AndroidHealthClinic

Verkiezingen! (1 bezoeker)

Ik heb gestemd voor:

  • VLD

    Stemmen: 3 10,3%
  • cd&v

    Stemmen: 1 3,4%
  • spa-spirit

    Stemmen: 2 6,9%
  • vlaamsblok

    Stemmen: 6 20,7%
  • agalev

    Stemmen: 1 3,4%
  • nva

    Stemmen: 1 3,4%
  • Ik ben Nederlander en heb niet gestemd vandaag

    Stemmen: 15 51,7%

  • Totaal stemmers
    29

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Originally posted by munk
Natuurlijk iedereen zijn mening, mijn mening is dat sommige standpunten van het VB iets te ver gaan.

Maar dat is maar mijn bescheiden mening:)
Ik vind dat sommige standpunten van Agalev of AEL te ver gaan, maar komt daar een cordon sanitair tegen?
 
Nederlander dus niet gestemt...
5 stemmen voor Vlaams Blok???
Apart...
 
Neem aub even de tijd om het te lezen, ik weet dat het moeilijk is om lange posts te lezen, maar dat is juist de uitdaging.. Dat maakt juist het verschil... Daar leer je van, daar wordt je wijzer van... Daar krijg je visie van.. Maar bovenal, dan raak ik van mn stevig pak gezeik vanaf, dat ik nergens anders kwijt kan.

Mede omdat mn vriendin in slaap valt, en omdat mn ouders naar een of ander roos konijn zitten te staren op de vt4...:rolleyes:





Ik heb vandaag trots en voldaan, voor de eerste maal in brackehistory gestemd voor... VLD ;) Lijkt mij een verstandige keuze.

Het Cordon Sanitair is idd een spijtige zaak. Ik ben zeker geen voorstander van VB, het zou er zelfs eigelijk niet mogen zijn wat mij betreft...

(Welke stemmetje hoor ik daar in je hoofd? "Wat zegt bracke nu?" "Dat is toch ondemocratisch?".. Wel mijn vriend, VB is ook ondemocratisch.. Mensen uitsluiten omwille van nationaliteit is fout.. Dat weet hopelijk iedereen.. Wat dat cordon sanitiar betreft, dat is eveneens ondemocratisch.)

Dat cordon sanitair zou er ook niet mogen zijn. Waar politiekers te weining bij stil staan, is waarom de mensen voor het Vlaams Blok stemmen.

Politiekers zien het vlaamsblok als een maladie, als een gezwel, als een broertje dood, een herrezen schaduw van de nationalistische nazi partijen uit de jaren 20.. Waarom zoeken ze steeds naar bewijzen dat het blok nazistisch geinspireerd is? Wat maakt dat uit? Daar stemmen de mensen toch niet voor?
De politieke wereld ziet het Blok als een partij, een concurrent.. In essentie klopt dat ook, maar dat is niet waar het om draaid. Politiek gaat teveel over politiek en te weining over mensen.
Politiekers lijken meer in te zitten met hun partij, met peilingen, met zetels, hun imago... Maar waar het werkelijk om draait, lijken ze vergeten. Vandaar dat politiekers zich soms zo afwezig gedragen.
Het is net of politiekers niets afweten van de situatie in Antwerpen. Neem nu bv de overlast van migranten.. Wat weten zij nu ECHT hierover? Zij zitten idd in hun riante villa's op hun luie kloten, tussen groen en hout, ver weg van waar het fout loopt.

"You can't judge what you can't see" zei een wijs man ooit.. Politiekers mogen gerust een jaartje in Antwerpen stad verblijven, werken en leven. Ze zullen er snel weglopen. En dan staan ze verstard bij het verkavelingsfenoneem. Waarom trekken de mensen nu uit de steden? "Laten we hen er terug in stoppen.", zeggen ze dan.. "Laten we meer kindergeld geven." Dit zijn duidelijk afwezige uitspraken, mensen die "er" niet zijn geweest. Ik ben er geweest, ik kan het weten, ik ben opgegeroeid in de verschrikkelijkste buurt van heel antwerpen nl. de seefhoek, klinkt je mis bekend in de oren..

Het feit dat de huidige VBtrend zich voortzet, wordt naar mijn mening (grotendeels) veroorzaakt door de onbewuste impotentie van sommige politiekers. De groep met misnoegden stijgt nagenoeg elk jaar. Mensen stemmen niet voor het VB omdat het een leuke partij is, neen.. Integendeel... Vraag jezelf eens af, heeft u voor het Vb gestemd? Zo ja, waarom? Idd 99% vd 100 antwoord je dat je voor een of andere reden misnoegd bent.

Ik hoop uit de grond van mn hart dat op een dag de huidige politiekers tot rede komen, hun ogen open doen en zich begeven, werkelijk "begeven" naar waar het minder gaat in onze samenleving. (En daar bedoel ik onze steden mee, we weten allen dat het fantastisch gaat in de banlieu.)

Een stad is het hart, de motor die het land draaiende houdt. Gaat het slecht met de steden, dan gaat het slecht met het land. Onze steden zijn ziek, en dat merken we ook. De problemen dienen bij de wortel worden genomen. Er is geen tijd voor flauwe afkooksels. CD&V, een partij die staat voor waarden en normen. Mooi hoor, maar dat is net nu niet iets waar de gemiddelde vlaming op te wachten staat.. Of je nu recht staat voor een oude taart op de tram of niet, daar zal onze gezondheidsproblematiek, onze verpauerde economie niet beter van worden..

Ik geloof er rotsvast in dat het beter kan gaan. De VLD is een verstandige partij.. Ik hoop dat er ooit een of andere VLDmessias opstaat en eindelijk de politiek nieuw leven in zal blazen. Het meit een leider zijn met visie, een leider die een einde brengt aan de frictie, (die maw het overgewicht dat onze economie dagelijks moet trekken verlicht,) We zitten in een neg spiraal, en daar moeten we uit...

Dat zal voor een groot deel onze toekomst bepalen..



Iemand ambities voor VLDmessias? :D
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Bracke
Idd 99% vd 100 antwoord je dat je voor een of andere reden misnoegd bent.


Heb je mooi gezegd en heb je idd ook gelijk in.
 
Wel, er zijn een aantal zaken die mij Agalev doen stemmen hebben. Wie hier in Antwerpen woont kent zou moeten weten dat Agalev zaken zoals het afbreken van het Centraal Station heeft kunnen tegengaan, het duwvaartkanaal er niet doorgekomen is door hen (want anders zou hier verdomme haast achter m'n hoek een kanaal komen waar vrachtschepen voorbijkomen gevaren, nee danku) en nog een heleboel andere zaken zoals de aankoop van natuurgebieden wat ik altijd al vreselijk belangrijk heb gevonden. Hoeveel andere partijen hadden dat op hun agenda staan? Tot mijn spijt moet ik zeggen dat het hele zootje niet goed is overgekomen, dat het niet aangeslaan is bij de mensen. Het falen van de drugswet, de nachtvluchten, Nepal, enz enz hebben de doorslag gegeven terwijl ik goed weet dat Agelev ook zoveel meer goede punten had. Waarom zijn die nooit in eerste plaats méér ter sprake gekomen.
België heeft om maar een voorbeeld te geven, één van de meest vervuilde waters en rivieren. Er wordt maar kernafval opgeslagen o.a. in Mol, jawel, onder de kleilagen omdat ik zogezegd voldoende veilig zou zijn. Wat met de volgende generaties dan?
Ik ben zelf in Mol geweest om te mogen aanschouwen dat ze tonnen en tonnen radio-actief afvallen onder de grond steken, alsof het bloembollen zijn. Zou het dan toch geen tijd zijn om eens na te denken om de kerncentrales op termijn te sluiten?! Zo kan ik nog wel even doorgaan... .
Dit zijn nu punten waar ik vooral aandacht aan besteed omdat wanneer het milieu eraan is, iets waar onze basis nog altijd ligt, dat het gewoon allemaal ophoudt. Als onze ozonlaag over enkele honderden jaren weg is, wat dan gedaan? Dan houdt het discussiëren op, dan valt er gewoon niet meer te discussiëren.

Ach ja, wat doet het er nog toe. Als ze Agalev hun hachje maar redt. Moge we dan maar hopen dat andere partijen nog enigszins wat van hun politiek op hun programma hebben staan.

Wat het Vlaams Blok betreft..
Er is hier gezegd dat er te weinig gedebatteerd wordt, en terecht. Er leeft in Vlaanderen te weinig de mentaliteit van debat over politieke standpunten. Ook in mijn omgeving hoor ik meer zoiets als " Ik stem voor den dieje want die heeft een sympathiek gezicht ". Wel mensen, dan kan je wel begrijpen dat ik me lichtelijk geïrriteerd ga voelen. Het Vlaams Blok is een partij die naar mijn mening niet mag regeren en dat ook nooit zal kunnen.
Misschien laat ik mij teveel leiden door o.a. toestanden die ik heb meegemaakt op een samenkomst van het VB. Wat ik daar zag tartte alle verbeelding en heeft voormij ( ook eigenlijk al daarvoor) de deur dichtgedaan. Ik moet ook eerlijk zijn en toegeven dat er inderdaad ook standpunten van het VB gegrond zijn maar mij gaat het om het algemene gedachten of ideeëngoed dat je zowat terugvind in 90% van hun programmapunten.

We zijn een wereld geworden waar alles overlapt. Milieu, economie, ethnie, ... . En wij als klein landje, kan je zeggen, wat heeft dat nou te betekenen in een wereld waar de VS zich nougatbollen aantrekt van het verdrag van Kyoto. Zouden wij ons ff zorgen maken over een paar tonnen afval, terwijl de VS alles dumpt zonder nadenken.
Iemand moet toch het initiatief nemen. Hadden ze hier maar wat meer een voorbeeld genomen aan Nederland.
Ik kan alleen maar hopen dat het groene gedachtengoed bewaard blijft.
 
Laatst bewerkt:
Het VB heeft het deze keer zo goed gedaan omdat ze hun prioriteiten verlegd hebben, ze zijn afgestapt van hun anti-vreemdelingen campagne en hebben van de veiligheid hun prioriteit gemaakt.

Een erg slimme zet vermits iedere belg het gewoon beu is dat in dit apeland een crimineel zo omgetoverd word tot slachtoffer en het echte slachtoffer zich moet verantwoorden voor idiote prularia!


even een vb.; een tijdje geleden word er op straat een brommer gestolen, de dief veroorzaakt enkele dagen nadien een ongeval met de gestolen brommer. Zou je denken dat hij de klos is maar vergeet het maar! De persoon vanwie de brommer gestolen is word verantwoordelijk gehouden omdat... DE REMMEN NIET IN ORDE WAREN!!!

erg leuk allemaal!

:mad:
 
Ik vind dat het VB er voor een reden moet zijn.

een realistische bestaat uit extremen en een mengeling van matigheden.

het VB heeft haar nut in onze samenleving. zij zijn er om te zeggen : "hela, bende onnozelaars, we zitten hier met een probleem, dus 't is ofwel reageren ofwel gaan wij't op onze manier doen"

Zij zijn er om de gematigden wakker te schudden, dat ook zij bepaalde 'gevoelige' punten aansnijden. het probleem is dat die gematigden nog moeten reageren, of het VB zal langzaam maar zeker in macht blijven toenemen. wat ikzelf helemaal niet wil. de dag dat er een premier komt uit het VB dan verhuis ik naar een ander land. doch dit terzijde.

verder vind ik voor het vb stemmen ook niet de oplossing, of toch geen definitieve oplossing.

zo gaat het ook voor de extreem linkse partijen zoals PVDE en Resist (de groenen vind ik geen xtreem linkse partij, het zijn idealisten met weinig oog voor het grote plaatje). ze moeten bepaalde punten aansnijden, maar als de verkeerde persoon aan de macht komt gaat het escaleren.


Bart82, om op jouw mening in te gaan. dit is de situatie die zich voordoet in amerika. wie ook in je huis komt zonder dat jij hem daarvoor hebt uitgenodigd, is aan jou overgelaten.
maar heb je gedacht aan de gevolgen? een geweer in huis? Wat als je zoon laaaat van een feestje thuiskomt, en wat veel lawaai doet, jij panikeert, omdat ze je buurman hebben bestolen een week voordien, en jij gaat je eigen zoon neerschieten? of je hebt een familiale ruzie, het geweld escaleert en om er een eind aan te maken vuur je op je vrouw, of per ongeluk op een van je kinderen tijdens een waarschuwingsschot? kan jij leven met de dood van iemand op je geweten, wie ook? ik zou kunnen moorden, maar ik weet niet of ik met de gevolgen zou kunnen leven.
 
Originally posted by Spike
Bart82, om op jouw mening in te gaan. dit is de situatie die zich voordoet in amerika. wie ook in je huis komt zonder dat jij hem daarvoor hebt uitgenodigd, is aan jou overgelaten.
maar heb je gedacht aan de gevolgen? een geweer in huis? Wat als je zoon laaaat van een feestje thuiskomt, en wat veel lawaai doet, jij panikeert, omdat ze je buurman hebben bestolen een week voordien, en jij gaat je eigen zoon neerschieten? of je hebt een familiale ruzie, het geweld escaleert en om er een eind aan te maken vuur je op je vrouw, of per ongeluk op een van je kinderen tijdens een waarschuwingsschot? kan jij leven met de dood van iemand op je geweten, wie ook? ik zou kunnen moorden, maar ik weet niet of ik met de gevolgen zou kunnen leven.

Ik ben normaal poeslief, maar als er iemand ooit mijn huis binnenkomt en het nodig vind om mijn vrouw en kinderen in gevaar te brengen dan zal het niet zijn beste dag zijn!

Ik weet dat een wapen in huis altijd extra gevaren meebrengt maar er komt misschien een moment waarop dit wapen je leven, en dat van je gezin, kan redden.
 
ja, voor jou. maar hoe zit hem met de talloze halfgekke huisvaders die rondlopen, drinken, en hun vrouw slaan?
 
Originally posted by Spike
ja, voor jou. maar hoe zit hem met de talloze halfgekke huisvaders die rondlopen, drinken, en hun vrouw slaan?

idd dat is een bijkomend probleem.

Maar dat mensen wapens in huis halen is een gevolg van het onveiligheidsgevoel dat word veroorzaakt door de slechte werking van het politie-apparaat.

En dit is nou net waarom ik voor VB heb gekozen, om de regering te tonen dat ik niet tevreden ben met de mannier waarop men de zaken nu afhandeld.

VB aan de macht wil ik niet, ik wil gewoon dat ze is aan de politieke boom gaan schudden!
 
Originally posted by Vince
Snik, en ik die voor AGALEV stemde :(

Zijn er dan nog niet meer groene BB'ers op dir forum ??? :D

Wat mij meer zorgen baart is de opkomst van het Vlaams Blok.
Het is verdorie nog altijd de grootste partij in mijn provincie :grumble:
Sommige mensen schijnen nog altijd niet in te zien wat voor verderf zulke partijen kunnen brengen.

bump
 
Ach VB hoeft er helemaal niet te zijn.. Net zoals AGALEV.. Extremisme is nooit goed, zoals andere mensen wel eens durven denken. Extremisme komt enkel voor in crisissituaties, wanneer mensen misnoegd zijn. VAndaar dat AGALEV zoveel stemmen kreeg 4 jaar geleden. Weet je nog? De dioxinecrisis? Nu zijn de gemoederen bedaard. De mensen zijn niet langer pro-groen, en AGALEV krijgt de klappen te verwerken. De situatie met het VB ligt ietsje anders. Het Blok blijft stemmen winnen, omdat de misnoegdheid stijgt. Migranten kun je niet afmaken, zoals we dat met de kippen deden in 1999 (om het even cru te zeggen). We blijven met de miserie zitten. Het Blok zegeviert en zal dat de komende decenia blijven doen..
 
Ik leef in antwerpen, ben van turkse origine. Ik ken veel vreemdelingen die niet deugen, ik ken ook veel niet-vreemdelingen die niet zo "braafjes" zijn. Volgens mij moet vlaams blok niet anti-vreemdeling zijn maar anti-criminaliteit.

De feiten zijn dat de criminaliteit in belgië niet alleen door vreemdelingen worden veroorzaakt. Want eens je alle marokkanen of turken of afrikanen etc. buiten zet zal belgië niet plotseling een criminaliteit-vrije land zijn.

De uitspraak van de VB "Eigen volk eerst" stoort me echt erg. Waarom niet "alle mensen eerst" ? Die hebben iets van ikke ikke ikke en de rest mag stikke.

Ik ben dus een turkse maar heb niets tegen belgen, marokanen, joden, italianen, chinezen ... Ik woon hier al 20 jaar maar heb nog nooit meegemaakt dat iemand mijn huis binnenstormt (ik leef nochtans voor een park, dus half zo weinig huizen rondom mij, snachts is het een beetje verlaten).

Dus wat ik met deze post wil zeggen is dat vlaams blok zichzelf uitdrukt als een racistische partij. Zelfs al was ik een pure belg (niet van identiteitskaart) zou ik nooit stemmen op zo'n agressieve partij. Ik zou ook nooit stemmen op resist, ook zo'n partij die denkt dat geweld de oplossing is.
 
Originally posted by capricik
Ik leef in antwerpen, ben van turkse origine. Ik ken veel vreemdelingen die niet deugen, ik ken ook veel niet-vreemdelingen die niet zo "braafjes" zijn. Volgens mij moet vlaams blok niet anti-vreemdeling zijn maar anti-criminaliteit.

De feiten zijn dat de criminaliteit in belgië niet alleen door vreemdelingen worden veroorzaakt. Want eens je alle marokkanen of turken of afrikanen etc. buiten zet zal belgië niet plotseling een criminaliteit-vrije land zijn.

De uitspraak van de VB "Eigen volk eerst" stoort me echt erg. Waarom niet "alle mensen eerst" ? Die hebben iets van ikke ikke ikke en de rest mag stikke.

Ik ben dus een turkse maar heb niets tegen belgen, marokanen, joden, italianen, chinezen ... Ik woon hier al 20 jaar maar heb nog nooit meegemaakt dat iemand mijn huis binnenstormt (ik leef nochtans voor een park, dus half zo weinig huizen rondom mij, snachts is het een beetje verlaten).

Dus wat ik met deze post wil zeggen is dat vlaams blok zichzelf uitdrukt als een racistische partij. Zelfs al was ik een pure belg (niet van identiteitskaart) zou ik nooit stemmen op zo'n agressieve partij. Ik zou ook nooit stemmen op resist, ook zo'n partij die denkt dat geweld de oplossing is.


Idd, zoals ik al eerder vermeld had: "Mensen uitsluiten is ondemocratisch." Mn mag criminaliteit niet linken aan huidskleur, dat is fout. Het is wel zo, dat de meerderheid van de misdaden in Antwerpen, gepleegd worden door allochtonen. Dat kan je niet ontkennen. Maar dat heeft heus niets met afkomst te maken van die mensen, we worden soms verblind, en we krijgen een vertekend beeld van allochtonen. Ik ben heus geen vreemdenpoeper neen, zeker niet. Ik hou niet zo van discriminatie.. Ik hou van rechtvaardigheid.

Waar vreemdelingen mee mogen opletten, is dat ze iedereen steeds als racist aanschrijven. Dat is ook fout en er zou streng tegen opgetreden moeten worden tegen zulke valselijke beschuldigingen. "RAcisme" is heden en te sterk woord, dat te pas en te onpas wordt gebruikt.

Maar je moet de houding van misnoegde vlamingen begrijpen. Je moet je daar heus niet misdeeld door voelen, je mag dat wel, maar dat kan anders. Ik geloof niet in de racistische vlaming. Mensen die stemmen voor het blok heeft te maken met criminaliteit, niet met racisme (grotendeels dan toch)...
 
@Vince:


Ik begrijp je hoor je bedoelt het goed. Je hebt me tevens op het volgende gebracht:

Het algemeen gedachtengoed van AGALEV is JUIST.. Maar ze ze voeren hun politiek FOUT. Ze lijken bij uitvoering niet zo "groen" als ze moeten zijn, het lijkt er soms niet om te draaien..

Het algemeen gedachtengoed van het VB is FOUT.. Maar ze voeren hun politiek GOED. Ze lijken bij uitvoering zo "rechts" wat ze juist niet moeten zijn, het lijkt soms te veel te draaien rond het gedachtengoed.
 
Originally posted by Bracke
@Vince:


Ik begrijp je hoor je bedoelt het goed. Je hebt me tevens op het volgende gebracht:

Het algemeen gedachtengoed van AGALEV is JUIST.. Maar ze ze voeren hun politiek FOUT. Ze lijken bij uitvoering niet zo "groen" als ze moeten zijn, het lijkt er soms niet om te draaien..

Het algemeen gedachtengoed van het VB is FOUT.. Maar ze voeren hun politiek GOED. Ze lijken bij uitvoering zo "rechts" wat ze juist niet moeten zijn, het lijkt soms te veel te draaien rond het gedachtengoed.

Dat is nu het frustrerende van heel de zaak. En daarbij komt dat ook het charisma, wat toch voor veel mensen onbewust deel uitmaakt van hun stemgedrag, bij Agalev op niets trekt.
Mieke Vogels, met alle respect, is een vriendelijke madam, maar daar blijft het dan ook bij. Wat men nodig heeft in die partij zijn mensen die stevig in hun schoenen staan, die het groene gedachtengoed over kunnen brengen in een context die relevant is.
Het Vlaams Blok heeft daarentegen het thema Veiligheid op een piekfijne manier aangesneden en het is zoveel op het nieuws gekomen dat de mensen zich eigenlijk nog ONVEILIGER gaan voelen dan eigenlijk nodig is en wat resulteert in extremer kiesgedrag. Ik zeg niet dat je altijd even veilig loopt in Antwerpen 's nachts om 4u op de Paardemarkt (ja daar is mijn broertje overvallen laatst :( ) Maar je kan het probleem zo dik in de verf zetten dat mensen ook echt gaan geloven dat ze elk moment overvallen kunnen worden en zich als angsthazen op straat gaan gedragen waardoor de kleine criminelen zich nog sterker gaan profileren.
Van dit prinicipe heeft het VB ook geprofiteerd.

Bekijk het net zoals een bedrijf. Je bedrijffilosofie mag nog zo sterk zijn. Als je geen capabele managers en marketing-mensen in dienst hebt, dan draait het uit op een faillissement. Dat is net wat er gebeurd is met de groenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven