AndroidHealthClinic

verkrampte traps of een ander klein spiertje in de buurt ervan.

biertje92

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Beste,

Het is me al een keer of 8 overkomen afgelopen 4 jaar, maar afgelopen jaar niet. Ik heb het over het plots verrekken of verkrampen van mijn trapezius transversus. Ik heb hier op dat moment zo'n last van dat ik met mijn schouder is een maximale elevatie en retractie loop voor een kwartier en de training moet staken. Dit zorgt voor een beperking een dag of 2, kut slapen een dag of 2 en op dag 3 kan ik alles weer.

Nu gebeurde het me afgelopen vrijdag weer, bij een Military press. ik betrapte mezelf op wat head forward tijdens de concentrische fase, wellicht had het er iets mee te maken, maar ik neem aan dat ik dat wel vaker doe bij MP. De kramp schoot er rechts in, ik kon niet meer naar rechts kijken of mijn schouder omhoog&naar achter trekken.

Maandag heel bijdehand weer uppbody day, en bij het benchen in mijn 2e set, gebeurt het weer. Nu links, pijn zat nu net iets hoger, liep er weer als een mogol bij ff en kan niet naar links kijken. Echter kreeg ik het voor elkaar om daarna nog wel 1h bor's te doen en chin ups. alleen presses niet meer.

Mijn rug/traps/rear delts zijn verre van ondertraind naar mijn idee, dus heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Waarom ben jij nog niet naar een arts of fysio/manueel therapeut geweest hiermee?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom ben jij nog niet naar een arts of fysio/manueel therapeut geweest hiermee?
Ik heb een achtergrond als Fysio-student, blessure klinkt als kramp/verrekking. Niet ernstig en trekt weg na 3 dagen. De tijdsperiodes tussen de gebeurtenissen waren te groot, en bovendien afgelopen 12 maanden uberhaupt geen enkel krampje waar dan ook in mijn lijf gehad.

Nu het weer hetzelfde is, weer dezelfde plek & 3 dagen achter elkaar... Ontstaan er toch wat vraagtekens, maar misschien moet ik inderdaad een x iemand opzoeken die afgestudeert is. of een sportmasseuse.

Weet iemand anders misschien iets?

Ik heb een achtergrond als Fysio-student, blessure klinkt als kramp/verrekking. Niet ernstig en trekt weg na 3 dagen. De tijdsperiodes tussen de gebeurtenissen waren te groot, en bovendien afgelopen 12 maanden uberhaupt geen enkel krampje waar dan ook in mijn lijf gehad.

Nu het weer hetzelfde is, weer dezelfde plek & 3 dagen achter elkaar... Ontstaan er toch wat vraagtekens, maar misschien moet ik inderdaad een x iemand opzoeken die afgestudeert is. of een sportmasseuse.

Weet iemand anders misschien iets?

Dus, gezien je achtergrond als fysio-student, klopt je gedachte niet, omdat het steeds terug komt.
Wellicht is het een vrijwel constant aangespannen spier, die moeilijk kan ontspannen en dus bij inspanning meer pijn doet.
Het kan ook een scheurtje zijn of een ontsteking.

Laat er naar kijken, ookal krijg je hier allerlei tips en 'misschien is het..'. Kan je weinig mee.

Dus, gezien je achtergrond als fysio-student, klopt je gedachte niet, omdat het steeds terug komt.
Wellicht is het een vrijwel constant aangespannen spier, die moeilijk kan ontspannen en dus bij inspanning meer pijn doet.
Het kan ook een scheurtje zijn of een ontsteking.

Laat er naar kijken, ookal krijg je hier allerlei tips en 'misschien is het..'. Kan je weinig mee.

Al is het iets terugkerends, betekent het niet dat het niet kan kloppen :p
En ik moet inderdaad niet luisteren naar iedereens misschien/wellicht is het haha, ik zoek de fysio wel op.

Maar ik vind het altijd fijn om zelf onderzoek te kunnen doen naar dingen waar ik of andere last van kunnen hebben, heb ik nog wat leuks te vertellen bij de fysio of kan ik ze ondersteunen in de hypothese die ze maken.

Al is het iets terugkerends, betekent het niet dat het niet kan kloppen :p
En ik moet inderdaad niet luisteren naar iedereens misschien/wellicht is het haha, ik zoek de fysio wel op.

Maar ik vind het altijd fijn om zelf onderzoek te kunnen doen naar dingen waar ik of andere last van kunnen hebben, heb ik nog wat leuks te vertellen bij de fysio of kan ik ze ondersteunen in de hypothese die ze maken.

Dat zeker, dat begrijp ik wel haha, alleen bij de klachten die jij hebt kan het echt te veel zijn.
Je kunt eventueel ook naar de huisarts gaan en (als die meewerkt) een röntgenfoto en echo aanvragen, misschien geeft dat ook duidelijkheid, omdat het zo lang speelt.
Succes ermee in ieder geval.

Ik heb precies hetzelfde, schiet er altijd in trapezius verkrampt kan mn nek niet meer draaien en duurt ongeveer 3 dagen.
Bij mij is het denk ik zwakke lower trapezius en serratus anterior.

Ik heb precies hetzelfde, schiet er altijd in trapezius verkrampt kan mn nek niet meer draaien en duurt ongeveer 3 dagen.
Bij mij is het denk ik zwakke lower trapezius en serratus anterior.

de pijn zit te hoog en centraal, zie geen reden waarom een van die 2 zou zijn.
pijn kan ook nog uit mijn rhomboid komen, al voelt traps logischer.

waarom voelt trapezius transversus "logischer" aan dan rhomboideus voor je?

Ben benieuwd naar de uitkomst, heb zelf ook al 2 maal een redelijk heftige blessure gehad in mijn traps. Beide door squats. Er schoot plotseling iets verkeerd wat leidde tot enorme hoofdpijn. Ik ben er zelf inmiddels achter dat het te maken heeft met verkeerd ademen. Ik hield telkens veel te geforceerd mijn adem in. Bij higher reps werd dit plots teveel. Ik probeer nu telkens goed uit te ademen en weer in tijdens de oefeningen.

Ben benieuwd naar de uitkomst, heb zelf ook al 2 maal een redelijk heftige blessure gehad in mijn traps. Beide door squats. Er schoot plotseling iets verkeerd wat leidde tot enorme hoofdpijn. Ik ben er zelf inmiddels achter dat het te maken heeft met verkeerd ademen. Ik hield telkens veel te geforceerd mijn adem in. Bij higher reps werd dit plots teveel. Ik probeer nu telkens goed uit te ademen en weer in tijdens de oefeningen.
Bij mij bij een shoulder press en een chest press laatste 2x, schoot er ook in. Vreemd genoeg kan ik nog prima db rows maken of chin ups. ohp, frontraise en presses zijn het vervelendst.

de pijn zit te hoog en centraal, zie geen reden waarom een van die 2 zou zijn.
pijn kan ook nog uit mijn rhomboid komen, al voelt traps logischer.

Waarom trapezius transversus en niet upper traps?

Zwakke lower traps/serratus anterior of een slechte controle geeft vaker dominantie van je upper traps. Meestal kan je daar een oorzaak zoeken.

Waarom trapezius transversus en niet upper traps?

Zwakke lower traps/serratus anterior of een slechte controle geeft vaker dominantie van je upper traps. Meestal kan je daar een oorzaak zoeken.
gevoelsmatig zit de pijn op de plek van de transversus, maar pijn met naar links kijken omdat het in verbinding staat. wat de oorzaak daar van is weet ik nog niet.
heb er eigenlijk nog niks aan gedaan en het is bijna voobij. moet nogsteeds een fysio opzoeken

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven