MuscleMeat

Verhuizen naar Malta (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Ik heb 2 banen aangeboden gekregen, eentje in Portugal en eentje in Malta. Ik krijg er meer betaald dan nu in NL én ik krijg betaald aan de hand van het Nederlandse salaris omdat ik een expat ben (en de landen zijn allebei goedkoper dan NL, wat het nog meer maakt). Ik overweeg om naar Malta te gaan en vroeg me af of iemand hier ervaringen mee had - wat voor ervaringen dan ook (bv. vakantie).
 
Daar zitten toch alle wedkantoren?
 
Gaat je vriend met je mee dan?
 
Boodschappen zijn over het algemeen wel gelijk aan of duurder dan in NL (alles is import). Verder is het eiland niet heel groot en behoorlijk kaal (en stoffig). Door de geringe grootte kan het benauwd aanvoelen en dat je er tussenuit wilt. Je hebt wel een prachtig klimaat, op de winters na. Zitten behoorlijk veel expats en als je sociaal bent is dat wellicht leuk voor je (ons kent ons). Ze hebben er ook de Euro en spreken Engels.
 
Malta is eigenlijk een smeltkroes van culturen. Bijna iedereen spreekt Engels en over het algemeen zijn het erg vriendelijke mensen.
Ik vind het zelf een vriendelijk eiland. Het is klein maar op zich vind ik dat niet erg. Het klimaat is mooi en de winters zijn er niet koud.
Boodschappen vallen goed te doen en is redelijk gelijk aan Nederland.
Je kan er in ieder geval wel lekkere aardappels eten. Malteser aardappelen zijn lekkerder dan hollandse :D

Wij zijn er zelf 2 weken in mei geweest een aantal jaren terug. Nog altijd hebben wij allebei het gevoel dat al sik ooit zou gaan emigreren dat we ons daar best thuis zouden kunnen voelen.

Overigens.. BouZouki in Valetta (de hoofdstad) is ee supergoed Grieks restaurant. Zalige lamsbout :D
 
Zeker. Toch is erop vakantie gaan anders dan er voor het grootste deel van het jaar 24/7 wonen, en werken in het geval van TS. Kijk daar goed naar want het eiland moet bij je passen qua mentaliteit/ klimaat/ gebruiken/ ritme.
 
Zeker. Toch is erop vakantie gaan anders dan er voor het grootste deel van het jaar 24/7 wonen, en werken in het geval van TS. Kijk daar goed naar want het eiland moet bij je passen qua mentaliteit/ klimaat/ gebruiken/ ritme.
vooral het ritme... alle gaat op zijn Maltees.. komt het vandaag niet dan komt het morgen wel. :p
 
Ik weet niet of je een koophuis hebt. Zo ja, bedenk dan wel dat je je hypotheekrenteaftrek misloopt. Word je daarvoor gecompenseerd? Vroeger was het expatleven wat beter dan nu. Bijv bij ASML werd er gewoon 2x zoveel betaald en mensen die in azië zaten betaalden ook nog eens niks voor de huisvesting.
Zet alles goed in een excel bij elkaar als je dat nog niet gedaan hebt. Soms kan het mooier lijken dan het in werkelijkheid is.

Daarnaast, doe je het voor het geld of voor het avontuur? Want dat is wat mij betreft de belangrijkste reden om expat te zijn. Tenzij je echt schofterig meer betaald krijgt dan normaal, dan zou ik het nog wel willen overwegen.
 
Daarnaast, doe je het voor het geld of voor het avontuur?

Ik krijg meer betaald, maar heb het ook wel een beetje gezien in NL. Combinatie dus.
 
Mijn vader heeft een huis in Malta dus ik ken die plek wel. Ik breng wat tijd daar elke jaar door. Hoewel ik Malta een leuk plek vind te zijn voor een vakantie, zou ik nooit daar willen verhuizen. Wel mooi weer, eten en stranden maar wat betreft omvang, vind ik best benauwd. Qua banen, geld een gelegenheden, dat weet ik helaas niet, maar het ziet er niet rijk of voorspoedig uit!
 
Mijn vader heeft een huis in Malta dus ik ken die plek wel. Ik breng wat tijd daar elke jaar door. Hoewel ik Malta een leuk plek vind te zijn voor een vakantie, zou ik nooit daar willen verhuizen. Wel mooi weer, eten en stranden maar wat betreft omvang, vind ik best benauwd. Qua banen, geld een gelegenheden, dat weet ik helaas niet, maar het ziet er niet rijk of voorspoedig uit!


hier zelfde situatie met ouders die nu al 15 jaar op Bonaire wonen

leuk voor vakantie maar definitief wonen? nee, laat maar
 
Daar zitten toch alle wedkantoren?

Belastingparadijs voor alle gokbedrijven. 10% van het bruto binnenlands product komt van inkomsten van gokbedrijven die daar gevestigd zijn :p
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Klopt. Gibraltar of Isle of Man zijn ook gunstig mbt goksector.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker gaan man, wat heb je nou te verliezen?

Ben zelf nooit op Malta geweest maar ben wel al een aantal jaren expat in, opeenvolgend, Bali en Dubai.

Naast dat het leven daar minder kost als in NL, en je ook nog eens meer verdient daar, is het een ervaring die je simpelweg niet kan hebben als je in NL bent.

Lekker gaan!
 
Gewoon lekker gaan man, wat heb je nou te verliezen?

Ben zelf nooit op Malta geweest maar ben wel al een aantal jaren expat in, opeenvolgend, Bali en Dubai.

Naast dat het leven daar minder kost als in NL, en je ook nog eens meer verdient daar, is het een ervaring die je simpelweg niet kan hebben als je in NL bent.

Lekker gaan!

Woon er nu 3 dagen :) niet slecht hier, wel een fucking yolo-land vergeleken met Nederland :roflol:
 
Back
Naar boven