Fitness Seller

verlies spieren?

Als je goed blijft eten, verlies je (vrijwel )geen spieren.

• Topic Starter Topic Starter
ik dank u!

eindelijk iemand die dat ook zegt.. Die oude rotten denken dat als je hartslag 1 slag harder gaat dan als je slaapt je al spieren verbrand.

Je lichaam is niet gemaakt om eiwitten te verbranden en wil dit ook niet doen, tenzij er nix anders op zit..

id, gewoon goed erbij eten en t kan echt geen kwaad. cardio in bulk is ook zeker niet funest voor je spiermassa. gewoon goed erbij eten is de sleutel

ok dit hoor ik dus heel vaak maar ik snap iets niet.
je doet cardio om je vetrserves te verbranden,
jullie zeggen je moet goed eten om geen spier te verbranden maar als je goed gegeten hebt en je doet maar 20 -> 40 min. cardio kan je toch nooit je vetreserves verbranden, het enige wat je verbrand is het eten wat je goed gegeten hebt.

dus het is nutteloos dat extra cardio wat je doet.

Extra cardio is niet zozeer nuttig voor de verbranding van calorietjes op DAT moment, maar voor het aanjagen van je stofwisseling en uiteraard voor je hart en bloedvaten.
Bovendien is het gewoon hartstikke lekker jezelf uit te putten... ik heb het afgelopen week weer ervaren toen ik PBP deed. Ik heb zelden zo'n gevoel van euforie ervaren als de eerste 10 uur na de start... onbetaalbaar gewoon.
Maar zelfs dan, moet je om optimaal te presteren van te voren gigantisch bulken om niet in te zakken. En daarna krijg je me toch een partij hongerklop dat je ook alle verbrande calorieën er dubel en dwars weer bij eet.. sterker nog, ik ben 2 kg zwaarder en 1% vetter teruggekomen omdat ik weer in een oude verfoeide KH-vreetsT ben vervallen.
Maar... om even op matig cardio terug te komen: 3x per week 30-60 min cardio zou optimaal zijn. En dan flink er tegen aan ja... lekker zweten

Espi, die desondanks toch besloten heeft het waarschijnlijk over 4 jaar opnieuw te proberen (ja 1200km fietsen in <90 uur).

bodybuilder0102 zei:
dus het is nutteloos dat extra cardio wat je doet.

voordelen zijn o.a wat Espi al aangeeft dat je je lekker gaat voelen. verder heb je er baat bij voor o.a. een betere opname van ziuurstof, het zoirgt voor een betere conditie van o.a. hart/longfuncties en bloedvaten en tevens een verlaging van de bloeddruk en het cholesterolgehalte.

verder heeft t uiteraard icm dieet een daling van het vetpercentage tot gevolg

dandyman zei:
voordelen zijn o.a wat Espi al aangeeft dat je je lekker gaat voelen. verder heb je er baat bij voor o.a. een betere opname van ziuurstof, het zoirgt voor een betere conditie van o.a. hart/longfuncties en bloedvaten en tevens een verlaging van de bloeddruk en het cholesterolgehalte.

dat is ook de enige reden dat ik het 6x per week uur tot anderhalf uur doe :)

vb: zondag helemaal naar de klote getraind in de ochtend, en dan heerlijk in me bed een film zitten kijken. echt HEERLIJK gewoon :)
(jhonny english wasset dus niet doordenken ;) )

Laten we ook niet vergeten dat het voor een betere doorbloeding vh lichaam zorgt wat de spiergroei weer juist kan aanwakkeren.
Spieren verbranden moet je echt al veel te weinig gaan eten wees gerust :)

Mijn filosofie

Wat er volgens mij vaak wordt vergeten is dat bv lopen niet zo zeer spieren verbrand (als dat gebeurd is je lichaam in nood namelijk)

maar het beschadigd de spieren wel, dus zal je lichaam in eerste instantie die schade moeten herstellen
daardoor zul je dus tot dat gebeurd is geen andere spieren opbouwen
en dat willen we nu zo graag

kortom cadio is niet slecht maar die dag is een verloren dag voor groei
aan de andere kant geven die abs die je uiteindelijk ziet toch wel een mooi resultaat!!

gaarne jullie visie hierop

:rocker:

Als je het niet op dagen dat je met gewichten traint doet kan het echt geen kwaad en het is zeker geen verloren groeidag

Moen zei:
Als je het niet op dagen dat je met gewichten traint doet kan het echt geen kwaad en het is zeker geen verloren groeidag

waarom niet, je lichaam moet toch eerst de schade herstellen?
zal niet zeggen dat je helemaal niets groeit maar toch ook niet maximaal

evilspock zei:
waarom niet, je lichaam moet toch eerst de schade herstellen?
zal niet zeggen dat je helemaal niets groeit maar toch ook niet maximaal

dan wil je zeggen dat je dus met lopen op zich ook niet goed genoeg herstelt..is ook in zekere zin een inspanning. heb er niet zoveel verstand van maar t lijkt mij, mocht t in zoverre op waarheid berust zijn (omdat je aangeeft dat t jouw filosofie is) een minimaal negatief effect heeft en dus verwaarloosbaar.

wel aan te raden idd wat moen al zegt om t op een rustdag in te plannen

in hoeverre "beschadigt" "lopen" je spieren dan in relatie tot het verstoren van t herstel en dus t groeiproces?

Terug
Naar boven