Fitness Seller

Vergelijking weightgainers en waarop letten?

Bezoekers in dit topic

justeat

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hallo dbb'ers,

Ik wil door middel van de weightgainer meer voedingsstoffen binnen krijgen om zo beter in staat te zijn spiermassa op te bouwen. Ik ben namelijk een ectomorph en heb moeite met het toenemen van gewicht en vvm.

Er zijn gigantisch veel weightgainers met allerlei geweldige beweringen en verschillende doseringen. De beweringen neem ik altijd met een korreltje zout en ik kijk zelf gewoon naar wat er in zit. Wat betreft de doseringen, hier maak ik zelf een keuze in. Ik volg niet de richtlijnen en maak zelf een keuze in hoeveel kcal ik extra wil supplementeren via een weightgainer. Ik zou dit op ongeveer 400kcal willen hebben per dag. Ik heb van een aantal weightgainers de voedingswaarde per 100 gram op een rijtje gezet, om zo een beter inzicht te krijgen in welke de juiste keuze is. Zie hieronder: (?=niet bekend *=waarvan)

Naam MassPerfection /LeanGain / UltraMassSstacker2 / Mammoth 2500 / PerfectMassGainer / UltraFineOats
Prijs per € 0,80 € 1,00 € 0,89 € 0,90 € 0,80 € 0,40
100 gr
energie in kcal..389.........389................415........................391.................355..................347
koolhydraten.....49...........49..................73.........................64...................58....................63
*suikers............ 8............?....................0..........................36....................9......................?
eiwitten........... 32..........40..................19..........................21...................23....................15
vetten............ 5,4............3,5................4,5.........................5.5.................4,7....................6
*verzadigd....... 0,5...........?....................1,3.........................3,4..................0.....................?
vezels................8............?....................?............................?....................8,5..................10

Sommige van deze weightgainers hebben BCAA’s en vitamines en mineralen en dergelijke als toevoeging.

Een goede richtlijn voor de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten leek mij:
70% koolhydraten
20% eiwitten
10% vetten
Dit zou dus betekenen dat massperfection met 30% en lean gain met 40% een te hoog percentage aan eiwitten heeft.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk waar letten jullie op bij het kopen van de weightgainers, los van dat het natuurlijk het liefst zo goed koop mogelijk is?

Letten jullie op waaruit de koolhydraten bestaan, dus mono-,di- of poly-sachariden?
(Monosachariden zijn enkelvoudige suikers zoals glucose en fructose, Disachariden zijn tweevoudige suikers zoals lactose, sacharose en maltose, Polysachariden zijn meervoudige suikers zoals Glycogeen en zetmeel)
Zo ja waarom? Ik weet dat alle koolhydraten door je lichaam worden afgebroken tot glucose en daarna omgezet worden in glycogeen of vet maar is het dan ook verstandig om met oog hierop te kijken naar waaruit de koolhydraten bestaan?

Letten jullie verder op de hoeveelheid voedingsvezels voor hun functie in verband met de opname van voedingsstoffen en glucose/insuline?

Letten jullie op BCAA’s, vitamines en mineralen en dergelijke?

Als jullie vinden dat ik het ergens mis heb dan hoor ik het ook graag, ik probeer zo veel mogelijk te leren en een goed inzicht hierin te krijgen dus ga je gang!

Laatst bewerkt:
Ik let zelf alleen op de koolhydraten. Dat er niet veel suiker in zitten, ik vind Rice & protein een erg goed product. Misschien dat je die ook nog even moet bekijken!

Tja als ecto ben ik ruim 25 kilo vvm aangekomen door constant iedere maaltijd (op slapen na) i.i.g. 50 gram koolhydraten naar binnen te stampen met rond de 40 gram aan eiwit. Dit deed ik toen destijds met Mammoth, a.k.a sugarfest, en melk drinken . Ik keek toen eerlijk gezegd niet naar de verhoudingen eiwit, koolhydraten en vetten. Sterker nog, ik vermeed de vetten compleet. Vreten en groeien was mijn motto. Niet de meest ideale manier maar het werkte wel. Dus als rasechte ecto zou ik goed veel eten boven mierenneukerij met verhoudingen stellen.

Nu kijk ik eerlijk gezegd nog niet naar al die verschillende sachariden (wat dat ook is). Het enige waar ik naar kijk is naar de hoeveelheid suiker (zo min mogelijk), de bron van eiwit en eventueel de vetten. Maar laten we eerlijk zijn, je kan alles zelf aanvullen in een shake met oats, whey of olie om je eigen shake te maken.

• Topic Starter Topic Starter
@ownuall2 zal ik zeker bekijken, bedankt voor de tip!

@RubenP Mooi resultaat die 25 kilo vvm! Het goed en veel eten staat zeker boven aan, echter is het toch een stuk comfort en makkelijk om dagelijks extra kcal bij te krijgen via de weightgainer. Ja dat zeker, dat overweeg ik ook om te gaan doen.

zou niet voor mammoth gaan teveel suiker

neem mass perfection of ultramassgainer afhankelijk of je BnF of XXL fan bent.

ik neem overgens een weightgainer naast mijn brinta bij mijn ontbijt.

wat ook kan is wat ultra fine oats bij je whey shake doen

Weightgainer is zonde van je geld. Koop oats en doe er een schep eiwit bij en je hebt een extra maaltijd.

Koop een blender en maak zelf 'weightgainers'.

Goedkoper en betere macro's.

Denk bijv. aan een halve liter volle melk, een banaan, eetlepel pindakaas, 2 scoops whey + een paar scheppen havermout. ALL KINDS OF CALORIES.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik dus toch voor de oats ga als extra toevoeging.

De halve liter volle melk, een banaan, eetlepel pindakaas, 2 scoops whey + een paar scheppen havermout. Ziet er ook zeer aantrekkelijk uit, deze zal zeker binnenkort gaan maken!

Terug
Naar boven