MuscleMeat

Verdomme!!!ik Zie Het Niet Meer Zitten!!!k*tcut!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind dit een mooie moment om deze topic af te sluiten ---) hierbij!!
 
sja..misschien kan ik er maar beter over op houden..dit topic dan he?;) niet het BB'en zelf:D hier word je immers niet vrolijk van..Ik weet dat ik verkeerd bezig ben geweest...maar stukken minder erg dan bij me eerste cut..elke keer leer ik er weer wat bij, nu helemaal.
Ik laat iedereen weten hoe of wat er uit die schildkliertest as maandag komt duss..dan zien we wel verder

iig thanx iedereen voor alle tips, infos en adviezen:bow: karma komt jullie kant op zodra ik weer kan uitdelen;):thumbs:
 
Dat van die 500 kcal. minder eten om af te vallen en 500 kcal. meer eten om aan te komen is een mooie richtlijn, maar dit feestje gaat lang niet voor iedereen (waaronder mijzelf) op.

Mijzelf als voorbeeld nemende zou ik 3000 kcal. binnen moeten krijgen om op onderhoud te zitten.
Dit zou dus betekenen dat ik op 2500 kcal. zou afvallen, en op 3500 kcal. zou aankomen. Dit lijkt altijd 1-2 weken te werken, daarna gaat er geen gram meer af/aan.
Maand verder --> nog steeds geen gram eraf/aan.

Kan ik doen wat ik wil:
-grapefruitje per dag
-liters groene thee
-suikers mijden
-bijna alleen onverzadigde vetten

Boeit allemaal niet. Bij 700 kcal. verschil lijkt er ook nog weinig te gebeuren.
Pas wanneer ik 1000 kcal. onder of boven onderhoud ga zitten val ik af of kom ik aan.
Focking bizar genoeg gaat dit dan altijd zo hard dat ik er niet goed van wordt.

Mijn onderhoud is dus niet 3000 kcal. Maar 2500-3500 kcal. Zusje heeft precies hetzelfde.

Heb echt een bizar lichaam wat dat betreft. AL MIJN LICHAAMSVET (nou ja al het zichtbare) gaat altijd rond mijn pens zitten. De rest is zo droog als een lijer.
Ik kan elke ader op mijn bovenarmen zien, en lijk volkomen op iemand met een vet% van 8. Zie ook blokjes bij mijn buikspieren.
 
Big'r zei:
Mijzelf als voorbeeld nemende zou ik 3000 kcal. binnen moeten krijgen om op onderhoud te zitten.
Dit zou dus betekenen dat ik op 2500 kcal. zou afvallen, en op 3500 kcal. zou aankomen. Dit lijkt altijd 1-2 weken te werken, daarna gaat er geen gram meer af/aan.
Maand verder --> nog steeds geen gram eraf/aan.

3 dagen - 500 kcal eten en 4de dag terug op onderhoud... anders past je lichaam zich aan... en als je altijd zakt in kcal zul je waarschijnlijk meer spiermassa verliezen...

ontopic: succes met je schildkliertest...

Grtz
DiS
 
wazzup zei:
Fruit is goed (maar met mate uiteraard)

En groente is ook erg goed... staat me het verhaal bij van een arts die erachter kwam dat mensen die vasten minder afvielen dan mensen die 2 kilo groente per dag aten.... Laten we maar zeggen het "negative calorie diet".

Staat wel een aardig stukje over fruit in de M&F van juni.
3 goede momenten om je fruit te eten:
1) na het opstaan
2) 30 tot 60 minuten voor je training
3) gelijk na je training

Zo kom je toch aan 3 stuks fruit op een dag!!

Fruit zit vol met fytochemicaliën ---- leuk scrabbel woord :cool:

aanvulling:
kom tekst is: Kun je fruit eten en toch superdroog worden........
 
Laatst bewerkt:
okidoki...me kcal verhogen dus? kheb 4 weken om weer op onderhoud te zitten..dus 200-300 per dag verhogen?is dat niet te snel in een paar dagen?ik bedoel...met afvallen moet je het altidj afbouwen met 200 per week dr af. ik heb geen zin om starx NOG vetter te worden doordat me lichaam niet aan de toename gewend is

Btw..ik ben vdaag geprikt...binnen 2-3 dagen de uitslag:)
 
Laatst bewerkt:
nou...ik heb het opnieuw uitgerekend...voor me onderhoudsniveau

Grondstofwisseling: 81(=VVM) x 24 = 1944
Statisch dynami werking: 10% van 1994 = 291,6
Sporttoeslag: 10% van 1994 = 194,4
Arbeidstoeslag (matig intensief) 30% van 1994 = 583,3 +
---------------------------------------------------------------

Dagelijkse Energiebehoefte= 3013,3 kcal=3013 kcal

dit zou dus me onderhoudsnieveua moeten zijn..klopt dit een beetje mensen?

De komende maand wil ik dus op me onderhoudsniveau zitten zodat me lichaam een beetje kan bekomen van de 5 maanden (tervergeefse) durende cut..die idd k*t was.

Hoe kan ik het dus het beste opbouwen? Ik zat op 2300kcal...in 4 weken tijd elke week 200kcal dr bij gooien? dus week 1: 2500, week 2: 2700, week 3: 2900, week 4: 3000/3013?

Of kan je dit in de loop van een paar dagen gelijk al bouwen? ik wil niet dat ik nu opeens in vet% omhoog schiet omdat me lichaam niet zoveel eten gewend is ..schrikreactie dus. KH:EW:V=40:40:20?

Laat het even weten mensen..karma komt jullie kant op:D
 
Ik kom op 3285 kcal incl. sporttoeslag.

370 + (21.6 x 81) x 1.55 = 3285
 
thnx Centaur...bijna goed dus:):thumbs:
zegmaar 3300 voor het gemak..in 3 dagen opbouwen met elke dag 500 drbij zoals iedereen aanraadt?of elke week met 200 verhogen zonder dat het lichaam al te erg schrikt?
 
RobertHosper zei:
thnx Centaur...bijna goed dus:):thumbs:
zegmaar 3300 voor het gemak..in 3 dagen opbouwen met elke dag 500 drbij zoals iedereen aanraadt?of elke week met 200 verhogen zonder dat het lichaam al te erg schrikt?
Ik zou het met 400 per week doen, en nog steeds voorzichtig aan met de KH's blijven.
 
jongen, dat gereken met die kcal :rolleyes:

Het belangrijkste van een cut-dieet is je eigen doorzettingsvermogen, geduld hebben en aanpassen naar je eigenlichaam.
Je lichaam te leren kennen is iets wat met jaren ervaring komt (zelf prof bodybuilders leren nog steeds elke dag). Het is belangrijk om op gevoel te diëten, doormiddel van de spiegel weegschaal en je gevoel. Goed luisteren naar je lichaam en kijken hoe hij er op reageert.

Het toepassen van dit systeem kan voor iedere mens anders uit pakken. Maar uit eindelijk zal het voor je moeten werken.
Er van uit gaan dat de lezer enige kennis heeft van voeding ga ik niet behandelen wat de juiste bronnen zijn van voeding. Dat moet je zelf uit zoeken ;)

Het is belangrijk voor je zelf uit te komen of de richtlijnen juist voor je werken of niet.
Ik stel voor het minsten 6 weken vol te houden zonder verandering, daarna kun je op gevoel wat aanpassingen aan brengen om resultaat eventueel te verbeteren.

Indeling dagen

Lage dagen
gr koolhydraten = 0.5 * gewicht in lbs
gr eiwitten = 1.5 * gewicht in lbs
50gr juiste vetten!

Gemiddelde dagen
gr koolhydraten = 1 * gewicht in lbs
gr eiwitten = 1,25 * gewicht in lbs
25 juiste vetten

Hoge dagen
gr koolhydraten = 1,5-2 * gewicht in lbs
gr eiwitten = 1 * gewicht in lbs (je minimale inname)
geen vetten!

1 lbs = 2,2 kg

Deze waarde zijn dus uit juiste bronnen:
Vetten en eiwitten uit havermout reken ik niet mee. Alleen de koolhydraten
Voor vetten reken ik alleen de juiste vetten uit lijnzaad, eieren en vlees/vis.
Groenten reken ik ook niet mee met de koolhydraten of eiwitten.

Indeling van je dag

1 maaltijd = Eiwitten / Fruit (Koolhydraten)
2 maaltijd = Eiwitten / Groenten
3 maaltijd = Eiwitten / Groenten
4 maaltijd = Eiwitten / Vetten
5 maaltijd = Eiwitten / Koolhydraten
Training
6 maaltijd = Eiwitten / Dextrose
7 maaltijd = Eiwitten / Koolhydraten
8 maaltijd = Eiwitten / Vetten / Groenten

Koolhydraten in de ochtend en rond je training. Na je training dextrose (suiker) om je glycogeen voorraad direct aan te vullen. Tevens het zorgen voor je insuline piek.


Indeling week

Train 5-6 per week;
Doe na je training cardio op laag niveau (hartslag), bijvoorbeeld 5,5 km/h op de loopband op 3%, 30 min – 45 min;
Cardio op lege maag in de ochtend is ook aan te raden, 30 min;
Hoge dagen zijn aan te raden om die op je eerste trainingsdagen te doen.

Ga 2-4 dagen je lage dagen doen. Kijk na 2 dagen in de spiegel en constateer of je er leeg / plat uit ziet. Zo ja dan ga je naar je gemiddelde dag en vervolgens naar je hoge. Als je er nog steeds het zelfde er uit ziet ga door tot de 4de dag.

Te vermeiden

Zuivel, melk, brood, junkfood (ook geen junkdag).
 
Brood hoef je niet te vermijden, volkoren brood is een uitstekende complexe kh bron.
 
het kan zijn dat de gluten hem tegen werken
 
ik reageer wel erg sterk koolhydraten..zet snel aan in vet als ik r nix mee doe..ben zeker weten endo..maar wel MET massa ...nie allen vet..mahja...400 kcals per week opbouwen..merendeel in de vorm van vetten en eiwitten dus
 
een paar tips van mij:

- lager in je cals gaan
- KH verlagen en alleen na je training nemen
- HIIT cardio op rustgagen
- SesaThin

UD 2.0 werkt ZEER effectief, maar is pas echt zinvol als je vetpercentage 14% of lager is.
 
Het ergste vind ik tenminste,is dat je 6 maanden hebt verspild, 6 waardevolle maanden die je had kunnen besteden aan het opbouwen van spiermassa, allemaal doordat ****ing bulken en cutten..

Iron.
 
IRONforLIFE zei:
Het ergste vind ik tenminste,is dat je 6 maanden hebt verspild, 6 waardevolle maanden die je had kunnen besteden aan het opbouwen van spiermassa, allemaal doordat ****ing bulken en cutten..

Iron.


Sja, de bedoeling was om goed droog te worden ...maar het lukte niet omdat me schildklier miss niet goed werkte ..daar kan je ook nix aan doen..kwam er van de week pas achter.btw..massa heb ik al opgebouwd in de winter..kwou alleen het winterspek dr af kirjgen
 
Ik eet altijd op gevoel en dat gaat goed. Heeft bij mij altijd gewerkt.....
 
Azrael zei:
Ik eet altijd op gevoel en dat gaat goed. Heeft bij mij altijd gewerkt.....

Doe ik ook nu. Mijn schema volgen wil niet altijd lukken door omstandigheden maar ik probeer wel echt zoveel mogelijk te eten op een dag. Toch wel om de 3 uur eten en zo schoon mogelijk.
 
wat is HIIT.???

en hoe meet ik deze formule want ken dit nietGrondstofwisseling: 81(=VVM) x 24 = 1944
Statisch dynami werking: 10% van 1994 = 291,6
Sporttoeslag: 10% van 1994 = 194,4
Arbeidstoeslag (matig intensief) 30% van 1994 = 583,3 +

hoelang mag je dan eigenlijk best cutten?
ik cut al een maand en 1 keer de week of 1keer per 2 weken smokkel ik wat en laad ik mijn kh op(eet dan soms een ijsje :-) ) ok mag ni maar ja tis zomer , en kwark eet ik ook zal die dus laten en overschakelen op tonijn en kip extra
 
Back
Naar boven