Fitness Seller

Vermogen hometrainer bij lage trapfrequentie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iets

Novice
Lid geworden
13 aug 2019
Berichten
3
Waardering
0
Ik ben op zoek naar een hometrainer (indien mogelijk onder de 600 euro) waarbij het mogelijk is met een lage trapfrequentie (onder de 40 rpm) bij een hoge weerstand te fietsen. Zeg maar alsof je tegen een berg op fietst. Langzaam en zwaar trappen dus.

Bij mijn huidige hometrainer (Virtufit htr 2.0) is dit niet mogelijk. Wanneer ik hier het wattage programma instel op het maximale vermogen van 300 watt merk ik geen weerstand van 300 watt wanneer ik langzaam fiets.

Heeft iemand ervaring met een hometrainer waarbij dit mogelijk is?
Of zoek ik iets wat gewoon niet kan op een hometrainer?
 
Spinning fiets / body Bike een idee ? Mogelijk een 2de hands uit een faillissement verkoop
 
Waarom zou je 40rpm op een hometrainer willen draaien? Daar ga je op den duur je knieën mee kapot maken.
 
Spinning fiets / body Bike een idee ? Mogelijk een 2de hands uit een faillissement verkoop

Ik heb een spinning bike nog nooit geprobeerd, maar had het idee dat die fietsen vooral gericht zijn op hoge trapfrequentie. Dat je afhankelijk van de weerstand wel kracht moet zetten om het vliegwiel in beweging te krijgen en je daarna vooral het tempo moet bijhouden. Meer cardio dus. Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor.

Ik heb een Proteus Engine V8. Met die is het perfect mogelijk.

EDIT: zoiets moet je hebben:

https://www.helisports.be/products/427268/StrengthMaster-C2i-Hometrainer.html

Met Wattage programma dus.

Ik heb de handleidingen hiervan bekeken, en op het eerste gezicht lijken ze veel op wat ik nu heb. Tot hoeveel watt het vermogen kan worden ingesteld in het wattage programma heb niet kunnen vinden.
 
Ik heb de handleidingen hiervan bekeken, en op het eerste gezicht lijken ze veel op wat ik nu heb. Tot hoeveel watt het vermogen kan worden ingesteld in het wattage programma heb niet kunnen vinden.

Ik heb de max niet getest op de mijne. Maar sowieso, als je trager trapt, gaat de weerstand omhoog om de geprogrammeerde wattage te behouden.
 
Ik heb een spinning bike nog nooit geprobeerd, maar had het idee dat die fietsen vooral gericht zijn op hoge trapfrequentie

Onjuist .. een spinningbike / bodybike is gericht op HIIT , sprint zonder weerstand maar ook klimmen met weerstand , mijn top wattage zit nu op 488 watt heen in een korte klim
 
Ik heb de max niet getest op de mijne. Maar sowieso, als je trager trapt, gaat de weerstand omhoog om de geprogrammeerde wattage te behouden.

Zo heb ik het niet ervaren. Als dit zo zou zijn dan zouden de trappers vrijwel niet meer te bewegen zijn bij hele lage rpm. Ik heb gelezen dat ERG mode op smart fietstrainers zo werkt. Dus óf mijn hometrainer is niet krachtig genoeg, óf er zit een soort begrenzing in die zorgt dat de weerstand verlaagd bij te lage rpm.

Onjuist .. een spinningbike / bodybike is gericht op HIIT , sprint zonder weerstand maar ook klimmen met weerstand , mijn top wattage zit nu op 488 watt heen in een korte klim

Bedankt voor de info. Ik zal me nog eens verder verdiepen in wat er te koop is qua spinningbikes.
 
Zo heb ik het niet ervaren. Als dit zo zou zijn dan zouden de trappers vrijwel niet meer te bewegen zijn bij hele lage rpm. Ik heb gelezen dat ERG mode op smart fietstrainers zo werkt. Dus óf mijn hometrainer is niet krachtig genoeg, óf er zit een soort begrenzing in die zorgt dat de weerstand verlaagd bij te lage rpm.

Bij mij dus wel... Als ik lager in RPM ga moet ik echt recht gaan staan op mijn trappers of ik krijg ze daad werkelijk niet meer rond.
 
Back
Naar boven