XXL Nutrition

Vergunning personal trainer

Bezoekers in dit topic

facebook

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
1.139
Waardering
34
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
In verband met mijn opleiding zou ik moeten weten welke vergunningen een PT nodig heeft, iemand een idee?
 
niets...je kunt er wel een certificaat voor halen maar de naam personal trainer mag je jezelf zonder diploma of iets dergelijks geven
 
PT is geen erkent beroep.. Iedereen kan zen eigen een PT noemen. En de opleidingen tot PT stellen geen hol voor. Heb ze namelijk zelf ook gedaan. Het enige wat je kan onderscheiden met de rest van de pters is. Hoe je iemand kan motiveren. Ben je stil of verlegen of wat dan ook, lukt het toch niet
 
PT is geen erkent beroep.. Iedereen kan zen eigen een PT noemen. En de opleidingen tot PT stellen geen hol voor. Heb ze namelijk zelf ook gedaan. Het enige wat je kan onderscheiden met de rest van de pters is. Hoe je iemand kan motiveren. Ben je stil of verlegen of wat dan ook, lukt het toch niet

wahaha idd, er zijn zelfs een paar polen in mijn sportschool, die af en toe ectos mee nemen, die mogen dan met hun mee trainen voor 15 euro per les.
 
Heel kort door de bocht om te zeggen dat PT opleidingen niks voorstellen, er zijn tientallen opleidingen en degene die ik nu doe is wel degelijk een volwaardige opleiding.

Dat een PT weinig of niks kent van bodybuilding lijkt me vrij normaal aangezien bodybuilding helemaal niet populair is. Spreek dan ook over bodybuildersdie wedstrijden doen en niet over Jantje die na zijn studies wat spieren wilt kweken.

Tijdens mijn eerste les in mijn opleiding werd er benadrukt hoe belangerijk goeie form is hoe belangerijk een squat en deadlift zijn in een goed schema. Kwaliteit van PTers is meestal ook afhankelijk van je eigen doelen. In healthcity bijvoorbeeld gaat niemand mij (of jullie) iets kunnen bijbrengen kwa spiergroei, maar denk dat ze, mits een goede opleiding, beter weten hoe je vet effectiever moet verbranden en hoe je een blessure moet verzorgen.
 
Je hoeft niet kwaad te worden als je zelf PT wilt worden en mensen er kritisch over zijn. Denk eens serieus na over hoeveel je ermee denkt te gaan verdienen.. Het is niet altijd het belangrijkste, maar speelt wel een grote rol in de voldoening die je krijgt. Ik ben daarnaast ook van mening dat een opleiding niet veel voorstelt t.o.v. serieuze praktijkervaring (theorie/proberen/errors).
 
Er zijn wel wat verschillen tussen de opleidingen.

Bijv. chivo.nl heeft een goed aanbod. Kijk maar eens op de website rond dan zul je zien/lezen dat deze mensen een behoorlijke kennis hebben.
 
Zijn er ook zulke opleidingen in België waar iemand weet van heeft?
 
Ik kan wel zorgen voor een vergunning. PM me ff voor de prijs etc.
 
ik ga zelf de cursus doen aan de hogeschool van amsterdam.

Wil het zelf vooral gaan implementeren voor mijn latere baan als (sport)fysiotherapeut waar ik van mening ben dat het handig kan zijn samen met een honoursprogramma over bewegingsanalyses. Daarnaast een minor sport en voeding and i'm good to go!
 
Je hoeft niet kwaad te worden als je zelf PT wilt worden en mensen er kritisch over zijn. Denk eens serieus na over hoeveel je ermee denkt te gaan verdienen.. Het is niet altijd het belangrijkste, maar speelt wel een grote rol in de voldoening die je krijgt. Ik ben daarnaast ook van mening dat een opleiding niet veel voorstelt t.o.v. serieuze praktijkervaring (theorie/proberen/errors).

Ben niet kwaad hoor, maar ik ben bezig aan mijn opleiding voor PT en wil er volgend jaar nog dieetkunde (hogeschool) en massage bij volgen. Denk dus dat mijn kennis van mij wel een goede PT gaat maken. Massage word mijn hoofdberoep en personal training ga ik waarschijnlijk na mijn uren nog doen in de een fitness centra (zelfstandige basis).

Wil gewoon het slechte imago wat bestrijden voor mezelf :)

Ik begrijp heel goed dat mensen een slecht beeld hebben van PT's en fitness instructeurs en dit is meestal terecht, zelfs in mijn klas zitten er mensen waarvan ik nu al weet dat het niks word.

Over de verdienste btw ; een vriend van me geeft workshops aan 100euro per persoon en dit 1 keer per 2 maanden, kan altijd rekenen op 40+ mensen. Daarnaast vraagt hij 50euro per uur voor een sessie en heeft elke dag wel 4-5 mensen. Reken maar uit dan ..
Kerel is nu ook wel al 12 jaar bezig en begint er nu pas echt goed geld mee te verdienen.
De opleiding waarmee ik bezig ben word gegeven in België via BLOSO op Syntra en noemt '' fitness instructeur B'', na dit jaar doe ik er nog personal training A bij. Moet eerlijk zeggen dat de opleiding wel oké is kwa moeilijkheidsgraad als je je inzet. Moeilijkste tot nu toe is morgen mijn examen van recht :(
 
Trainer A , bij bloso.
Oh ok, ik heb er momenteel een "diploma" Aspirant-initiator maar dan bij de sport Tennis maar dat stelt nog niets voor eigelijk. Binnenkort maar eens voor iniator gaan dus.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven