MuscleMeat

verlagen vet% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Ik had vandaag een discussie met een leraar over hoe je je vet% moet verlagen. Hij zei dat je dan je cardio op een hoge intensiteit moet doen. Ik zei dat dat wel goed is om af te vallen, maar niet puur gericht is op het verlagen van je vet%.
Mijn idee is om je cardio na je krachttraining te doen en dan op een lage intensiteit, puur gericht op de vetverbranding.
Het is toch zo dat je na een intensieve krachtraining aardig leeg bent wat betreft je Kh of niet? En dan lijkt het mij beter om je cardio op een lagere intensiteit te doen i.v.m. je spiermassa.

Hoe zit het nou??
 
ik geef je hierin gelijk. hoe hoger de intensiteiet van cardio des te snelller je koolhydraten wordt aangesproken, maar wat jij zegt, cardio op een lagere intensiteit maar wel langer heeft meer betrekking op vetverlies. dit gaat voornamelijk op na krachttraining waar grotendeels koolhydraten worden aangesproken voor energie en niet zozeer vetten, waarna de cardio dus de vetten gaat verbranden
 
Na je krachttraining zou ik niet meer aan cardio/vetverbranding gaan doen. Wil je het toch doen dan niet op hoge intensiteit.

Doe je het op dagen dat je niet traint dan kies ik voor cardio met hoge intensiteit.
 
Wat is het verschil tussen afvallen en verlagen BF%? Ik ga er niet vanuit dat je bedoelt met afvallen spieren verliezen! Ik doe hoge intensiteit cadio, appart van training. Dit verhoogt je stofwisseling en verbrandt je de hele dag meer.
 
Als je wilt droogtrainen wat is dan het beste manier?

ik weet dat dieet een pre is, maar what about the oefeningen.

Moet je dan veel herhalingen maken (20 reps) of toch gewoon setjes van 6 a 8 maken en daarna een cardio sessie?
 
Ik heb begrepen dat je gewoon door moet gaan met je training (dus niet lichter/ meer reps). Omdat je toch niet plaatselijk vet kan verbranden is cardio goed genoeg.
 
Originally posted by CrocoDillon
Wat is het verschil tussen afvallen en verlagen BF%? Ik ga er niet vanuit dat je bedoelt met afvallen spieren verliezen! Ik doe hoge intensiteit cadio, appart van training. Dit verhoogt je stofwisseling en verbrandt je de hele dag meer.

afvallen: kilos kwijtraken
bf verlagen: vet kwijtraken

doe je de cardio wil in interval?

Originally posted by CrocoDillon
Ik heb begrepen dat je gewoon door moet gaan met je training (dus niet lichter/ meer reps). Omdat je toch niet plaatselijk vet kan verbranden is cardio goed genoeg.

klopt, je houdt dan je spiermassa het beste in stnd
 
Ik doe eerst altijd 10 minuten cardio voor mijn training oor warming up. Dan mijn kracht training en dan 30 min na krachttraining cardio.. Schiet er weinig mee op nog, kom alleen maar hoger in mijn kg! :(
 
Denk dat je het beste HIIT kunt doen als je vet wilt verbranden. dat is dacht ik 50 procent effectiever dan lage intensiteit cardio.
 
Originally posted by Elmar
Ik doe eerst altijd 10 minuten cardio voor mijn training oor warming up. Dan mijn kracht training en dan 30 min na krachttraining cardio.. Schiet er weinig mee op nog, kom alleen maar hoger in mijn kg! :(

Dat had ik ook toen ik begon deed ik altijd cardio voor training en toen kwam ik veel aan... nu doe ik geen cardio bij training en blijft mijn gewicht ongeveer hetzelfde. vaag, misschien stiekum een manier om snel meer spiermassa te kweken, cardio voor je training :rolleyes:
 
Originally posted by CrocoDillon


Dat had ik ook toen ik begon deed ik altijd cardio voor training en toen kwam ik veel aan... nu doe ik geen cardio bij training en blijft mijn gewicht ongeveer hetzelfde. vaag, misschien stiekum een manier om snel meer spiermassa te kweken, cardio voor je training :rolleyes:
ut zou een wonder zijn! :D
 
Originally posted by Scighera


afvallen: kilos kwijtraken
bf verlagen: vet kwijtraken

Hmmm, ik neem aan dat dat in BB wereldje hetzelfde inhoud. We willen natuurlijk bij afvallen alleen vet kwijtraken in tegenstelling tot overweight huisvrouwen die een uithongerdieet beginnen en voornamelijk kracht verliezen.

Originally posted by Elmar

ut zou een wonder zijn! :D

je weet maar nooit :D
 
Originally posted by CrocoDillon


Hmmm, ik neem aan dat dat in BB wereldje hetzelfde inhoud. We willen natuurlijk bij afvallen alleen vet kwijtraken in tegenstelling tot overweight huisvrouwen die een uithongerdieet beginnen en voornamelijk kracht verliezen.



je weet maar nooit :D

is toch logisch.. je spieren worden warm dus kunnen makkelijker bewegen en ook makkelijker groeien.
warming up MOET je doen voor gaat trainen
 
Originally posted by maniac
Ik had vandaag een discussie met een leraar over hoe je je vet% moet verlagen. Hij zei dat je dan je cardio op een hoge intensiteit moet doen. Ik zei dat dat wel goed is om af te vallen, maar niet puur gericht is op het verlagen van je vet%.
Mijn idee is om je cardio na je krachttraining te doen en dan op een lage intensiteit, puur gericht op de vetverbranding.
Het is toch zo dat je na een intensieve krachtraining aardig leeg bent wat betreft je Kh of niet? En dan lijkt het mij beter om je cardio op een lagere intensiteit te doen i.v.m. je spiermassa.

Hoe zit het nou??

koolhydraten zijn niet zo laag na training, onderzoek heeft zelfs aangetoond dat gewichts trainers geen behoefte hebben aan extra koolhydraten in het dieet. Je moet echter inderdaad wel een lage intensiteit aanhouden, zo'n 60-70% van de HFmax, maar zeer gedurig. Slechts na een 45-tal minuten zal GH voldoende dalen om cortisol op te bouwen. Dus 45-90 minuten, 3 maal per week.
 
Originally posted by awesome
Denk dat je het beste HIIT kunt doen als je vet wilt verbranden. dat is dacht ik 50 procent effectiever dan lage intensiteit cardio.

Integendeel, je zult veel te snel melkzuur opbouwen bij hoge intensiteit en de activiteit moeten staken voor voldoende adipocyten worden aangesproken.

De controle van hoeveel vet tegenover spier je verbrand is afhankelijk van hoe goed je je beta-adrenergische en leptine systemen kunt bespelen, maar dat is meer iets voor de voeding en supplementen sectie dan hier.
 
Re: Re: verlagen vet%

Originally posted by Big Cat


koolhydraten zijn niet zo laag na training, onderzoek heeft zelfs aangetoond dat gewichts trainers geen behoefte hebben aan extra koolhydraten in het dieet. Je moet echter inderdaad wel een lage intensiteit aanhouden, zo'n 60-70% van de HFmax, maar zeer gedurig. Slechts na een 45-tal minuten zal GH voldoende dalen om cortisol op te bouwen. Dus 45-90 minuten, 3 maal per week.

Dat van die Kh klopte ook niet echt, bedoelde eigenlijk glycogeen.
Sprak vandaag een andere leraar en die gaf mij ook gelijk. Om je puur op vetverbranding te richten moet je je cardio op een lage intensiteit doen zoals jij zegt.
Om af te vallen(ongeacht wat je voor soort massa verliest) doe je het op een hoge intensiteit.

greetz
 
Re: Re: Re: verlagen vet%

Originally posted by maniac


Dat van die Kh klopte ook niet echt, bedoelde eigenlijk glycogeen.
Sprak vandaag een andere leraar en die gaf mij ook gelijk. Om je puur op vetverbranding te richten moet je je cardio op een lage intensiteit doen zoals jij zegt.
Om af te vallen(ongeacht wat je voor soort massa verliest) doe je het op een hoge intensiteit.

greetz

Hoge intensiteit gecombineerd met een hoog calorie, laag KH dieet kan zelfs leiden tot spiergroei. En ook bij langdurige lage intensiteit ga je wel degelijk spieren verbranden, omdat je op je corticosteroid systeem werkt, dat geen verschil maakt tussen vet en eiwit bronnen.
 
Back
Naar boven