XXL Nutrition

verkeerd legpress gedaan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Hoi mensen. Voor de zomer heeft iemand erop gewezen dat ik bij de leg press veel te veel mijn benen terug buig. Meerdan 90 c. Ik voelde toen heel af en toe een beetje pijn maar dat ging weer weg. De pijn was onderaan bij mijn knie links onder op mijn bovenbeen, waarschijnlijk aanhechtingspunt. Na 3 weken geen benentraining, wel veel lopen ik had vakantie, heb ik nu weer getraiint en doet hetzelfde veel meer zeer. Als ik ga zitten soms het laatste stukje een klein beetje pijn. Tijdens trainen heel klein beetje. Hoe kan dit, komt dit door verkeerd de oefening doen?? Hoe kan het dan erger worden als ik 3 weken gestopt ben. Nu doe ik de oefening wel goed en niet te zwaar 15 reps. gaat het zo over als ik de oefening goed doe??
 
Komt inderdaad door te ver zakken.
Ik heb er zelf ook wat last van aan mijn linkerknie.
En idem had ik na mijn vakantie (tijdens eigenlijk al) met veel lopen er erger last van.
Ik kwam erachter dat het ook met een voetafwijking van doen heeft, dat het erger wordt.
Op vakantie veel op Teva's (sportsandalen) van een ouder, plat model gelopen, en toen kreeg ik veel pijn.
Ondanks het warme weer op mijn halfhoge trekking schoenen overgestapt en toen ging de pijn weer weg.
Ik heb dan ook platvoeten.
Dus je kunt je voeten eens bij een orthopeed of podoloog (via verwijzing huisarts) laten checken of je geen afwijking hebt.
Ik doe nu legpress tot 90 graden en de pijn gaat geleidelijk weg nu.
Evenzeer kun je best niet continu full squats maken, ook deze belasten de knieën zwaar.
 
Ik deed de legpress tot 90 graden en kreeg juist daardoor last van me knieen(heb lange benen) Doe nu lager gewicht, doe full squat en full legpress en me benen groeien goed!
 
Yep bekend probleem, inderdaad door te ver doorzakken.
 
Doe mijn legpresses (en squat) zo diep mogelijk maar let er wel op dat ik bij het uitduwen mijn benen niet volledig strek. Vele problemen aan de knie komen door het volledig strekken van de benen.
 
Misschien weer heel rustig opbouwen met deep squatten en daar ook bij blijven. (Full)-Squatten heeft toch alleen maar voordeel tov leg pressen.
 
Ik meen me te herinneren dat een van de powerlifters beweerde dat 90c juist belastender voor je knieen is dan verder dan 90c.
 
Dr. Worf zei:
Ik meen me te herinneren dat een van de powerlifters beweerde dat 90c juist belastender voor je knieen is dan verder dan 90c.


Dit is ook wat ikzelf ervaar, als ik 90% squat dan komt er heel veel druk op de knieeen op het moment dat ik stop met de beweging en weer omhoog ga.
Ik doe dus ook altijd fullsquats en dan voelt dat beter.

2 topicstarter:

Wat voor schoeisel draag je??? Gewoon schoenen dragen met een harde zool dus geen hardloopschoenen.En goed opletten dat je je knieeen naarbuiten drukt en niet dat ze naar binnen gaan staan als je omhoog komt of presst.
Ik had namelijk ook last van deze klacht en sinds ik dit heb verandert geen last meer!
 
Back
Naar boven