XXL Nutrition

"verduisteren" log, advies? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RockOfAges

Monstrous Giant
Elite Member
Challenge x2
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
10.443
Waardering
12.416
Lengte
1m95
Massa
135kg
tldr: sportschool waar ik mijn strongmanlog in bruikleen heb gelegd heeft deze verwaarloosd en buiten in de regen gelegd waardoor deze is gaan rotten. Heb hem hiermee geconfronteerd en hij gaf toe fout te zitten en hij zou hem opknappen. Bleek niet meer op te knappen en hij zou een nieuwe maken. Heeft geen nieuwe gemaakt en nu reageert hij nergens meer op. opties?


Inmiddels zo'n 2-3 jaar geleden lid geworden bij een sportschool in de buurt van Groningen met enkele strongmanonderdelen. Ze misten alleen een goede log dus ik had aangeboden om mijn eigengemaakte log daar in bruikleen neer te leggen, zodat ik er zelf mee kon trainen daar, maar ook anderen er mee konden trainen als ze dat willen. Ging een poos goed maar ondertussen trainden we de strongman onderdelen regelmatig ergens anders en waren we er dus minder. Besloten om het abo daar dus stop te zetten en logischerwijs nam ik contact op over de log.

Aangezien ik de log niet per se direct nodig had bood ik aan dat hij daar ook nog wel even mocht blijven liggen, maar dat ik hem ook wel wilde ophalen mocht hij in de weg liggen. Kreeg geen reactie na meerdere appjes dus had iemand anders geappt die daar ook traint en die vertelde me dat de log al een langere periode buiten lag (in de regen) en ondertussen aardig aan het rotten was (houten log). Ben toen maar naar de sportschool gereden en hem geconfronteerd en na eerst de boel een beetje proberen recht te praten toch toegegeven dat ie fout zat en hij beloofde de log op te knappen en te bewerken, prima.

Weer een poosje later informeerde ik over de app over de log en toen moest hij toch concluderen dat de log te verrot was om nog op te knappen, máár hij zou een nieuwe maken met officiële wedstrijdmaten. Mijn eigengemaakte was een stuk dunner dus dat zou een verbetering zijn dus ben daar mee akkoord gegaan. Dat is ondertussen ook alweer geruime tijd geleden dus informeerde ik vorige week over de stand van zaken en kreeg daar geen reactie op. Dinsdag gebeld (geen gehoor) en nog een keer geappt dat ik deze week contact wil en een termijn wil afspreken over een schappelijke oplossing en dat het zonde zou zijn als ik andere stappen moet ondernemen, weer geen reactie.

heb hem dus tot zondag de tijd gegeven om te reageren, maar verwacht niet dat hij dat gaat doen. Ik ben van plan om bij gebrek aan reactie nog eens langs te gaan maandag, dat werkt blijkbaar beter, maar heb natuurlijk niks aan nog meer loze beloftes en ben inmiddels ook wel behoorlijk pissig. Het eerste gesprek met hem heb ik opgenomen waarin hij dus toezegt de log te gaan opknappen, maar de appjes over de nieuwe log ben ik helaas verloren. Het gaat me ondertussen niet eens meer zozeer om die log, maar zulke mensen halen wel echt het bloed onder mijn nagels vandaan dus wil wel íets doen. Verwacht dat aangifte (verduistering) weinig gaat doen, maar baat het niet schaadt het niet en anders kan ik nog het een ander via social media proberen icm de spraakopname.

als de log bijvoorbeeld kapot was gegaan door normaal gebruik had ik er 0 problemen mee gehad, dat kan gebeuren en hij ligt er om gebruikt te worden. een onbewerkte houten log buiten leggen zonder mededeling aan de eigenaar is gewoon onzorgvuldig omgaan met andermans spullen en vind ik not done
 
Ben je mooi klaar mee.
Zou er langs gaan. Beste optie gezien hij niet reageert..
 
Ik neem aan dat je geen contract hebt? Misschien eens langsgaan bij het Juridisch Loket? Daar kun je gratis juridisch advies krijgen. Word je iig niet dommer van en heb je een beter beeld van je juridische opties. Anders gewoon bij die kerel langsgaan met de kosten van je log (vergeet je uren niet te tellen) en dat handje contantje laten betalen. Dan heb je geen log, maar ben je wel van het gezeik af en kun je met het geld een nieuwe fixen.
 
Wat een hommel.

Sws het verhaal delen via sociale media.
Juridisch gezien sta je denk ik niet sterk en dat lijkt mij ook best een gedoe.

Tja ik zou daarheen gaan en iets uit de gym meenemen met de mededeling dat hij het kan ruilen tegen een nieuwe log.
 
Beschouwen als wijze les en lekker laten zitten. Elke les heeft zijn prijs.
 
Wat een hommel.

Sws het verhaal delen via sociale media.
Juridisch gezien sta je denk ik niet sterk en dat lijkt mij ook best een gedoe.

Tja ik zou daarheen gaan en iets uit de gym meenemen met de mededeling dat hij het kan ruilen tegen een nieuwe log.

Dat kan idd ook nog. Met een paar vrienden de gym in, stangen pakken en weer weg. Als niemand meer kan trainen, fixt hij het wss snel genoeg weer. Al is dat juridisch misschien niet heel handig. En tegenwoordig heb je voor bijna alle banen een VOG nodig, dus daarmee zou ik wel uitkijken.
 
Ik neem aan dat je geen contract hebt? Misschien eens langsgaan bij het Juridisch Loket? Daar kun je gratis juridisch advies krijgen. Word je iig niet dommer van en heb je een beter beeld van je juridische opties. Anders gewoon bij die kerel langsgaan met de kosten van je log (vergeet je uren niet te tellen) en dat handje contantje laten betalen. Dan heb je geen log, maar ben je wel van het gezeik af en kun je met het geld een nieuwe fixen.
ik ben op dit punt inderdaad ook tevreden met x geldbedrag. staat er tenminste nog wat tegenover en ben ik van het gezeik af. denk niet dat ik het waard vind om aan die hele juridische rompslomp te beginnen
Wat een hommel.

Sws het verhaal delen via sociale media.
Juridisch gezien sta je denk ik niet sterk en dat lijkt mij ook best een gedoe.

Tja ik zou daarheen gaan en iets uit de gym meenemen met de mededeling dat hij het kan ruilen tegen een nieuwe log.
juridisch lijkt me idd teveel gedoe. is inmiddels meer een principe kwestie, maar ook geen zin om zelf juridisch gezeik te krijgen door te gaan roven
Beschouwen als wijze les en lekker laten zitten. Elke les heeft zijn prijs.
goede wijze les dat je als eikel met veel wegkomt
Dat kan idd ook nog. Met een paar vrienden de gym in, stangen pakken en weer weg. Als niemand meer kan trainen, fixt hij het wss snel genoeg weer. Al is dat juridisch misschien niet heel handig. En tegenwoordig heb je voor bijna alle banen een VOG nodig, dus daarmee zou ik wel uitkijken.
lijkt me niet het verstandigste idee inderdaad
 
even een mailtje sturen naar Tim Hofman voor een aflevering met #BOOS
is serieus nog in me opgekomen maar is echt helemaal niks voor mij
 
ik ben op dit punt inderdaad ook tevreden met x geldbedrag. staat er tenminste nog wat tegenover en ben ik van het gezeik af. denk niet dat ik het waard vind om aan die hele juridische rompslomp te beginnen

juridisch lijkt me idd teveel gedoe. is inmiddels meer een principe kwestie, maar ook geen zin om zelf juridisch gezeik te krijgen door te gaan roven

goede wijze les dat je als eikel met veel wegkomt

lijkt me niet het verstandigste idee inderdaad


Je hebt nu alle raad tussen stompen op zijn bek en lekker laten zitten gekregen. Hou ons op de hoogte want waarschijnlijk wordt het kiezen uit een van deze ;)
 
Is openlijk aan de schandpaal nagelen al voorbij gekomen?
 
Je kan ook een enorme bolus op zijn hoofd draaien
 
Is openlijk aan de schandpaal nagelen al voorbij gekomen?
ja en daar neig ik nog het meest naar. maandag rijd ik er heen denk ik en als er niet gelijk een oplossing komt gaat alles online. kleine moeite en toch nog een beetje voldoening hoop ik
 
TLw-aJjWAQkowt7On2GgBoHwY7bYMwad0btFTiNVoj8cqGQ-qk380vNRMmD2o0bd3jqeZ_homYa6lgdi9q2yXSAhyxeObvKw-ZAooGSAwsBJym5tZSE141Ih
 
Ik denk dat je hem verder niet ergens toe kan dwingen wat voor jou afdoende is. Het is zelf gemaakt en aan slijtage onderhevig, dus ook bij opslag binnen heeft het een zeer lage dagwaarde.
 
bijna dit saillante detail vergeten trouwens :roflol: : toen bij het eerste gesprek de toezegging tot opknappen werd gedaan werd het gesprek daarna wat luchtiger en begon hij ineens te vertellen over het herstel van zijn uitgescheurde anus wat gebeurd was bij het squatten.

ja ik was nog aan het opnemen :)
 
bijna dit saillante detail vergeten trouwens :roflol: : toen bij het eerste gesprek de toezegging tot opknappen werd gedaan werd het gesprek daarna wat luchtiger en begon hij ineens te vertellen over het herstel van zijn uitgescheurde anus wat gebeurd was bij het squatten.

ja ik was nog aan het opnemen :)
Dat verandert de zaak natuurlijk wel.
 
bijna dit saillante detail vergeten trouwens :roflol: : toen bij het eerste gesprek de toezegging tot opknappen werd gedaan werd het gesprek daarna wat luchtiger en begon hij ineens te vertellen over het herstel van zijn uitgescheurde anus wat gebeurd was bij het squatten.

ja ik was nog aan het opnemen :)
Nu is het toch duidelijk, blackmail.
 
Back
Naar boven