MuscleMeat

verhitten whey (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arnold buurma

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
82
Waardering
0
hoii vraagje maakt het wat uit als ik mijn melk verwarm en dan de whey er door mix?ik hou niet zo van koude brinta :p
 
Zou niet veel uitmaken, zorg dan wel dat je geen kokende melk bij de whey doet maar warme melk dus geen 100 Graden
 
Ik heb het een keer geprobeerd whey door mn brinta.
Nou ik had er spijt van, met moeite en kotsneigingen het maar opgegeten, ik doe het nooit meer:P

Zou in feite niks uit moeten maken nee.
 
Mits de temperatuur niet te hoog is zal het denk ik weinig uitmaken.
Vergeet niet dat fabrikanten hun whey-producten vaak produceren onder lage temperatuur om denaturatie van de eiwitten te voorkomen.
Hoe laag deze temperatuur is weet ik niet.
Wanneer eiwitten denatureren is afhankelijk van het type eiwit.
Gemiddeld was de temperatuur dacht ik 70 gaden celcius.
Maar er zijn ook eiwitten die bij 50 graden celcius denatureren en andere eigenschappen krijgen.
 
aha trouwens die whey van xxl is heerlijk door de brinta :rolleyes: alleen mierezoet
 
Kun je ook warme chocolade shake maken (eiwitten met chocolade smaak). Das ook wel lekker denk ik.
 
ik doe het bij men havermoutpannekoeken,wel vanile... :D
lekker maar zwaar...en voedzaam... ;)
raad het aan ook eens te proberen...

50gr havermout 1 dag op voorhand laten weken...
dan in de blender,met als het nodig is beetje melk erbij..
een paar eieren,beetje bloem,de whey...en mixen maar...
dan bakken die handel en smullen maar.....

smaakelijk... :D
 
zo het kan niet gekker denk ik warme shake's maar probeer het mischien vind je het wel lekker ik maak ze met water.(koud)
 
big kelvin zei:
zo het kan niet gekker denk ik warme shake's maar probeer het mischien vind je het wel lekker ik maak ze met water.(koud)

doe ik ook,denk dat warme shake niet te zuipen is :eek:
 
big kelvin zei:
zo het kan niet gekker denk ik warme shake's maar probeer het mischien vind je het wel lekker ik maak ze met water.(koud)
Het ging niet om warme shakes maar om het in de warme brinta doen van je eiwitpoeder.

ontopic: nee dat kan geen kwaad, zelfs niet bij 100 graden. Als de aminozuren bij die temperatuur niet intact zouden blijven zou je anders ook nooit je kip kunnen bakken of je eieren he.
 
Ik bak soms met pannekoeken een paar scoops whey mee, in de brinta moet dan zeker gewoon kunnen hoor!
 
Back
Naar boven