XXL Nutrition

Verdomme!!!ik Zie Het Niet Meer Zitten!!!k*tcut!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jij hebt er niks aan Robert maar het is mij ook niet gelukt om te cutten, ik laat het maar even zo en ga over een maandje maar rustig weer wat meer eten om het dan over 7 maanden maar weer te proberen !

Laat ons de uitslag van de dokter even weten, veel succes !
 
nee ok..maar na VIJF maanden moet je toch wel een verschil zien???ongeacht je aanleg?pfff..kben nu rond aan het zoeken op het forum alles wat ik maar kan vinden over schildklier!!!
 
Als je al 5 maanden aan het cutten bent zou ik sowieso er eens een week of twee mee stoppen. Dat zou ik zelfs aanraden als het wel goed ging, maar nu moet je je lichaam wellicht helemaal even rust geven.

Deed je vorig jaar iets anders trouwens ?
 
builderB zei:
maar heb je al eens geprobeerd je melkproducten te schrappen?


eehm...nee..maar door 400 ml magere melk kun je toch niet op zo'n hoog % komen?moet ik dan ook me kwark (zuivel) dr uit gooien?
 
yupz ook kwark meuk dr uit.

hey baat het niet dan schaadt het niet.
 
hmm...ik zal het overwegen, gwoon dan maar vervangen door een shake ipv kwark?..DAMN!!!das 3 shakes per dag:eek: als ik niet die ene bij me avondeten meerreken om t eiwit aan te vullen met het avondeten...zucht..ik loop me nu helemaal op te vreten mensen..ken nie eens op me bed liggen en tv kijken...enige wat nu door me kop gaat is hoe ik dat verdomde vet% nog voor 2 augustus naar de 14-15% kan krijgen :cry: sob: :scratch:
 
Zigzag methode van BFFM eens proberen... eerst ff paar weken terug op gewoon onderhoud eten en dan 3 dagen 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten en 4de dag terug op onderhoud eten, dit om je metabolisme terug aan de gang te krijgen.

En voor de rest, de dingen die je al wel weet: cardio 's ochtends op nuchtere maag zo intensief mogelijk op 45 min, en 's avonds krachttraining gewoon zwaar blijven gaan en reps niet verhogen... (denk wel dat ik hier tegenreactie op ga krijgen...)

Best eens test laten doen voor je schildklier idd... mijn lief en haar moeder hebben der ook problemen mee... maar levenslang pillen slikken is dat niet... een te trage schildklier kan sneller gaan werken en andersom... aanpassing van voedsel heeft meestal wel gunstig effect en dan kunnen pillen eventueel achterwege gelaten worden.

Mijn lief had de keuze: ofwel elke 3 maand bloedtest laten nemen zonder pillen ofwel jaarlijks met pillen... jammer genoeg heeft ze voor het laatste gekozen want volgens mij zijn die niveau's van T3 hormonen wel in orde te krijgen door bv meer vis etc te eten...

Dus ff die cut laten varen en dan nog eens terug proberen.
 
wazzup zei:
Als je al 5 maanden aan het cutten bent zou ik sowieso er eens een week of twee mee stoppen. Dat zou ik zelfs aanraden als het wel goed ging, maar nu moet je je lichaam wellicht helemaal even rust geven.

Deed je vorig jaar iets anders trouwens ?


vorig jaar..eeehm...een flinke dosis ephidrine-cycle van 4 weken en dan weer 4 weken af...in combinatie met flink veel hardlopen op de loopband,...maart dat gaat nu niet ivm met kuit die bijna hersteld is van trombose.

By the way..iemand nog aanmerking over me oude voedingsschema? ik vanavond aan een nieuwe werken..dan weet ik vast wat ik er uit moet laten...is 50 gram vet en min. 240 gr eiwit wel genoeg? KH zal wel in de buurt van 200-220 komen..zucht...al die onzekerheid:(
 
neuh zou niet direct voor een shake gaan eigenlijk. misschien een bak tonijn per dag ipv de melk + snee kipfilet op je brood extra (trouwens, brood in de cut is dát wel zo verstandig?, meende in een post te hebben gelezen dat je dit ze min mogelijk moet gebruiken en liever rijst).

ohw ja als je hele familie overgewicht heeft, wat is dat avondeten dan precies? (gebakken in boter bijv?, veel E nummers (kan naar mijn idee nooit goed zijn), kant en klaar gerei (bijv groentepakketten), of varkensvlees?
 
builderB zei:
neuh zou niet direct voor een shake gaan eigenlijk. misschien een bak tonijn per dag ipv de melk + snee kipfilet op je brood extra (trouwens, brood in de cut is dát wel zo verstandig?, meende in een post te hebben gelezen dat je dit ze min mogelijk moet gebruiken en liever rijst).

ohw ja als je hele familie overgewicht heeft, wat is dat avondeten dan precies? (gebakken in boter bijv?, veel E nummers (kan naar mijn idee nooit goed zijn), kant en klaar gerei (bijv groentepakketten), of varkensvlees?


Ik eet maar 1 keer per dag brood..meer raak ik niet aan...ik vreet al bijna 200 gr kipfilet weg per dag..tonijn werd ik ziek van na 3 maanden ..kheb t maar vervangen door zalm. Ik wou juist de kwark bewaren voor het slapen gaan aangezien er veel casseine eiwit in zit die langzaam afbreken in je slaap itt whey
 
avond eten bij ons bestaat meestal uit rijst en pasta...vaak met rund- en kippenvlees, groenten eten we altijd met aardappels wat weer gepaard gaat met varkensvlees en draadjes vlees (die ik allebei netjes laat liggen)...laatste tijd kook ik zelf wat rijst of koolhydraat arme past als me avondeten..maar me pa en ma zijn er ook niet blij mee en zeiekn me steeds af als ik me eigen potje kook ..maargoed:D
 
aaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!!!!!!!!ik word gek en kan niet eens meer achter derze pc vandaan komen..die vetrmeting van vandaag blijft me dwars zitten:mad: zal ik een afspraak maken bij mijn huisarts of bij een sportarts voor die schildkliertest?
 
t gaat dan toch om een te traag werkende klier aka hypothyreoidie

dan zou je ook meerdere symptomen moeten hebben dan alleen het vasthouden van je vet imo

Te traag werkende schildklier (hypothyreoïdie)
We spreken van hypothyreoïdie wanneer er een tekort is ontstaan aan schildklierhormoon in het lichaam. Bij een primaire hypothyreoïdie, dat wil zeggen een aandoening waarbij de schildklier zelf niet meer voldoende schildklierhormoon kan aanmaken, is de vrijeT4-spiegel verlaagd en de TSH-spiegel verhoogd. Het is lang niet altijd zo dat de schildklier vergroot is (struma), maar er kan wel een struma bestaan.

Er zijn verschillende oorzaken van een te traag werkende schildklier. De meest voorkomende zijn:

1. de ziekte van Hashimoto, een auto-immuun aandoening, waarbij het lichaam afweerstoffen tegen de schildklier maakt, en zo de schildklier wordt uitgeschakeld;
2. na een behandeling met radioactief jodium (dit in verband met een juist te snel werkende schildklier);
3. na een operatie aan de schildklier waarbij (bijna) de hele schildklier is verwijderd;
4. tijdens het beloop van een pijnloze schildklierontsteking (thyreoïditis); dit komt zowel spontaan voor als in de eerste maanden na een bevalling;
5. tijdens het beloop van een schildklierontsteking, waarbij tijdelijk een hypothyreoidie kan ontstaan in het beloop van de ziekte; dit wordt meestal veroorzaakt door een virusinfectie, en herstelt meestal restloos;
6. tijdens het gebruik van medicijnen, die de schildklier kunnen ontregelen, zoals lithium (behandeling van een bipolaire stoornis / manische depressiviteit), amiodarone (gebruikt bij hartritmestoornissen), en jodiumhoudende preparaten of kelptabletten. Let op: zowel amiodarone als jodium kunnen ook hyperthyreoïdie veroorzaken;
7. aangeboren, door een stoornis in de aanleg van de schildklier of een stoornis in de fabricage van hormoon in de schildklier.

Zeer zeldzaam is het ontstaan van een secundaire hypothyreoidie, waarbij een uitval van de besturing van de schildklier bestaat door een hypofyse-aandoening.

Klachten die kunnen passen bij een te traag werkende schildklier zijn:

moeheid, slaperigheid, traagheid
gewichtstoename
vochtophopingen, kortademigheid
opgeblazen gevoel
obstipatie, verstopping van de ontlasting
kouwelijkheid
haaruitval
menstruatiestoornissen
stoornissen van de vruchtbaarheid
tepeluitvloed
libidoverlies (minder zin om te vrijen)
spierverstijving
spierkrampen
gewrichtsklachten
tintelingen en doof gevoel in bijvoorbeeld de handen (carpaal tunnel syndroom)
psychische veranderingen zoals apathie, maar ook psychose of dementie

Het kan opgevallen zijn dat betreffende persoon er opgeblazen en apathisch uitziet, dat de huid en het haar droog aanvoelen en dat de stem zwaarder geworden is.

Niet al deze klachten hoeven aanwezig te zijn. De ziekte begint vaak sluipend, zodat geringe veranderingen niet opgemerkt worden. Bij oudere mensen kunnen de klachten atypisch zijn. Bij oudere mensen die bijvoorbeeld verward zijn geworden zonder een duidelijke oorzaak of bijkomende klachten, moet de schildklierfunctie gecontroleerd worden. Andersom klagen vele mensen over vermoeidheid en geheugenstoornissen, zonder dat bij hen een schildklierstoornis aanwezig is. Vaak hoort men dat een te langzaam werkende schildklier mensen erg dik maakt. In de praktijk is dat nauwelijks het geval. Men kan bij een te langzaam werkende schildklier wel een aantal kilo's zwaarder worden, behandeling met schildklierhormoon (zie later) zorgt dat deze paar kilo's er meestal weer af gaan.


Onderzoek en diagnose
Bij verdenking op een hypothyreoïdie zal door middel van bloedonderzoek een TSH-spiegel worden bepaald, en vaak ook een vrij T4 spiegel. Is er sprake van een hypothyreoïdie, dan dient een verwijzing naar de internist-endocrinoloog te volgen, om de oorzaak op te sporen en een behandeling in te stellen.


Behandeling
De behandeling van hypothyreoïdie is voor de verschillende, meest voorkomende oorzaken hetzelfde en bestaat uit het aanvullen van het tekort aan schildklierhormoon, door dit als medicijn te geven: levo-thyroxine (Euthyrox, Thyrax, Eltroxin). De hoeveelheid die nodig is om euthyreood, dat wil zeggen een normale schildklierhormoon spiegel, te worden kan variëren van persoon tot persoon. Dit wordt vastgesteld door middel van een bepaling in het bloed van TSH en vrij T4. Als er een stabiele situatie is ontstaan, hoeft dit maar 1 à 2 maal per jaar gecontroleerd te worden. In het algemeen moet levenslang behandeld worden, omdat de uitgevallen schildklier zich vrijwel nooit herstelt, behalve in sommige gevallen van schildklierontsteking of wanneer er sprake is van uitval op een niveau hoger in de hypofyse. Bijna iedereen verdraagt de behandeling goed, en na enkele weken behandeling voelen de meeste mensen zich al een stuk beter.

Met betrekking tot de hypothyreoïdie, veroorzaakt door een schildklierontsteking, moet nog een aanvullende opmerking worden gemaakt. Deze is vrijwel altijd voorbijgaand van aard en hoeft meestal niet behandeld te worden, tenzij de schildklier erg traag werkt of het herstel (te) langzaam gaat.

Als hypothyreoïdie veroorzaakt wordt door een uitval van "hogerop', dat wil zeggen een stoornis in de hypofyse, dient dit ook behandeld te worden met levo-thyroxine. Echter, in zo'n geval zal eerst gekeken moeten worden wat de oorzaak is van de hypofyse-stoornis, en zullen nog aanvullende onderzoeken plaats vinden om te beoordelen of de besturing van andere hormoon-producerende organen (bijnier, geslachtsklieren) ook is uitgevallen. Dit is echter zeer zeldzaam en manifesteert zich meestal met andere klachten.

Combinatie van thyroxine en T3 ?
Er zijn enkele publicaties geweest over de combinatie van T4 en T3 bij de behandeling van hypothyreoïdie. Een artikel in 1999 in het tijdschrift New England Journal of Medicine suggereerde dat mensen die de combinatie gebruikten zich iets beter voelden, en een aantal dingen beter konden. Soms helpt combinatiebehandeling bij klachten, die blijven bestaan ondanks behandeling met levo-thyroxine en goede bloeduitslagen. Immers, een normaal functionerende schildklier maakt ook een combinatie van T4 en T3. Een goede bloeduitslag betekent niet voor iedereen dat het met hem of haar ook daadwerkelijk goed gaat. Aan de andere kant moet men zich bedenken dat er vele mensen zijn die klachten hebben van moeheid, maar ook een perfect werkende schildklier bezitten.

Begeleiding door een goede dokter met een luisterend oor is dus belangrijk. De resultaten van combinatie van T4 en T3 zijn echter sterk wisselend. Sommige mensen voelen een duidelijke verbetering van bijvoorbeeld hun uithoudingsvermogen en fitheid, er zijn ook vele mensen die de combinatie hebben uitgeprobeerd zonder enige baat. De succesverhalen van combinatie behandeling leest men vaak, de verhalen van de mensen die het hebben uitgeprobeerd maar geen enkele verandering bemerkten leest men nooit. Geneeskunde blijft maatwerk!




Voor meer informatie over hypothyreoïdie:
Schildklierstichting
Hypo maar niet happy
De website van Bert Bakker


bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
thnx Bro:):thimbs: hier heb ik wat aan..ik heb inderdaad wel het een en ander gebruikt de afgelopen 2 jaar..maar dat bleef beperkt tot ephedrine-stackers..en dit jaar voor het eerst clenbuterol...zou het zo kunnen zijn dat me schildklier is aangetast door de stackers?:(
 
maar wees eerlijk..denk dat er weinig mensen op dit board zijn die in 5 maanden maar ZO weinig progressie geboekt hebben..1,1 %:o:o:o!!!en dat na hongerige dagen en slopende cardio en ijzerpomp sessies:mad: als je in mijn schoenen stond zou je ook moedeloos worden. ken niet wachten tot die injectie in me arm zit om dat %$#@ding te laten testen
 
kweet niet wat die rommel allemaal precies doet (no offence) maar k kan me niet voorstellen dat zaken als clen en stackers een goede invloed hebben op je hormoonhuishouding (behalve dan tijdens de kuur, als je het vanuit BB perspectief bekijkt).
Maar dr zijn genoeg AS jongleurs hier die je daar vast het nodig over kunnen vertellen. Toch guys? je kunt natuurlijk ook zelf ff chkn wat clen voor een invloed heeft op je homeostase
 
jooohooooeeee jongleurs?:o
 
builderB zei:
kweet niet wat die rommel allemaal precies doet (no offence) maar k kan me niet voorstellen dat zaken als clen en stackers een goede invloed hebben op je hormoonhuishouding (behalve dan tijdens de kuur, als je het vanuit BB perspectief bekijkt).
Maar dr zijn genoeg AS jongleurs hier die je daar vast het nodig over kunnen vertellen. Toch guys? je kunt natuurlijk ook zelf ff chkn wat clen voor een invloed heeft op je homeostase


ik ga hier mee akkoord. maar ik denk persoonlijk niet dat je moet panikeren, een schildklier gaat niet zo vlug kapot (tenzij die AS-brol echt gemeen was). wrsch zal het wel met je hormoonhuishouding te maken hebben maar het zal niet permanent zijn, want dat zou betekenen dat er iets SERIEUS mis is en je lijkt lichamelijk nog prima te voelen al ik het zo lees.

mijn advies: ga naar dokter, laat je eventueel behandelen. stop ondertussen ff met cutten en cardio'en, en stop met die AS/stackers want gezond zijn ze imo nooit.
 
Ok, even een paar opmerkingen van mij, niet om je aan te vallen, maar puur als advies.

Er zijn mij een paar dingen opgevallen:

Je cut nu al 5 maanden.
Je doet cardio met vaste regelmaat.
Je hebt nog zuivel en aardig wat KH's in je schema.

Je cut nu al 5 maanden: Dit raad ik je af, in een cut creeer je een calorietekort en verplicht je je lichaam de opgeslagen reserves aan te gaan spreken, je vetten dus. Je lichaam maakt niet voor niets reserves aan, het wil overleven, en zorgt voor een 'backup' in barre tijden, als die tijd ineens lijkt te zijn aangebroken voor je lichaam, en het moet reserves in blijven leveren, dan gaat je lichaam zich op het tekort aanpassen. Dit houd in dat je lichaam het metabolisme omlaag wil hebben, en zo min mogelijk energie wil verbruiken, om dit te bereiken wordt er spierweefsel afgebroken omdat dit actief weefsel is, en verhogend in de metabolisme werkt. Uiteindelijk heeft het lichaam zich aan het tekort aangepast met als gevolg dat je geen vet meer verliest.

Je doet cardio met vaste regelmaat: Om het lichaam te slim af te zijn, en het weinig kans te geven om te wennen aan de regelmaat zodat je lichaam zich hier op aan kan passen, moet je je cardioschema regelmatig omgooien. Doe cardio op andere dagen, op andere tijden, op een andere intesiviteit, of een andere tijdsduur, maar blijf niet aan één ritme hangen.

Je hebt nog zuivel en aardig wat KH's in je schema zitten: Bekend is dat zuivel de huid wat vetter laat overkomen, en de huid wat dikker maakt. Daarnaast bevat de meeste zuivel redelijk simpele KH's. Deze worden snel opgenomen in het lichaam, zijn snel verwerkt, en zullen, mits er energie aan het lichaam gevraagd wordt, sneller opgeslagen worden dan complexe KH's. Ook hebben simpele KH's een lager thermisch effect omdat het minder door de verwerkingsmolen heen hoeft. Probeer je KH's, en zeker de simpele, te minderen. Kans is groot dat je erg gevoelig bent voor KH's en hier niet goed op reageerd. Als het moet kan je de KH's zelfs naar 30-35% gooien.

Wat ik je verder aanraad:
Ga nu niet verder met cutten, bouw langzaam op naar onderhoudsniveau, en houd dit een maandje aan. Laat het lichaam even tot rust komen, maar blijf wel verstandig eten. Ook de cardio iets minderen, stap terug naar 3 tot 4 keer per week. Na die maand terug de cut in, en dan proberen wat ik hierboven aangaf, als je verder lichaamelijk gezond bent moet dit zeker enige vruchten gaan afwerpen. Blijf consequent, cheat zo weinig mogelijk, en houd je vet percentage goed in de gaten, laat het om de 2 weken meten, afgaande op het resultaat kan je eventueel sleutelen aan je voeding en cardio.

Tot slot:
Elk resultaat is een resultaat. Het resultaat wat je tot nu hebt is te weten hoe het niet werkt, je hebt niet verloren, maar hebt informatie gewonnen. Gebruik deze info voor jezelf in de toekomst, en onthoud dat het niet een spel van winnen en verliezen is.

Succes!
 
Centaur zei:
Ok, even een paar opmerkingen van mij, niet om je aan te vallen, maar puur als advies.

Er zijn mij een paar dingen opgevallen:

Je cut nu al 5 maanden.
Je doet cardio met vaste regelmaat.
Je hebt nog zuivel en aardig wat KH's in je schema.

Je cut nu al 5 maanden: Dit raad ik je af, in een cut creeer je een calorietekort en verplicht je je lichaam de opgeslagen reserves aan te gaan spreken, je vetten dus. Je lichaam maakt niet voor niets reserves aan, het wil overleven, en zorgt voor een 'backup' in barre tijden, als die tijd ineens lijkt te zijn aangebroken voor je lichaam, en het moet reserves in blijven leveren, dan gaat je lichaam zich op het tekort aanpassen. Dit houd in dat je lichaam het metabolisme omlaag wil hebben, en zo min mogelijk energie wil verbruiken, om dit te bereiken wordt er spierweefsel afgebroken omdat dit actief weefsel is, en verhogend in de metabolisme werkt. Uiteindelijk heeft het lichaam zich aan het tekort aangepast met als gevolg dat je geen vet meer verliest.

Je doet cardio met vaste regelmaat: Om het lichaam te slim af te zijn, en het weinig kans te geven om te wennen aan de regelmaat zodat je lichaam zich hier op aan kan passen, moet je je cardioschema regelmatig omgooien. Doe cardio op andere dagen, op andere tijden, op een andere intesiviteit, of een andere tijdsduur, maar blijf niet aan één ritme hangen.

Je hebt nog zuivel en aardig wat KH's in je schema zitten: Bekend is dat zuivel de huid wat vetter laat overkomen, en de huid wat dikker maakt. Daarnaast bevat de meeste zuivel redelijk simpele KH's. Deze worden snel opgenomen in het lichaam, zijn snel verwerkt, en zullen, mits er energie aan het lichaam gevraagd wordt, sneller opgeslagen worden dan complexe KH's. Ook hebben simpele KH's een lager thermisch effect omdat het minder door de verwerkingsmolen heen hoeft. Probeer je KH's, en zeker de simpele, te minderen. Kans is groot dat je erg gevoelig bent voor KH's en hier niet goed op reageerd. Als het moet kan je de KH's zelfs naar 30-35% gooien.

Wat ik je verder aanraad:
Ga nu niet verder met cutten, bouw langzaam op naar onderhoudsniveau, en houd dit een maandje aan. Laat het lichaam even tot rust komen, maar blijf wel verstandig eten. Ook de cardio iets minderen, stap terug naar 3 tot 4 keer per week. Na die maand terug de cut in, en dan proberen wat ik hierboven aangaf, als je verder lichaamelijk gezond bent moet dit zeker enige vruchten gaan afwerpen. Blijf consequent, cheat zo weinig mogelijk, en houd je vet percentage goed in de gaten, laat het om de 2 weken meten, afgaande op het resultaat kan je eventueel sleutelen aan je voeding en cardio.

Tot slot:
Elk resultaat is een resultaat. Het resultaat wat je tot nu hebt is te weten hoe het niet werkt, je hebt niet verloren, maar hebt informatie gewonnen. Gebruik deze info voor jezelf in de toekomst, en onthoud dat het niet een spel van winnen en verliezen is.

Succes!

Hier sluit ik mijzelf ook bij aan effe ophouden met cutten en over een maand of 4 op terug komen even je lichaam rust gunne om alles op orde te krijgen.
 
Back
Naar boven