XXL Nutrition

Verdwaald met trainingschema's!

Bezoekers in dit topic

Dalil

Novice
Lid geworden
10 feb 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
81kg
Vetpercentage
27%
Hoi!

Mijn eerste post op de forum! Ik ben Dalil en ik ben een aantal maanden bezig met proberen af te vallen.

ff kort en bondig wat ik zoek en wie ik ben:

30 jaar
165cm
27% vet
82 kilo

Ik wil afvallen en ik zoek een wegwijs in schema's wat bij mij past.
Ik sport 4-5x per week. 3x cardio en 2x gewichten
ik hou mijn eten bij en ik heb een voedingschema met prep wat gemaakt is voor 2000 calorien per dag.

Op het moment heb ik 2 "cheat" dagen. In die dagen eet ik een ander lekker zelfgemaakt gerecht. Qua calorien zit ik dan eigenlijk gewoon op de max calorien die ik mag per dag zonder aan te komen (2200) maar dan niet in 6 porties enz.

Ik kan helaas geen HIIT doen aangezien ik super erge migraine krijg en ik train 1x per dag.


Als ik wat tips kan krijgen want op het moment gaat het heel moeizaam. 1,5 kilo afgevallen vanaf december.
 
cheat dagen of cheat meals?
 
als je snel wilt afvallen, moet je gewoon lager in je calorien gaan zitten -500 op onderhoud. OF geduld hebben... sinds December bezig... het is nu Feb. geef het wat tijd.
 
Wil je afvallen of vet verliezen? Voor afvallen hoef je inderdaad alleen maar te eten onder je onderhoud.
Voor vet verlies kun je beter zoveel mogelijk spiermassa opbouwen zodat je ook in rust meer kcal verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Als je snel wilt afvallen -> Rapid fat loss van Lyle MacDonald.
 
Ik wil niet trollen, maar als je 3-4x per week gewoon een uur gaat hardlopen en dat langzaam opbouwt van afwisselend wandelen en rennen naar een voor jou pittig tempo, ben je voor de zomer zeker nog 5 kilo kwijt. Vooral als je ook nog iets onder die 2000kcal gaat zitten, wat niet zo moeilijk is als je gaat rennen, omdat je dan meestal ook minder honger hebt. Tenminste dat is wat ik zelf doe en merk als ik wil afvallen (bij mij is die intake dan natuurlijk hoger dan 2000). Persoonlijk zou ik trouwens alleen met gewichten trainen om je lichaam gespierder/mooier te maken - als je dat goed doet wordt je daardoor namelijk ook weer zwaarder en moet je meer op je vetpercentage letten dan op dan je gewicht. Die 1,5 kilo sinds december zijn overigens niet slecht, maar die trend moet je natuurlijk wel doorzetten.
 
Back
Naar boven