XXL Nutrition

Vermijden Transvet

Bezoekers in dit topic

Gast 147539

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
160
Waardering
64
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Goeiemiddag allemaal.
Ik heb laatst een artikel gelezen over transvetten en ben daar wel flink van geschrokken om eerlijk te zijn.
Het enige wat ik er vanaf wist is dat het voornamelijk in kant en klare maaltijden, junkfood en overige bewerkte voedingsmiddelen zit, en dat het zeer moeilijk door het lichaam verwerkt kan worden.
Nu ik begrepen heb dat het in meer dan alleen junkfood kan zitten. En de talloze schadelijke effecten ervan wil ik het hoe dan ook zien te vermijden.
Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit :
Maaltijd 1 : 4 boterhammen biologische pindakaas twee glazen magere melk.
Maaltijd 2 : een isolaat eiwitshake plus handvol amandelen en appel.
Maaltijd 3 : 3 gekookte eieren met handvol walnoten.
Maaltijd 4 : 100g zilvervliesrijst met broccoli en kip.
Maaltijd 5 : 3 gekookte eieren met 3 stuks gekookte zoete aardappel.
Maaltijd 6 : Een whey proteïn shake met twee stuks fruit (Meestal sinaasappel en kiwi).

Eens per maand heb ik en cheatday waarbij ik meestal en broodje doner of pizza pak en nog wat chocola.
Mijn vraag is eigenlijk hoe schadelijk zijn transvetten als je het eten ervan zo minimaal mogelijk houd en voor de rest een clean lifestyle hebt. En hoe lang duurt het ongeveer totdat transvet uit je lichaam is.
 
Goeiemiddag allemaal.
Ik heb laatst een artikel gelezen over transvetten en ben daar wel flink van geschrokken om eerlijk te zijn.
Het enige wat ik er vanaf wist is dat het voornamelijk in kant en klare maaltijden, junkfood en overige bewerkte voedingsmiddelen zit, en dat het zeer moeilijk door het lichaam verwerkt kan worden.
Nu ik begrepen heb dat het in meer dan alleen junkfood kan zitten. En de talloze schadelijke effecten ervan wil ik het hoe dan ook zien te vermijden.
Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit :
Maaltijd 1 : 4 boterhammen biologische pindakaas twee glazen magere melk.
Maaltijd 2 : een isolaat eiwitshake plus handvol amandelen en appel.
Maaltijd 3 : 3 gekookte eieren met handvol walnoten.
Maaltijd 4 : 100g zilvervliesrijst met broccoli en kip.
Maaltijd 5 : 3 gekookte eieren met 3 stuks gekookte zoete aardappel.
Maaltijd 6 : Een whey proteïn shake met twee stuks fruit (Meestal sinaasappel en kiwi).

Eens per maand heb ik en cheatday waarbij ik meestal en broodje doner of pizza pak en nog wat chocola.
Mijn vraag is eigenlijk hoe schadelijk zijn transvetten als je het eten ervan zo minimaal mogelijk houd en voor de rest een clean lifestyle hebt. En hoe lang duurt het ongeveer totdat transvet uit je lichaam is.
Als jij voor de rest je voeding in orde hebt, dus eens een cheatday/meal en nog een healthy lifestyle (gym life) erbij hebt, kan je prima wat hebben. Hoe lang het duurt.. geen idee. verschilt denk ik heel erg per persoon en wat variabelen zoals in dit geval leefstijl/voeding
 
Ik zou me er niet te drukken om maken. Mensen die dagelijks chips, koeken, fastfood e.d. eten zouden zich er beter druk om moeten maken.
Hier staat trouwens nog een filmpje dat je wellicht interessant vindt, maar laat je niet te bang maken als je af en toe eens cheat of IIFIYM eet.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/kcal-voor-kcal-het-ongezondste-wat-je-kan-eten-transvet.203704/
Heel goed filmpje, wordt er letterlijk strontziek van hoe de regeringen hier maar blijven uithalen naar andere landen hoe ze dictatoriaal zijn en hun bevolking onderdrukken, en zelf wel geen problemen hebben dat de voedselindustrie en megafastfoodketens heel gemakkelijk hele bevolking kankerverwekkend voedsel toedienen, ik snap er niks van waarom dit gwn wordt toegelaten. Enige wat ik kan bedenken is dat hier gewoon dik geld aan verdiend wordt anders zou ik me geen andere reden kunnen bedenken waarom er hier anders niks aan gedaan wordt.
 
Back
Naar boven