadlifts / Squats bouwen juist jou lichaam (spieren).
Juist van compounds moet je het hebben
 
3 x per week een FB is niets mis maar 2 uur per keer en dan ook nog zonder squats en compounds , ben heel benieuwd naar je invulling ..

Meer massa = meer eten en daar zit ook een stijging van verpercentage is , echter met een goed uitgebalanceerd voedingsschema + goed schema ( bijv 5x5 stronglifts ) kun je het vetpercentage wel
 
Respect natuurlijk voor hoeveel je afgevallen bent, dat is een topprestatie.

Idd als ik je lichaam zo zie dan zou ik de focus leggen op je upperbody (Benchpress / Ohp / Pull of Chin ups / Bor of Db-row --- daarnaast nog bijv. een bi en triceps isolatie maar dat heeft geen prio)

Maar Squats en Deadlifts gaan je zeker mee bouwen dus verdienen echt een plaats in je schema.


Succes :thumbs:
 
Respect natuurlijk voor hoeveel je afgevallen bent, dat is een topprestatie.

Idd als ik je lichaam zo zie dan zou ik de focus leggen op je upperbody (Benchpress / Ohp / Pull of Chin ups / Bor of Db-row --- daarnaast nog bijv. een bi en triceps isolatie maar dat heeft geen prio)

Maar Squats en Deadlifts gaan je zeker mee bouwen dus verdienen echt een plaats in je schema.


Succes :thumbs:

Dank voor de compliment! Het enige probleem die ik heb ervaren met OHP en benchpress is dat mijn dominerende arm het meeste werk doet, daarom pak ik het liefst dumbells zodat elke arm alleen werkt. Ook ervaar ik veel schouder pijn tijdens de benchpress.

Hoeveel calorieën zou ik ongeveer op een dag moeten eten om spiermassa aan te komen en zo min mogelijk vet?
 
Dank voor de compliment! Het enige probleem die ik heb ervaren met OHP en benchpress is dat mijn dominerende arm het meeste werk doet, daarom pak ik het liefst dumbells zodat elke arm alleen werkt. Ook ervaar ik veel schouder pijn tijdens de benchpress.

Hoeveel calorieën zou ik ongeveer op een dag moeten eten om spiermassa aan te komen en zo min mogelijk vet?

Je zwakkere arm trekt wel bij, oefening baart kunst, er zal dan ook een betere balans ontstaan.

Schouderpijn tijdens benchpress kan ik je verder niet in adviseren, ik zou gewoon even naar de dokter gaan.
 
bulken wanneer je denkt dat je te dun bent. cutten wanneer je denkt dat je te dik bent. niet naar mening van anderen vragen, maar doen waarbij jij je goed bij voelt. jouw body, jouw keus
 
Respect natuurlijk voor hoeveel je afgevallen bent, dat is een topprestatie.

Idd als ik je lichaam zo zie dan zou ik de focus leggen op je upperbody (Benchpress / Ohp / Pull of Chin ups / Bor of Db-row --- daarnaast nog bijv. een bi en triceps isolatie maar dat heeft geen prio)

Maar Squats en Deadlifts gaan je zeker mee bouwen dus verdienen echt een plaats in je schema.


Succes :thumbs:

Waarom focus op upperbody? Benen verwaarlozen dan? Want dat is wat er zal gebeuren als TS leest focus op upperbody imo.
 
2 uur is wel veel.. je doet ook wel heel veel daardoor verlies je misschien spiermassa
 
Waarom focus op upperbody? Benen verwaarlozen dan? Want dat is wat er zal gebeuren als TS leest focus op upperbody imo.

Nee verwaarlozen zeker niet, ook benen dienen gewoon 2x p.w. aan bod te komen.
Ik zeg dat omdat ik constateer (afgaande op foto van Ts) dat hij een smaller bovenlichaam heeft als zijn LB.

Beter geformuleerd zou zijn: "wat extra aandacht geven"
 
Nee verwaarlozen zeker niet, ook benen dienen gewoon 2x p.w. aan bod te komen.
Ik zeg dat omdat ik constateer (afgaande op foto van Ts) dat hij een smaller bovenlichaam heeft als zijn LB.

Beter geformuleerd zou zijn: "wat extra aandacht geven"

Van wat ik zo in al die jaren gezien heb winnen de meesten makkelijker gewicht in het bovenlichaam tov onderlichaam. En het is nu niet dat TS zijn benen massief zijn.
Beiden gewoon evenveel aandacht geven. Bovenlichaam zal wrs toch makkelijker gaan groeien.
 
Van wat ik zo in al die jaren gezien heb winnen de meesten makkelijker gewicht in het bovenlichaam tov onderlichaam. En het is nu niet dat TS zijn benen massief zijn.
Beiden gewoon evenveel aandacht geven. Bovenlichaam zal wrs toch makkelijker gaan groeien.

Globaal gezien denk ik dat dit wel een veilige stelregel is ja.
Beiden gewoon evenveel aandacht geven.

Dat is verder aan Ts natuurlijk hé.
 
Zou lekker door cutten tot wanneer jij je happy voelt met je shape.. en van daaruit clean gaan bouwen zonder al te veel vet weer aan te zetten.
 
je schema is klote vooral geen compounds en squats.
 
Back
Naar boven