XXL Nutrition

Verlies spiermassa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LWD23

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mei 2009
Berichten
7
Waardering
0
Ik ben nu ongeveer een jaar wat serieuzer bezig met krachttraining en heb het afgelopen jaar behoorlijk wat kilo's aan spiermasse opgebouwd.

Alleen de laatste 2 maanden is het aantal kilo's aan spiermassa afgenomen. Ik train de laatste tijd 4 keer per week en dat is meer dan ik eerst deed. Ook train ik nu met zwaardere gewichten en kan ik nu setjes maken met meer herhalingen.

Ik eet en drink: tonijn, optimel drink, halfvolle melk, bruin brood met kipfilet, kalkoenfilet en kaas 20+, fruit, magere kwark en gewoon avondeten (kip, rijst, pasta, aardappelen, groente) soms eet ik ook nog wat cashewnoten (ongezouten) Na elke training drink ik een shake bij de sportschool.

Ik slaap elke dag 6 tot 7 uren.

Op eerdere reacties kwam ik erachter dat ik meer moet eten (vet en calorien)

Kan het ook zijn dat ik te vaak of te lang train?? Als ik train is het 2 tot 2,5 uur met veel herhalingen en met de zwaarste gewichten die ik aankan. Zou ik voor opbouw van spiermassa minder lang trainen of ligt het puur aan de voeding??
 
Ik ben nu ongeveer een jaar wat serieuzer bezig met krachttraining en heb het afgelopen jaar behoorlijk wat kilo's aan spiermasse opgebouwd.

Alleen de laatste 2 maanden is het aantal kilo's aan spiermassa afgenomen. Ik train de laatste tijd 4 keer per week en dat is meer dan ik eerst deed. Ook train ik nu met zwaardere gewichten en kan ik nu setjes maken met meer herhalingen.

Ik eet en drink: tonijn, optimel drink, halfvolle melk, bruin brood met kipfilet, kalkoenfilet en kaas 20+, fruit, magere kwark en gewoon avondeten (kip, rijst, pasta, aardappelen, groente) soms eet ik ook nog wat cashewnoten (ongezouten) Na elke training drink ik een shake bij de sportschool.

Ik slaap elke dag 6 tot 7 uren.

Op eerdere reacties kwam ik erachter dat ik meer moet eten (vet en calorien)

Kan het ook zijn dat ik te vaak of te lang train?? Als ik train is het 2 tot 2,5 uur met veel herhalingen en met de zwaarste gewichten die ik aankan. Zou ik voor opbouw van spiermassa minder lang trainen of ligt het puur aan de voeding??

2 uur is veel te lang..

half uur tot een uur is meer dan zat.

Misschien ook handig om je schema eens hier te posten..
 
hoe weet je dat?

misschien is je VP gestegen waardoor het lijkt dat je minder spieren hebt ofzo
 
Mijn gewicht is afgelopen gedaald van 81.1 k tot 80.3 k
VP: 16.1 naar 16.5
Spiermassa: 68 k naar 67 k

Verder zie ik dat ik minder spieren heb.
 
Niet teveel zorgen maken.. gewoon een uurtje krachttraining doen..

Post je schema hier eens ff.. dan kan er op gereageerd worden.

Niet 2 uur trainen, beter eten..

Komop, je bent 17.. gewoon buffelen.. niet te veel zorgen maken:D
 
Ik ken de namen van de apparaten totaal niet maar probeer mijn schema zo goed mogelijk uit te leggen
Maandag: 14 tot 16.15 uur: biceps, tripecs, buik:
1. losse halterstang curl: opbouw gewichten van 30 tot 40 kilo aan gewichten schijven. Daarna veel herhalingen met lichtere gewichten (20 kilo) in totaal 140 herhalingen.
2. met 1 losse dumbbell achter mijn hoofd naar boven brengen. 30-32 kilo daarna herhalingen met 18 kilo. in totaal 120 herhalingen
3. biceps: roeiapparaat. opbouw van 80 tot 90 kilo. daarna 50 kilo. 70 herhalingen.
4. Buikspierapparaat: 55-60 kilo. daarna 35 kilo. 100 herhalingen.
5. Triceps apparaat: 100 kilo daarna 65 kilo. 80 tot 100 herhalingen.
6. normale sit-ups: 250 herhalingen.
7. Een ander biceps apparaat naar keuze. eerst zware gewicht daarna herhalingen met lichter gewicht. in totaal 80 herhalingen.
Woensdag: Borst, bovenrug, benen van 19.00 tot 21.30 uur.
1. apparaat(2kussens van buitenaf naar elkaar toebrengen) 87.5 tot 95 kilo daarna 60 kilo. 120 herhalingen.
2. apparaat bovenrug(2 kussens naar achteren duwen) 50 tot 65 kilo dan 35 kilo voor herhalingen. 120 herhalingen in totaal.
3. fitniss apparaat naar keuze voor borst: 120 herhalingen.
4. 2 apparaten voor benen. voor en achterkant. in totaal 130 herhalingen.
5. zelfe apparaar voor bovenrug als bij 2. 40 herhalingen.
6. borst apparaat naar keuze. 60 herhalingen.
7. Bovenbenen. nog een paar extra herhalingen.
Vrijdag: Schouders, onderrug, kuiten. van 19.00 tot 21.30 uur.
1. apparaat schouders. 120 herhalingen.
2. apparaat onderrug. 100 herhalingen.
3. apparaat kuiten. 70 herhalingen.
4. apparaar schouders. 120 herhalingen.
5. zelfde apparaat als bij 2. 40 extra herhalingen.
6. schouders apparaat naar keuze. 60 herhalingen.
7. apparaat kuiten. 60 herhalingen.
Zondag: zie programma maandag.
De spiergroepen heb ik zo verdeeld en volg dit schema nu al ongeveer 4 maanden.

Sorry van de vage uitleg maar de namen van de apparaten en oefeningen zijn mij niet bekend.
 
Apparaten eruit en compounds doen.
 
Zoals yoshuba zegt, vrije gewichten gebruiken en maximum een uur trainen.
 
Mijn gewicht is afgelopen gedaald van 81.1 k tot 80.3 k
VP: 16.1 naar 16.5
Spiermassa: 68 k naar 67 k

Verder zie ik dat ik minder spieren heb.

Uw lichaam bestaat uitsluitend uit spiermassa en vet?
 
Back
Naar boven