AndroidHealthClinic

Verder investeren in 55 mm materiaal of niet?

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

ik ben nu al maanden aan het twijfelen. Ik squat, deadlift en bench thuis met een Chinese Gold Cup barbell. Ik heb tevens 100 kilo 55 mm gietijzeren schijven.
Dit is nu onvoldoende dus nu komt de vraag: investeer ik in 100 kilo 55 mm schijven, of verkoop ik de handel, en koop ik een 50 mm barbell met 200 kilo aan schijven?

En dus een follow up vraagje: wat zou ik nog kunnen vragen voor die Chinese Goldcup barbell, met speciale klemmen, en de 95 kilo aan 55 mm gold cup gietijzeren schijven?
 
kweet niet wat je ervoor zou kunnen krijgen maar ik zou er vanaf proberen geraken. Tenzij dat je nog een collectie 55mm schijven vindt en genoeg zou hebben voor een lifetime zie ik alleen maar voordelen in uniformisatie. Alle collars en speciale attributen voor barbells zijn ook allemaal op 50mm gebaseerd.
 
Niet meer investeren in 55 mm. Zonde van je geld want je hebt steeds meer kilo's nodig en het aanbod hierin wordt steeds kleiner.

Voor een goede prijs verkopen en gewoon nieuw 50 mm spul halen. Zit je altijd goed mee.
 
kweet niet wat je ervoor zou kunnen krijgen maar ik zou er vanaf proberen geraken. Tenzij dat je nog een collectie 55mm schijven vindt en genoeg zou hebben voor een lifetime zie ik alleen maar voordelen in uniformisatie. Alle collars en speciale attributen voor barbells zijn ook allemaal op 50mm gebaseerd.
Inderdaad. Maar ik ben wel fan van mijn klemmen die ik kan vastschroeven zodat er geen greintje speling op mijn schijven zit. Maar goed, beter is eendeftige 50 mm barbell en rubber coated schijven met allemaal dezelfde grote. Ik ben steeds dichter aan het komen bij een ultieme beslissing.

Voor de schijven, dit:
Rubber Coated Full Size Olympic Plate, 120 kg Set of 2 each 15 kg, 20 kg, 25 kg

Daar moeten dan wel nog 4 x 15 en 2 x 10 extra bij.
En de ram bar van ATX
. De schijven doen er op zich niet veel toe,ze moeten gewoon met rubber overtrokken zijn en allemaal dezelfde grootte hebben. Bumpers vind ik nog leuker maar ik weet niet of je dan voldoende schijven op je barbell krijgt.
 
ha, kheb die schijven ook wel eens gezien, vind ze ook wel iets hebben.

je hebt van die screw collars op strength shop met een compression ring zodat je barbell niet beschadigd wordt, die geven ook geen kick.
bumpers gaan bij deadlift mss wat lastig doen, 4x25 gaat wel op een sleeve maar wat als je er een 5je 2.5 en 1.25je bij wil doen?
strength shop heeft wel 50kg bumpers, dat kan een oplossing zijn
 
Nette schijven. Ik denk dat je schijven met de Atx pro collars net zo vast zitten.

ATX Pro Collars

Ik gebruik deze zelf ook in combi met de ram bar en schijven zitten muurvast zonder speling.
 
Nette schijven. Ik denk dat je schijven met de Atx pro collars net zo vast zitten.

ATX Pro Collars

Ik gebruik deze zelf ook in combi met de ram bar en schijven zitten muurvast zonder speling.
Ik heb die collars al jaren. Ze zijn heel goed.
 
ha, kheb die schijven ook wel eens gezien, vind ze ook wel iets hebben.

je hebt van die screw collars op strength shop met een compression ring zodat je barbell niet beschadigd wordt, die geven ook geen kick.
bumpers gaan bij deadlift mss wat lastig doen, 4x25 gaat wel op een sleeve maar wat als je er een 5je 2.5 en 1.25je bij wil doen?
strength shop heeft wel 50kg bumpers, dat kan een oplossing zijn
Perfect! Bedankt om mee te denken.

Ik heb een leverancier in China gecontacteerd die ook kleinere bestellingen levert. Ik heb hem een offerte gevraagd voor een rogue lookalike halfrack en 200 kilo rubber coated schijven die op Ivanko roezh lijken.
 
Perfect! Bedankt om mee te denken.

Ik heb een leverancier in China gecontacteerd die ook kleinere bestellingen levert. Ik heb hem een offerte gevraagd voor een rogue lookalike halfrack en 200 kilo rubber coated schijven die op Ivanko roezh lijken.

ha, interessant. Hou ons op de hoogte. Linkjes naar interessant materiaal mag altijd. Ben zelf al volop aan het uitkijken naar mijn volgende homegym. Had initieel niet zo veel problemen met mijn huidige basic fit maar hoe meer BS ik er zie hoe meer ik terug verlang naar mijn eigen stinkhok.
 
Ik zou dat setje plates bij Gijs gaan halen in Baarn :o die barbell is toch wel iets speciaals en later misschien eens zoveel geld waard (?)
 
Ik denk dat ik die 55mm spullen gewoon zou bijhouden en netjes onderhouden (en gebruiken)... en 50mm materiaal kopen zodat ik zeker altijd de kans heb compatibele spullen bij te kopen.
Maar dat moet je budget uiteraard wel toelaten.
 
Back
Naar boven