Fitness Seller

'Vergeten' sterkste man (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wackonielsie

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2005
Berichten
4.953
Waardering
9
Lengte
1m87
Massa
125kg
Vetpercentage
22%
ik was eens aan het kijken op wikipedia en toen las ik verschillende dingen over Cees de Vreugd..
wat een sterke kerel zeg!!:O
dit staat dr oa over hem:
Cees de Vreugd, voornaam uitgesproken en ook wel geschreven als Kees (Katwijk (Zuid-Holland), 9 maart 1952 - januari 1999) was een Nederlandse slager en gewichtheffer.

Hij was enorm sterk en ging pas in 1980 1 tot 2x per week krachttraining beoefenen. Voor die tijd was hij een actief voetballer. In 1981 ging hij powerlifting beoefenen. Zijn topjaar was 1985, waarin hij vele staaltjes van zijn kracht liet zien. Cees de Vreugd overleed op 46-jarige leeftijd door een hartaanval.

zijn lichaam stats waren best indrukwekkend:
* lengte : 185 cm
* gewicht : 142 kg
* biceps : 51 cm
* borstomvang : 152 cm

Powerlifting stats van hem ook gigantisch hieronder het stukje over zijn PL carriere:
In 1983 werd hij Nederlands kampioen powerliften. Tijdens een wedstrijd in Den Haag in 1985 behaalde De Vreugd als eerste Europeaan ooit een totaalgewicht van 1000 kg met powerliften, met daarbij een squat van 420 kg, een erg hoog gewicht, zeker voor die tijd. Ook behaalde hij in de jaren tachtig een deadlift van 525 kg (1103 lbs), wat zeker voor die tijd een erg hoog gewicht was.

beste prestaties van hem in de Sterkste Man sport:
* 1982: 4e plaats sterkste man van Nederland
* 1984: Winnaar van de voorrondes van de sterkste man van Europa
* 1985: 3e plaats sterkste man van de Wereld, gehouden in Cascais, Portugal

De oorspronkelijke deelnemer voor de Sterkste man van de Wereld 1985 uit Nederland zou Ab Wolders zijn, echter bleek deze geblesseerd. Daarom werd De Vreugd gevraagd die totaal onvoorbereid meedeed. Hij had al eerder meegedaan maar was in 1985 vooral met powerliften bezig. Hij was daardoor vooral getraind op kracht terwijl de onderdelen bij de Sterkste Man-competities ook techniek van de onderdelen en kracht in combinatie met uithoudingsvermogen vereisen. Daarom was het zeer verrassend dat hij 3e werd, vooral te danken aan zijn grote kracht.





ik vond dit wel interresant om te delen!! toch een sterkste man waar je weinig over hoort!!:)
 
ken hem zeker, me pa heeft naast hem gewoond (voor ik geboren was) maar hij was pl meer als strongman
 
Hehe deadlift 525 kg? Das 75 kg boven het wr niels..
 
ken hem zeker, me pa heeft naast hem gewoond (voor ik geboren was) maar hij was pl meer als strongman

maar toch 1 van de eerste uit NL die de combinatie van PL en sterkste man deed;)
 
x
 
Laatst bewerkt:
een squat van 420... :eek:
 
leuk om dit soort vergeten atleten eens te belichten niels!!!!!!!!!!!
 
Hihi, 525DL. Strongman DL?
 
[Link niet meer beschikbaar] staan wat foto's van zijn meest historische wedstrijd. [Link niet meer beschikbaar] de uitslag. Zijn internationale prestaties staan hier.
 
haha hij ziet er uit als echt zon oude beer met zen krullenbol :D mooie gast
 
Na 2 jaar al een totaal van 860 en na 5 jaar 1000. :eek:
 
Impressive! :) Veel te vroeg gestorven zeg..
 
Cees de Vreugd is looking to the lights.
Yes, he made a total of 1000kg
squat 420
bench 222,5
deadl 357,5

tot. 1000 kg

First European who made a total of 1000kg.

Dus geen 525 maar 357,5.

Leuk om de oudheid zo eens te zien :)
 
Beenhouwers zijn van zichzelf wel sterk :D
 
zieke stats
 
Back
Naar boven