MuscleMeat

Verkeersvraag

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.605
Stel je wilt hier waar Westtangent staat rechtsaf slaan met de auto. Degene die op het 'eiland' staat wilt linksaf slaan. Ook richting waar jij heen rijdt. Wie moet wie voor laten gaan?
v3kpcja9fer7.jpg


Als ik rechtsaf wil slaan krijg ik 9 van de 10 keer geen voorrang. Kortste bocht gaat toch voor???
 
Laatst bewerkt:
Welk eiland bedoel je?
 
Dat middenstuk. Hoe noem je dat?
 
Bij die haaientanden? Is toch gewoon wie eerder op de weg is dan
 
Denk inderdaad degene die van het eiland komt.
Als er een auto voorbij komt zal hij degene zijn die het eerst afslaat waardoor jij weer voorrang moet verlenen.
 
Ja, is dat zo? Wie eerst komt eerst maalt?
 
Kortste bocht gaat geloof ik alleen op bij een gelijke kruising.
Hij is eerder op de voorrangsweg dus jij moet wachten
 
Nah is gewoon de volgorde..
Degene die van het eiland komt zal eerder afslaan na een voorbijganger..
Als er niemand op die weg zou rijden en jullie komen beide tegelijk aanrijden dan heb je nog tijd om eerder te gaan.
 
Kortste boch gaat voor.
Maar voor jullie beiden is de korste bocht hetzelfde. Geen van beide hoeft een weg over te steken.
Ken de situatie en over t algemeen pak jij de voorrang daar als je de weg opkomt.
Maar gezien hij op een soort van "verkeersplein" staat verwacht je dat degene die daar af komt voorrang heeft.
 
Nog eens goed zitten kijken van bovenaf. Maar het is een lastige en een twijfelgeval.

Stel jij komt vanuit de weg die je zegt en je slaat de weg op en die ander (die op het eiland staat) knalt achterop jou, dan zou diegene waarschijnlijk in zijn gelijk worden gesteld en jij als de schuldige worden gezien. Hij komt namelijk eigenlijk van bovenaf gezien net een paar meter eerder op de "voorrangsweg" (Westtangent). Hij zit dus dan al op de voorrangsweg en jij "duikt" ervoor.
Dus ik zou zeggen gok het er niet op en geef degene op het eiland maar voorrang... :o
 
Als je beiden dezelfde kant opgaat dan heeft die met het minste handelingen voorrang, boven rechts afslaan heeft altijd voorrang op links afslaan. Dit is gewoon basis verkeers shizzle toch?

MAW je hebt dus gelijk, jij hebt voorrang
 
Ik denk hij. Normaal de kortste bocht, maar die is er nu niet wegens het middenstuk. Ik zou dus zeggen hij, aangezien hij eerder op de weg zit (of degene die eerder is), zoals Portonia1 en marina1975 zeggen. Dit soort situaties is gewoon een kwestie van sociaal zijn. Ik ken ook een T-splitsing waar we regelmatig van alle kanten tegelijk aankomen, dan is het ook een kwestie van sociaal zijn. Soms staat iedereen op elkaar te wachten en dan moeten ook niet twee mensen tegelijk initiatief nemen.
 
Beide verkeersdeelnemers naderen een voorrangsweg en moeten kruisend verkeer voor laten gaan op basis van de basis verkeersregels. Dus rechts gaat voor links en rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor. En niet dat wanneer de ene deelnemer die iets eerder de voorrangsweg op rijdt voorrang heeft op de andere deelnemer die uit dezelfde situatie komt. Maar goed, voorrang is een kwestie van krijgen en elkaar gunnen. Niet nemen.
 
Beide verkeersdeelnemers naderen een voorrangsweg en moeten kruisend verkeer voor laten gaan op basis van de basis verkeersregels. Dus rechts gaat voor links en rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor. En niet dat wanneer de ene deelnemer die iets eerder de voorrangsweg op rijdt voorrang heeft op de andere deelnemer die uit dezelfde situatie komt. Maar goed, voorrang is een kwestie van krijgen en elkaar gunnen. Niet nemen.
Waarom gaat rechts voor links? In dit geval is er geen kortste bocht en staat denk ik de ander (tegemoetkomend) in zijn recht als ie op jou knalt. Hij zit dan immers al op de voorrangsweg.
 
Een ding staat vast, wanneer van de zijweg westtangent een uitritconstructie gemaakt zou worden zou er geen twijfel meer bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Wordt flink over gepraat op dat forum :)

Als er geen consensus over bestaat wil ik niet weten hoe de verzekeraars hier mee omgaan.
 
Sta je daar nu al 12 dagen te twijfelen of je zou doorrijden of niet?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Sta je daar nu al 12 dagen te twijfelen of je zou doorrijden of niet?
Ik zie in de verte een beenharde gaylord staan. Daardoor twijfel ik ietwat.

:help:

:help:
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven