AndroidHealthClinic

Verkoop via Marktplaats - Rekeningnummer?

Bezoekers in dit topic

Ik heb een aparte rekening waar geen geld op staat voor dat soort geintjes. (oude prive rekening, mijn salaris gaat naar de en/of rekening)
 
Ok, ben wat voorzichtiger tegenwoordig.

Mijn moeder is een tijd geleden nog gescammed namelijk... Wel op een andere manier.
Was ingebroken bij een winkel, die hebben dat kleine pinautomaatje gehacked en magneetstrip gekopieerd en zo ff €2000,- naar het buitenland overgemaakt. Vandaar dat je voortaan ALTIJD die chip moet gebruiken als je ergens gaat pinnen.

Maargoed, sta dus nergens meer van te kijken tegenwoordig. 2 van die gastjes heten ook iets in de trant van Ali Schaslnthasalamander, no racist maar ben dan toch geneigd om er iets achter te zoeken.

skimmers zijn sowieso zielig en erg vervelend..
was laatst hier in de centrum ook een filiaal van ING geskimmed, enorm veel mensen hadden er last van.

ot; je kan ook op automatisch incasso bestellen via websites met een afwijkend leveradres.(als je naam/adres/rek.nummer hebt) dus ze kunnen er wel wat mee..

bijvoorbeeld via 1 van de bekende supp stores in nl:

"Afterpay Eenmalige incasso

- U hoeft alleen uw rekeningnummer en tenaamstelling op te geven.

-Voor 22.00 besteld volgende dag in huis"
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook wel is last van, dat zijn gewoon mensen die geen geld hebben of toch afhaken op het laatste moment...

Met rekening nummer en je naam kunnen ze niet veel imo.

Indd, je koopt niet voor niets je spellen op marktplaats.
 
Indd, je koopt niet voor niets je spellen op marktplaats.

Ben ik het niet mee eens. Sommige zaken zijn tweedehands net zo goed. Denk hierbij idd aan games of BV schijven... Waarom zou je er mee vor betalen?
 
Laat ze het gewoon ophalen en als ze geen cash hebben gewoon bij jou overmaken?
 
Ben ik het niet mee eens. Sommige zaken zijn tweedehands net zo goed. Denk hierbij idd aan games of BV schijven... Waarom zou je er mee vor betalen?

Als het nou 100 euro scheelt snap ik het wel, maar wat scheelt een game op marktplaats nou met de winkelwaarde, iig niet genoeg om die moeite ervoor te moeten doen+je hebt niet altijd de zekerheid dat ie het doet. Enige reden is dus omdat je krap zit.
 
Nee. Als jouw pincode wordt afgekeken en je pas wordt gejat krijg je niks.

dus als er een cameratje is geplaatst waardoor je pincode word afgekeken en je pas word gekopieerd krijg je niks? :)
* iets met steen *
 
Maar dat is ook geen skimmen waar jij het overhebt :p
Klopt, maar er zijn genoeg mensen die denken dat het dan door de bank wordt betaald.

dus als er een cameratje is geplaatst waardoor je pincode word afgekeken en je pas word gekopieerd krijg je niks? :)
* iets met steen *
Dat is wel skimmen, dus dat krijg je terug.
 
Skimmen werkt alleen als je je pincode niet goed afschermt, zonder pincode kunnen ze niks.

Die pincode zit vast aan je magneetstrip. Ze hebben dan de pin automaat ''gehacked'', waarbij ze dit dus schijnbaar kunnen zien.
Weet niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar ik kan je zeggen dat ze echt niet langs je hoeven te staan bij het pinnen om achter je pincode te komen.

Ik vind dat marktplaats beter hetzelfde systeem als ebay kan gaan volgen. Met feedbackscore en de mogelijkheid van direct kunnen betalen via bijv. paypal.

+1
Snap niet waarom ze dat nog niet hebben? Marktplaats wordt al zo lang en veel gebruikt.

Boeid zowiezo niet als je geskimmed wordt, je krijgt toch alles trug van je bank.

Je wilt het gewoon sowieso niet.
Gedoe met nieuwe pinpas/pincode. Het feit dat ze misschien wel meer van je weten. Als je in de min staat, betaal je toch nog voor een paar weken extra rente, want je krijgt het bedrag pas na 2 weken terug. Was ook een beetje lullig voor m'n moeder toen ze net voor een week boodschappen gedaan had voor 5 man, ze toen wilde pinnen, maar het niet kreeg omdat de rekening net geblokkeerd was door dat gedoe :o

Maargoed, als ze alleen automatische incasso's via je rekening af kunnen sluiten... Is het niet zo'n grote ramp want je kunt die toch weigeren.
 
Die pincode zit vast aan je magneetstrip. Ze hebben dan de pin automaat ''gehacked'', waarbij ze dit dus schijnbaar kunnen zien.
Weet niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar ik kan je zeggen dat ze echt niet langs je hoeven te staan bij het pinnen om achter je pincode te komen.
Dat doen ze met een camera, die hangen ze er ergens boven. De pincode zit niet aan de magneetstrip.
 
Die pincode zit vast aan je magneetstrip. Ze hebben dan de pin automaat ''gehacked'', waarbij ze dit dus schijnbaar kunnen zien.
Weet niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar ik kan je zeggen dat ze echt niet langs je hoeven te staan bij het pinnen om achter je pincode te komen.

:rolleyes:

ze hebben niks gehacked en ze kunnen ook niks zien. de pin code zit gecodeerd op je pin pas. wat ze wel kunnen doen is de fysieke toetsenbord op t automaat vervangen met eentje die de aanslagen registreert. een ander methode is een camera ophangen.

om de kaart te kopieeren word een simpele opzetstuk geplaatst

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deze is ook leuk, was tijdje op NS betaal automaatjes gebruikt;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


en dit zijn de zg nieuwe beveiligde gleuven met uitstekende stuk;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
faka kix ben je crimineel geworden je weet zieke torrys man
 
Daar kan je wel wat mee, als je besteld per acceptgiro is dat het enige wat je nodig hebt...
 
Back
Naar boven