AndroidHealthClinic

verhitten van AS

Bezoekers in dit topic

joep27

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
50
Waardering
0
Effe een vraagje,

ik las laatst iets over pijnlijke spuitplekken wat in verband stond met een hoog benzyl alcohol gehalte, dit zou je kunnen verminderen door benzyl te verwijderen door het spul te verhitten in de oven.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn AS in de OVEN verhit, maar goed...



Joep
 
Ik ben van mening dat het hoge alcoholpercentage er niet voor niks inzit. ook bestaat volgens mij het risico als je het verhit je een deel van de werkzame stof uit het product "stook" Als je goed verdeel en na het zetten een rondje loop of een warmte pack op de spuitplek leg dan kan je een hoop ellende alvast voorkomen

succes
 
ja ik heb ervaring met verhitten.
in een pan met water, in de oven, maakt allemaal niets uit.
of je mixed je pijnlijke shot met een ander as, dat helpt ook wel een beetje
 
hoe warm verhit je die dan?

laat je het koken of hoe?
 
Leg de ampullen in een kom met warm water, na 30min. spuit je de ampullen... En klaar is kees. In het begin deed mijn bil ook altijd pijn van te spuiten met sustanon. Maar nu voel ik zelden nog iets. Ik denk dat je spier eraan gewent raakt om vloeistoffen in zich te hebben. Bijv. site injections doen erg pijn in het begin, maar na een tijdje voel je dat veel minder.
 
warm genoeg dat je de vial nog vast kunt houden en een naald in de vial zetten om de druk niet te hoog te laten stijgen in de vial zelf
 
ik maar denken dat ik de enige was met pijn in mijn ass van die sust
 
Weet niemand het precieze kookpunt van benzyl alcohol? Dan kon je gewoon je spuit verhitten tot Bv 72 graden. in een pan water of oven. nieuw naaldje erop en je hebt je spul zonder alcohol.

Of zou je de werkzame stof ook wegkoken?
 
Benzyl alcohol

Synonyms: benzal alcohol, benzenecarbinol, benzenemethanol, benzoyl alcohol, hydroxytoluene, phenylmethanol, phenylmethyl alcohol, NCI-C06111, (hydroxymethyl)benzene
Molecular formula: C7H8O

Appearance: colourless liquid
Melting point: -15 C
Boiling point: 206 C
Specific gravity: 1.045
Vapour pressure: 3.7 mm Hg at 77 C
Flash point: 94 C
Explosion limits:
Autoignition temperature: 436 C


Ik zou niet tot te hoge temp. gaan verhitten, chemicalien hebben nogal s de eigenschap uit elkaar te 'vallen' door verhitting of als katalysator tot andere chemische processen.
 
ik doe altijd een aansteker paar seconden op de ampul houden (houd hem bij de hals vast)... vervolgens schud ik de vloeistof heen en weer en als de hele ampul hierdoor warm word is de vloeistof ook lekker warm.... verdampen van werkzame stoffen enzo kan niet want de ampul is dicht

deed dit eerst niet! en toen had ik altijd twee dagen last van me inj. sinds ik het zo doe is het probleem opgelost
 
K hoor ook wel s van mensen die ze gewoon n tijdje op lichaamstemp. laten komen door ze in de broekzak te doen.
 
Dat snap ik, dat is omdat het dan wat warmer is en het dan "lekkerder" injecteerd, maar dit ging om het verhitten dat je de benzyl alcohol eruit kookt.
 
hugohonnie zei:
Dat snap ik, dat is omdat het dan wat warmer is en het dan "lekkerder" injecteerd, maar dit ging om het verhitten dat je de benzyl alcohol eruit kookt.

Ja idd....maar vraag me af of het verstandig is. De alcohol heeft natuurlijk ook een bacteriedodende werking. Nu zal dat geen probleem zijn als je t verhit en meteen gebruikt, maar mocht je t laten staan bestaat de kans op besmetting van de vloeistof.
 
Back
Naar boven