AndroidHealthClinic

Nieuws Vernieuwde website "Eigen Kracht" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
Van harte aanbevolen! :thumbs:

De website Eigen Kracht startte negen jaar geleden als de Lijf, Sport & Middelen-website. Sinds die tijd heeft de site geregeld ‘kleine beurten’ ondergaan. Zo veranderde de naam in Eigen Kracht.nl en werden diverse cosmetische veranderingen en enkele uitbreidingen doorgevoerd. Omdat de campagne qua uiterlijk veranderde moest de site natuurlijk ook mee en werd het tijd voor een ‘grote beurt’. Niet alleen het ‘jasje’ is nu aangepast, maar alles is drastisch veranderd, geactualiseerd en er zijn vele nieuwe handige items te vinden.


Introductie Eigen Kracht

Wat is Eigen Kracht?

Het programma Eigen Kracht (voorheen Lijf, Sport & Middelen, afgekort LSM) is een preventieprogramma op het terrein van doping en richt zich specifiek op sporters in fitnesscentra en sportscholen. Fitnessondernemers en fitnessinstructeurs zijn hierbij een belangrijke intermediaire doelgroep. Eigen Kracht is onderdeel van de afdeling Preventie van de Dopingautoriteit en wordt financieel mogelijk gemaakt door het Ministerie van VWS.
Aanleiding

De Dopingautoriteit (ontstaan uit een fusie van NeCeDo en DoCoNed in 2006), stelt zich ten doel het gebruik van dopinggeduide middelen en methoden in de sport terug te dringen. Een belangrijke instrument om dat doel te bereiken is het geven van voorlichting. Doelgroepen van de Dopingautoriteit zijn zowel topsporters als breedtesporters (zowel georganiseerd als ongeorganiseerd), alsmede begeleiders, trainers, sportclubs en al dan niet erkende sportorganisaties. Uit de genoemde doelstelling en doelgroepen mag duidelijk zijn dat de Dopingautoriteit zich niet uitsluitend richt tot de topsport, maar ook op andere doelgroepen zoals sporters in fitnesscentra. Indien de grootte van de doelgroep en de mate van gebruik in ogenschouw wordt genomen dan blijken die voor fitnessbezoekers aanzienlijk hoger te liggen dan die bij topsporters. Dat was mede de reden om LSM in 1995 van start te doen gaan.
Doel

Het algemene doel van het programma Eigen Kracht luidt: "Het voorkómen van onbewust en bewust dopinggebruik door fitnessers in Nederland." Voor de groep van fitnessers die volharden in het gebruik van doping is de volgende doelstelling geformuleerd: "Het voorkómen van schadelijke (gezondheids)effecten bij gebruik, ook wel harm reduction genoemd."

[Link niet meer beschikbaar]
 
Kan aan mij liggen ik zie slechts een nieuw jasje. Het blijft "Het voorkómen van onbewust en bewust dopinggebruik door fitnessers in Nederland." en niet het voorlichten van volwassen individuen met feiten waarna ons de keuzevrijheid gelaten wordt. Eigenkracht blijft bemoeizorg, een paternalistische houding die meer past in de jaren zeventig en in 2010 al een tijdje over de uiterste houdbaarheidsdatum is.
 
Laatst bewerkt:
Kan aan mij liggen maar ik vind het een redelijk slaapverwekkende website waar niet meer dan wat algemene weetjes op staan (type dertien in een dozijn). Niets nieuws onder de zon dus.
 
O.K, ik stel jullie eerlijke mening in deze op prijs, maar wat zou dan anders moeten of beter kunnen? Voorlichting (op welk gebied dan ook) kan geen kwaad lijkt me, toch? ;)
 
Wel of geen doping wat maakt het uit. Het is zelfde als met gewichtsklasses maakt niemand echt iets uit het gaat er uiteindelijk om wat er getilt word en dat is het enige wat telt.
 
Wel of geen doping wat maakt het uit. Het is zelfde als met gewichtsklasses maakt niemand echt iets uit het gaat er uiteindelijk om wat er getilt word en dat is het enige wat telt.

Sorry, maar dat vind ik nogal erg kort door de bocht.
Maar goed, ik respecteer je mening verder.

Ik hoop in elk geval dat de doelgroep waarvoor de website bedoeld is deze ook zullen weten te vinden :)
 
Ik vind het wel leuk gedaan. Staat ook informatie op voor beginners zo te zien, en ik veronderstel dat deze informatie geschreven is door mensen die weten waarover ze spreken.

Natuurlijk is het een anti-doping site, maar ik lig er niet zo van wakker. Als tieners minder AAS gaan gebruiken kan ik dat alleen toejuichen. Voor mensen over de 20-21 vind ik 100% objectieve informatie dan weer belangrijker.
 
Ja ok, maar het gaat om fitnessbeoefenaars. Denk niet dat veel oudjes die HGH krijgen toegediend daar onder vallen. Sowieso krijgen ook 'veel' ouderen test toegediend.
 
Ja ok, maar het gaat om fitnessbeoefenaars. Denk niet dat veel oudjes die HGH krijgen toegediend daar onder vallen. Sowieso krijgen ook 'veel' ouderen test toegediend.
Volgens mij kan je als oudere niet zomaar altijd HGH krijgen op doktersvoorschrift, dus ik denk dat er een aardige illegale handel is waarbij leeftijd misschien niet zo'n grote rol speelt als men denkt.

HGH is de laatste jaren ook steeds populairder geworden onder jongere gebruikers. Voor het vetverlies, de extra massa icm AAS en insuline... en het onderdrukt de testosteronproductie niet, wat mooi meegenomen is voor velen.

Blijft wel apart, had ook meer AAS gebruik verwacht, maar dat blijkt dus nogal mee te vallen.
 
Ja ok, maar het gaat om fitnessbeoefenaars. Denk niet dat veel oudjes die HGH krijgen toegediend daar onder vallen. Sowieso krijgen ook 'veel' ouderen test toegediend.

Misschien hebben ze de diabetici die aan fitness doen erbij geteld?
 
Back
Naar boven