Fitness Seller

Verdonk uit VVD gegooid!

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
AMSTERDAM - De VVD heeft Rita Verdonk uit de fractie gezet. Zij gaat verder als onafhankelijk Kamerlid. Dat meldt RTL Nieuws.


De fractie was donderdag bijeen om over de positie van de voormalige minster van Vreemdelingenzaken te praten. Verdonk heeft eerder deze week opnieuw kritiek geuit op de koers van haar partij.

ParTeider Mark Rutte heeft haar na eerdere aanvaringen al gewaarschuwd dat hij geen afwijkende geluiden van haar meer zou accepteren.

Rutte en Verdonk hebben donderdagmorgen ongeveer een half uur met elkaar gesproken. Verdonk zou daarbij gezegd hebben dat haar uitspraken in de krant uit hun verband zijn gehaald. Rond kwart over één begon het overleg in de fractie.

Vreemdelingdebat

Aanleiding voor de fractievergadering was een bericht in De Telegraaf. Die krant meldde donderdag dat Verdonk maandag tijdens een besloten diner heeft gezegd: "De VVD is onzichtbaar in het vreemdelingendebat en daar moeten wij wat aan doen".

Zij benadrukte toen ook achter parTeider Mark Rutte te staan.

Volgens het AD heeft Verdonk tijdens een bijeenkomst in Utrecht ook gezegd over haar partij: "Naar de kiezer wordt niet geluisterd". Samenwerken met de PVV van Geert Wilders zou geen optie zijn, maar ze zou die partij niet willen uitsluiten als een toekomstige coalitiepartner.

nu.nl/algemeen | 'VVD gooit Verdonk uit de fractie'


Die splijtzwam was vrij hardleers, veel keuze hadden ze ook niet bij de VVD. Benieuwd wanneer ze het kamp van Wilders kiest. Dat zou dan misschien wel eens de PVV voorbij de VVD kunnen brengen qua zetelaantal.
 
Was te verwachten. Verdonk geilde op al die aandacht die ze kreeg en wil niets liever dan zelf de touwtjes in handen hebben. Denk niet dat ze het kamp Wilders kiest, ze zal eerder voor zichzelf beginnen.
 
Zou wel een stunt zijn als ze naar Wilders' partij gaat:D
 
Waarom moet je daar nou gelijk weer over beginnen
Topic gaat toch over Verdonk, niet broeders
 
Net als in de liberale partij van België, als de top het niet met je eens is, of als je het niet eens bent met de top, dan word je eruit gegooid. Dit zal stemmen kosten voor de VVD.
 
En de VVD zal nu nog verder naar beneden kelderen. Slimme zet, maar niet heus. Ik hoop niet dat ze een eigen partij begint, en of aansluiten bij Wilders een slimme zet is weet ik niet, dat kan ook gaan botsen.
 
Dit ging niet om er mee eens zijn. Er was haar duidelijk gezegd dat ze niet constant uitspraken moest doen over zaken waar ze niet meer over gaat. Toch blijft ze aansturen op een verandering van koers van de VVD. Dat kan niet als je niet de parTeider bent.

Ze moet haar verlies eens kunnen nemen, maar daarvoor is mevrouw te trots.
 
En de VVD zal nu nog verder naar beneden kelderen. Slimme zet, maar niet heus. Ik hoop niet dat ze een eigen partij begint, en of aansluiten bij Wilders een slimme zet is weet ik niet, dat kan ook gaan botsen.

Of niet. Ik stemde altijd vvd tot dat gedrocht verdonk er ineens bij kwam.
 
Tja verboden uitspraken, vrijheid van meningsuiting laat iedereen toe te zeggen wat ie wilt. Als de top geen kritiek kan verdragen dan zegt dat meer over hen dan over haar. Maar Nederland kan wel een échte centrum rechtse/ultrablauwe partij gebruiken, dus als ze wat anderen kan vinden voor een nieuwe partij dan denk ik dat ze VVD zo overstijgt bij de volgende verkiezingen. Zij was de één van de belangrijkste redenen waarom mensen op VVD stemden, of sommigen dat nu leuk vinden of niet.
 
Of niet. Ik stemde altijd vvd tot dat gedrocht verdonk er ineens bij kwam.

Ik vond zelf de VVD ook stabieler en standvaster voordat Verdonk erbij kwam, maar de waarheid is dat mensen vaker stemmen op one-liners en charisma dan het échte politieke programma. Waarom denk je dat de SP zoveel stemmen had :p
 
Er is ook nog zoiets als tactisch bezig zijn binnen je eigen partij. Dat kon Verdonk niet en dan hoor je niet thuis bij een gevestigde partij. Politiek is geven en nemen en ook diplomatiek kunnen zijn. Verdonk is niet diplomatiek genoeg voor een partij als de VVD.

De koers Verdonk varen in een partij die geleid wordt door Rutte, dat kan niet.
 
Vrijheid van meningsuiting:D

Daar gaat de VVD:(
Hello Wilders en Verdonk!
 
Aanfluiting voor het rechts-liberaal gedachtengoed.

Zowel Verdonk als Rutte kunnen mij niet bekoren.
 
De versplintering op rechts gaat hiermee wel onverminderd door. Maakt het alleen maar lastiger om coalities te vormen mocht er weer een rechtse meerderheid ontstaan.
 
Tjah.... was te verwachten.
 
In België betekende die versplinstering wel dat rechts plots aanvaardbaar werd voor heel Vlaanderen. Het Vlaams Belang had jarenlang het alleenrecht op de rechtse kiezers, wanneer je centrum rechtse partijen krijgt die met aanvaardbare voorstellen komen (dus niet zoals Wilders ) dan kan het wel eens zijn dat dit beter is dan één iemand die alle kiezers naar zich toetrekt maar nooit mag deelnemen aan de onderhandelingen. Ik vind het een positieve evolutie, op voorwaarde dat ze niet zoals Wilders gaat beginnen , dan gooit ze meteen haar eigen ruiten in.
 
Beetje jammer dat iemand met de meeste stemmen van de partij eruit word gegooid. Kiezers kiezen voor Rita, en dan doen ze dit. Draagvlak onder de bevolking is nu nog een zetel of 8-10.

Zelfmoord Rutte!
 
en dat was de VVD ben benieuwd of ze een eigen partij begint of met de man met het wilde kapsel:haar:
 
Back
Naar boven