MuscleMeat

Vergrote hart spier door AS (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2003
Berichten
591
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
Zat dit weekend met een internist te praten over het gebruik van AS.
Natuurlijk is hij hier geen voorstander van, lossataand van de hormonale neveneffecten en werking op prostaat lever en andere dingen, kwam hij vooral naar voren met het feit dat je hartspier vergroot door het gebruik van AS!!!:mad:

Niet al te best dus, gebeurt niet meteen na 1 dag gebruik, maar hij had vaak sporters in zijn praktijk die dan ondermeer al een sport hart hadden en vervolgens helemaal naar de klote zijn gegaan door het ngebruik van AS. Het probleem is dat je hartspier (niet de kamers) maar de wand, groeit, die wordt dikker. Het hart krijgt steeds meer moeite met alles rond te pompen... Gevolg en voorbeeld zijn dus de mensen die opeens dood neervallen, waarvan het hart niet meer werkt...:(

mzel
jw
 
Het hart is ook een spier en zou tijdens je gebruik van as kunnen groeien, maar die kans is erg klein.
 
De kans is niet zo klein als je denk... je moet niet denken dat alleem maar de receptor van je spieren gestimuleerd worden!!! zeker ook je hart en ook je prostaat!
 
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor As je gebruikt.
 
DECA, SUST, DBOL
 
Originally posted by jweigeman
DECA, SUST, DBOL


Waarom gebruik je dan roids >? als je geen neveneffecten wil?
 
Originally posted by Levrone@

Waarom gebruik je dan roids >? als je geen neveneffecten wil?

Ik denk dat niemand neveneffecten wil.
 
Originally posted by axestream


Ik denk dat niemand neveneffecten wil.
Maar je moet ze wel in zekere mate aanvaarden als je de stap zet om te kuren.
 
Originally posted by admin

Maar je moet ze wel in zekere mate aanvaarden als je de stap zet om te kuren.

Precies, niks is gratis,,,,,,
 
Originally posted by admin

Maar je moet ze wel in zekere mate aanvaarden als je de stap zet om te kuren.

Uiteraard, je moet die afweging maken en als je dan toch aan AS begint heeft dat bepaalde risico's die volgens mij op zich wel meevallen als je het verstandig aanpakt. Het vervelende is alleen dat als het fout gaat de gevolgen vrij ingrijpend kunnen zijn. Maar maar 't was een beetje krom gezegd met "Waarom gebruik je dan roids? als je geen neveneffecten wil?". Tussen willen en accepteren is een groot verschil.

Ik vind het trouwens altijd zo moeilijk om te zeggen dat een bepaald probleem te wijten is aan AS gebruik omdat je vaak gewoon geen goed beeld hebt van de situatie voor AS gebruik. Ik zou van die internist wel eens wat cijfers willen zien. Volgens mij weten ze wel aardig hoeveel mensen er in NL AS gebruiken en hoe vaak er bij deze personen hartafwijkingen zijn geconstateerd.
 
Ik heb hier al vaker over nagedacht... En als je dan logisch gaat denken kom je tot de comclusie dat je icm AS beter geen cardio kunt doen... Dat is immers gericht op conditie...dus je hart.
 
wordt toch ook ten strengste afgeraden om langer dan 15minuten te cardioen in een kuur..
 
en bij een winny - clen cutkuur??
 
ga je je er toch aan overgeven, Elmar ?
 
Anderzijds word je conditie een stuk minder in een kuur en hebben steroiden een slechte invloed op je cholestrol. Cardio heeft dan weer voordelen. Persoonlijk denk ik dat het naief is om te denken dat steroiden niks met je hart doen, maar de meeste overtrekken het toch wel. Het aantal mensen dan hartinfarcten e.d. krijgen van te vet eten en niet bewegen is toch vele malen groter, daar hoor je niemand over. Je zal toch de schadelijke bijwerkingen moeten accepteren. Risico's zoveel mogelijk beperken, maar helemaal is niet mogelijk.
 
Bovendien ziet de internist alleen de probleemgevallen, en nooit de mensen die niets hebben gekregen van AS gebruik. En ik denk dat dat er veel meer zijn......
 
Sorry maar hartaanvallen ga je echt niet snel krijgen door normaal roidgebruik.
Er zijn zoiezo weinig sterftes door anabolen en als er al problemen zijn dan is dit vooral door een slechte voeding, weinig beweging en genetische afwijkingen.
Als je dan nog roids gebruikt dan is de kans na verloop van tijd groot dat je aders op bepaalde plaatsen dichtslibben en in zon geval is een vergroot hart dan een extra belasting die fataal kan zijn.

Maar nogmaals, dit mag je niet overdrijven, een hartaanval is meestal een samenloop van omstandigheden en het is zeker niet zo dat een gezond iemand na enkele kuurtjes ineens gevaar loopt.
Bovendien kan een beetje verdikking van de hartspier ook geen kwaad, het is maar als die TE dik wordt, dat er problemen optreden. En dat te dik worden gebeurd maar na jaren herhaaldelijk kuren. In dat geval denk ik dat nog altijd eerder de lever of de nieren het opgeven voor dat het hart aan de beurt komt. (Kijk maar naar bepaalde pro's)

Zeggen dat je geen cardio mag doen tijdens een kuur vind ik ook al BS, het oefenen van je hart door cardio is iets helemaal anders dan hypertrofie van de hartwand.
Cardio oefent het hart juist om het bloed beter door het lichaam te pompen, het word dus sterker, niet perse dikker.
Dit maakt dat je bloeddruk in niet-activiteit daald en voorkomt juist hartproblemen.

ps: Die internist zou zich beter bezig houden met die vetzakken die niet aan sport doen en heel de dag junkfood binnengooien.
Als je de statistieken bekijkt dan komen de meeste hartproblemen voor bij mensen die te veel verzadigd vet en suiker eten en te weinig aan sport doen. Niet bepaald onze doelgroep dus.
 
Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je het terug aan admin geeft :)
 
Originally posted by soulreaver
Anderzijds word je conditie een stuk minder in een kuur en hebben steroiden een slechte invloed op je cholestrol.

Hangt af van welke roids...
 
Back
Naar boven