XXL Nutrition

Verdonk uit VVD gegooid! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zie het wel zitten, Geert en Rita in het kabinet.
 
Ze kan haar nieuwe partij misschien 'rechtdoor' oid noemen ;)
 
Het wordt de GVD (Groep Verdonk) natuurlijk.
 
Ze zijn nu niet echt slim bezig.... Verdonk had zelfs meer voorkeursstemmen dan Rutte.

Dit is politieke zelfmoord.... voor de VVD
 
Ze zijn nu niet echt slim bezig.... Verdonk had zelfs meer voorkeursstemmen dan Rutte.

Dit is politieke zelfmoord.... voor de VVD

idd, alle rita stemmers , de helft van de hele vvd zowat :P zullen nu wel naar wilders OF naar die "misschien" komende eigen fractie gaan
 
Vind de discussie onder het electoraat rond de poppetjes in een partij maar van zwaar ondergechikt belang dan de inhoudelijke partij-ideologie.

Okay de MP is (inter)nationaal natuurlijk van doorslaggevend belang en dient te worden vertolkt door een sterk persoon, welke misschien wel hetbest door directe verkiezingen zou moeten worden benoemd.

Ik stem altijd VVD, telkens een willekeurig persoon op de lijst, houdt het zo een beetje eenvoudig.
 
Volgens een onderzoek van TNS-Nipo in opdracht van RTL zou een nieuwe partij van Verdonk 27 zetels kunnen krijgen.

:roflol:

edit:

de VVD zou zakken van 22 naar 16.

Dus 6 zetels van de VVD, ben benieuwd waar de rest (21 zetels) vandaan komt!
 
Laatst bewerkt:
Zelfs Verdonk heeft te veel smaak om met wilders in een partij te gaan.
Dit gaat zekers niet gebeuren
 
verdonk zou bij huidige peiling al 27 zetels pakken :roflol:

owned !
 
Verdonk vraagt uitstel

DEN HAAG - Rita Verdonk, die donderdag uit de VVD-fractie in de Tweede Kamer werd gezet, zal haar partij vrijdag nog niet laten weten wat ze doet met haar zetel.

[foto]http://www.nu.nl/img.db/1234766+s(120!x120!)[/foto]Rita Verdonk heeft meer tijd voordat zij een besluit neemt over haar toekomst.

"Dit is voor mij een belangrijk persoonlijk besluit. De keuze om uit de VVD te gaan, is niet de mijne."

Kiezers

"Ruim 620.000 kiezers hebben een stem op mij uitgebracht. Ik heb de tijd en ruimte nodig om de gevolgen van mijn besluit goed te overwegen", aldus Verdonk vrijdag in een verklaring.

Donderdag had ze aanvankelijk om 24 uur bedenktijd gevraagd.

Liberaal

Volgens Verdonk staan alle mogelijkheden nog open, zowel buiten als binnen de politiek. Wel geeft zij nogmaals aan niet de overstap naar de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders te overwegen.

"Daar ben ik toch te liberaal voor."

Verdonk zal waarschijnlijk het VVD-congres van komend weekeinde afwachten voor ze een beslissing neemt. Zij zei vrijdag nog niet te weten of ze bij dat congres zal zijn, maar de kans dat ze er aanwezig zal zijn is klein.

Teeven

De liberale Tweede Kamerleden Fred Teeven en Charlie Aptroot beraden zich nog op hun positie na het gedwongen vertrek van collega Verdonk.

Teeven, die vindt dat de fractie niet goed heeft nagedacht over het besluit haar weg te sturen, zal naar verwachting op zijn vroegst volgende week duidelijkheid geven.

Bemiddeling

Verdonks adviseur Ed Sinke opperde donderdagavond de mogelijkheid van een bemiddelingspoging, bijvoorbeeld door VVD-coryfeeën als Frits Bolkestein of Hans Wiegel. VVD-fractieleider Mark Rutte heeft die mogelijkheid al op voorhand afgewezen.

Livestro

Columnist Joshua Livestro, onlangs weggestuurd bij het tv-programma Buitenhof, had volgens ingewijden vorige week een ontmoeting met Verdonk en daar zou de politica al over de oprichting van een eigen partij hebben gesproken.

Bron
 
Verdonk zal echt niet naar de PVV gaan, Verdonk is een beetje machtsgeil, ze wilde ook al de leiding pakken bij de VVD wat uiteindelijk niet gelukt is.
Verdonk wil natuurlijk haar one-man-show voortzetten en zal haar eigen partij beginnen waar zij alle touwtjes in handen heeft, als ze zich bij Wilders zou aansluiten zal ze op termijn ook natuurlijk veel minder aandacht hebben omdat ze dan in de schaduw staat van Wilders.
 
:roflol:

Zit nu DWDD te kijken en hoor net dat mevrouw verdonk 2 weken geleden al plannen aan het doorspreken was over een nieuwe partij! En maar zeggen dat ze verbaasd is dat iedereen denkt dat ze niet loyaal is!

:roflol:
 
Eigenlijk best wel goed nieuws. Nu heb je kans dat vvd stemmers overgaan op wilders omdat rita verdonk de enige reden is waarvoor ze op de vvd stemden, nu zij er niet meer is is er kans dat ze bij de partij weggaan. Denk zelf zoiezo dat het de vvd wel stemmen gaat kosten. En denk ook dat ze dan eerder de wilders kant op gaan dan een linksere kant. Maargoed wie ben ik om dat te denken :D

Denk ook dat het beter is dat ze geen eigen partij op gaat richten omdat je dan kans hebt dat pvv stemmers de rita kant op gaan vanwege het negatieve beeld wat de linkse tv-zenders van wilders hebben gemaakt.
 
Nope, zo werkt t niet in Nederland. de meeste mense weten nu onderhand wel dat de media ovwerwegend rood is. Als de Nederlansche media een negatief beeld schets van Wilder levert het hem stemmen op....wij zijn een recalcitrant volkje :D
 
Aangezien Rita UIT de partij is GEZET gaat ze echt geen eigen partij oprichten. zou nergens op slaan.. stel je voor dat een asielzoeker door Rita UIT het land was GEZET en dan in z'n eentje gewoon een eigen land zou gaan beginnen ... kan toch helemaal niet.. jullie zijn echt raar man met jullie ideen :o
 
Aangezien Rita UIT de partij is GEZET gaat ze echt geen eigen partij oprichten. zou nergens op slaan.. stel je voor dat een asielzoeker door Rita UIT het land was GEZET en dan in z'n eentje gewoon een eigen land zou gaan beginnen ... kan toch helemaal niet.. jullie zijn echt raar man met jullie ideen :o

Zou wel humor zijn!

Net als die Engelsman die een leegstaand boorplatform heeft gekraakt en zijn eigen land geeft uitgeroepen!
 
Vanochtend het gehele congres gevolgd; ben zeer benieuwd naar de uitkomst.

De VVD gaat me dan toch wel aan het hart, en met name vanwege het feit dat andere partijen garen spinnen bij de huidige chaos. Er is gewoon weer een capabel persoon nodig van het formaat Wiegel, Bolkenstein om het maatschappelijk debat, met de vaak 'superieure' (rechts)liberale stellingname, naar de VVD toe kan trekken.

Idealiter blijft Verdonk behouden voor de VVD, maar wanneer het intern dermate overhoop ligt zou het onvermijdelijk zijn om gescheiden wegen te gaan.
 
Back
Naar boven