MuscleMeat

Vermoeidheid tijdens training

Bezoekers in dit topic

Bulker1

Cool Novice
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
83
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Ik ben 15 jaar en doe nu al ong 7 maand serieus aan krachttrainen met een goed voedingsschema en trainingsschema.
Ik train 2/3 keer in de week.
Ik train altijd woensdag avonds, vrijdag middags en zondag middags.
De laatste 2 weken bij mijn training op woensdag middag was ik op de helft doodmoe, dan lukt het gewoon echt niet meer. Ik eet elke dag 200-500 kcal boven mijn kcalbehoefte, en krijg genoeg vetten, eiwitten en kh's binnen, ik eet voor de training altijd een kh rijke maaltijd. Dus aan de voeding ligt het niet.
Waar zou data an kunnen liggen?
 
ik eet voor de training altijd een kh rijke maaltijd
Waarschijnlijk is dat wel je probleem, je bloedsuiker. Probeer eens iets minder te eten, of meer tijd (2 uur ofzo) er tussen te houden ;)
 
Waarschijnlijk is dat wel je probleem, je bloedsuiker. Probeer eens iets minder te eten, of meer tijd (2 uur ofzo) er tussen te houden ;)

Als ik minder eet, krijg ik toch sowieso minder energie?
2 uur voor de training lukt in mijn geval helaas niet, 1 uur van te voren lukt al niet gemakkelijk.
Maar smiddags lukt het wel om mijn training compleet af te maken, maar savonds lukt dat gewoon niet op 1 of andere manier...
 
pre workout
 
Ik neem 15-30 min van te voren een eiwit shake.

dat is geen preworkout. Preworkout is een mix van dingen (vaak bijvoorbeeld taurine en cafeine etc), die je meer energie geeft om te trainen.
 
dat is geen preworkout. Preworkout is een mix van dingen (vaak bijvoorbeeld taurine en cafeine etc), die je meer energie geeft om te trainen.

pre work out is k*t. gewoon voldoende slapen en goed eten.
 
dat is geen preworkout. Preworkout is een mix van dingen (vaak bijvoorbeeld taurine en cafeine etc), die je meer energie geeft om te trainen.

Oh zo ja, maar als 15 jarige wil ik nog niet aan die rotzooi eigenlijk. Mensen vinden het al vreemd dat ik eiwitshakes neem, ook dat ik uberhaupt aan krachttrainen doe op mn 15e.

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

pre work out is k*t. gewoon voldoende slapen en goed eten.

Ik eet sowieso wel genoeg, ik eet 200-500 kcal boven me kcalbehoefte, dat lijkt me wel genoeg?;)
 
pre work out is k*t. gewoon voldoende slapen en goed eten.

me eens. Maar als je alleen tijd hebt om s´avonds te sporten en dan erg moe ben, kan pre workout in dit soort situaties toch wel helpen.

@ts:

beter ipv eiwit shake koolhydraten eten voor de training. Koolhydraten geven je meer energie.
 
Ik juist niet. Maar het zal vast aan dat product liggen ( Rush en C4 op bodyfitshop )

C4 schijnt wel goed te zijn, rush ken ik niet...

Ik gebruik Noxipro, ga je altijd hard :cool:

Verder heeft meaantje gelijk, wat meer koolhydraten voor je training of gewoon een red bull :)
 
me eens. Maar als je alleen tijd hebt om s´avonds te sporten en dan erg moe ben, kan pre workout in dit soort situaties toch wel helpen.

@ts:

beter ipv eiwit shake koolhydraten eten voor de training. Koolhydraten geven je meer energie.

Heb ADHD. lekker vol met energie.
 
me eens. Maar als je alleen tijd hebt om s´avonds te sporten en dan erg moe ben, kan pre workout in dit soort situaties toch wel helpen.

@ts:

beter ipv eiwit shake koolhydraten eten voor de training. Koolhydraten geven je meer energie.

Een kuurtje niet aanstellen en gewoon fitnessen omdat je het leuk vind helpt veel meer.
 
Vermoeidheid sinds 2 weken? Jongens dit is duidelijk een gevalletje hooikoorts. Sinds 2 week begint alles te bloeien in Nederland. Vermoeidheid/Algehele malaise is symptoom nummer 1 bij allergieën.
 
Een kuurtje niet aanstellen en gewoon fitnessen omdat je het leuk vind helpt veel meer.

Ik vind fitness erg leuk en stel me niet aan, ik heb zelf een soort ziekte: extordermale displasie.
Daardoor kan ik niet zweten en krijg ik het een stuk warmer als normaal.
Dat heeft er ook mee te maken, ik vind het woensdags avond stikheet tijdens de training.
 
Ik vind fitness erg leuk en stel me niet aan, ik heb zelf een soort ziekte: extordermale displasie.
Daardoor kan ik niet zweten en krijg ik het een stuk warmer als normaal.
Dat heeft er ook mee te maken, ik vind het woensdags avond stikheet tijdens de training.

Is het dan wel gezond om te trainen als je je warmte niet kwijt kunt?
Ik heb iig altijd geleerd dat ik via zweten me warmte kwijt raak ofzo.
 
Is het dan wel gezond om te trainen als je je warmte niet kwijt kunt?
Ik heb iig altijd geleerd dat ik via zweten me warmte kwijt raak ofzo.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee, heel soms worden mijn handen of oksels een beetje nat, maar verder helemaal niet. Ik heb nog nooit gezweten op mijn hoofd.
Maar ik vind fitness gewoon te leuk om te stoppen.
 
Ik vind fitness erg leuk en stel me niet aan, ik heb zelf een soort ziekte: extordermale displasie.
Daardoor kan ik niet zweten en krijg ik het een stuk warmer als normaal.
Dat heeft er ook mee te maken, ik vind het woensdags avond stikheet tijdens de training.

alleen woensdagavond? en die 2 andere trainingsdagen dan?
 
alleen woensdagavond? en die 2 andere trainingsdagen dan?

Die andere 2 trainingen zijn op een middag, dan heb im het nog wel warm, maar niet zo warm, dat ik er doodmoe van wordt, en ophoudt.
 
Back
Naar boven