• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Verhoogde rusthartslag na begin test E kuur

Bezoekers in dit topic

onbekend772

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Hallo, ik ben 23 jaar en ik ben voor het eerst begonnen aan een test e 250mg voor 10 weken kuur.

De dag na het prikken merkte ik in rust dat me hart sneller klopte dus ik heb elke dag paar x gemeten en me rust hartslag is 105~ zelfs als ik een uur in bed lig. ik ben nu 6 dagen in. In rust merk ik het vooral het snelle geklop, het is niet dat ik bang ben ofzo, maar het is gewoon aanwezig!

Is dit normaal? Ik zit nu wel te twijfelen of ik morgen verder wil namelijk.

Hallo, ik ben 23 jaar en ik ben voor het eerst begonnen aan een test e 250mg voor 10 weken kuur.

De dag na het prikken merkte ik in rust dat me hart sneller klopte dus ik heb elke dag paar x gemeten en me rust hartslag is 105~ zelfs als ik een uur in bed lig. ik ben nu 6 dagen in. In rust merk ik het vooral het snelle geklop, het is niet dat ik bang ben ofzo, maar het is gewoon aanwezig!

Is dit normaal? Ik zit nu wel te twijfelen of ik morgen verder wil namelijk.
Maak je niet gewoon druk en dat daardoor je hartslag hoger is? Heb je deze voor de tijd ook al gemeten?

Even aankijken en een paar keer per dag meten. Kan soms verschillen en ligt ook aan in hoe goede conditie je bent.

• Like
Waarderingen: Bullshark
  • Topic Starter Topic Starter
Ik maak me niet totaal niet druk hoor en dat is ook niet oorzaak, maar ik denk ik gooi maar even topic er over open of dit normaal is.
Me hartslag is normaal altijd rond de 80 in rust.

Ik heb geen goeie conditie op moment, maar met sporten ben ik nooit buiten adem. ben er wel mee bezig.

• Like
Waarderingen: User_1234
Top, probeerde mee te denken. Je kan het nog een week aankijken of je lichaam reageert op de test. Blijft die hoog dan zou ik toch gaan onderzoeken waar het aanligt.

Hoe heb je gemeten? Iedere 125mg verhoging van test gaf bij mij tijdelijk een iets hogere hartslag maar geen 20 slagen. Normaal is mijn hartslag rond de 42-47 tijdens en met een verhoging van test 48-53 voor een week of 6 en zakt dan weer geleidelijk. Probeer tijdens je slaap te meten en niet overdag, of anders smorgens vroeg of savonds voor het slapen als je savonds niet heb getraind.

Je rusthartslag zal sowieso iets verhogen tijdens je cycle. Als hij al op 80 standaard zit, wat imo heel hoog is, dan raad ik je aan om elke dag wat cardio er in te gooien.
Ik doe zelf in de ochtend 30 minuutjes op de fiets (hometrainer). Na een tijdje merk je wel een verschil in je rusthartslag.

Probeer met jouw hoge (rust)hartslag ook koffie en pre-workouts te vermijden.

Terug
Naar boven