MuscleMeat

verrijkende literatuur

Bezoekers in dit topic

Ga maar alle boeken van Conan lezen! Maar dat is alleen voor echte mannen.

Boeken van Midas Dekkers. Geweldig om te lezen. (Ook al houdt 'ie niet zo van BB) Kijkt met biologie-ogen naar de wereld en vooral ook de mens. Filosofisch, zeer humoristisch en lekker kritisch. Aanraders: Alle Beesten, verzamelwerk maar vrij prijzig. Of bijv. De Vergankelijkheid.

Boeken lezen in je vakantie lol

It's all about knowledge my boy:D

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

Ga maar alle boeken van Conan lezen! Maar dat is alleen voor echte mannen.

Lijkt niet echt te behoren tot verrijkende literatuur:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Boeken van Midas Dekkers. Geweldig om te lezen. (Ook al houdt 'ie niet zo van BB) Kijkt met biologie-ogen naar de wereld en vooral ook de mens. Filosofisch, zeer humoristisch en lekker kritisch. Aanraders: Alle Beesten, verzamelwerk maar vrij prijzig. Of bijv. De Vergankelijkheid.

1500 pagina's, nice one:cool:

:roflol: Ik hoop dat je weet waar je aan begint?
Mijn gestoorde leraar Nederlands vertelde ons hoe gestoord ziekelijk dit boek in elkaar zit.
Ga hem ook nog eens lezen wel, hoeveel pagina's?:D

"Niets" gestoorder dan Ulysses van James Joyce... Amper te begrijpen zonder het nodige opzoekwerk te verrichten bij zowat elke pagina,,, en dat gedurende 1000 en een beetje pagina's :)

Wat ik persoonlijk wel een goed boek vind, is de Celestijnse belofte... Maar kan het goed begrijpen als er velen het een k*tboek vinden :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Celestijnse_Belofte_(boek)

Deze zet ik zeker nog op mijn nog-te-lezen lijstje; thx;)

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

"Niets" gestoorder dan Ulysses van James Joyce... Amper te begrijpen zonder het nodige opzoekwerk te verrichten bij zowat elke pagina,,, en dat gedurende 1000 en een beetje pagina's :)

Wat ik persoonlijk wel een goed boek vind, is de Celestijnse belofte... Maar kan het goed begrijpen als er velen het een k*tboek vinden :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Celestijnse_Belofte_(boek)

Ja juist, ik had me vergist. Ik bedoelde het boek 'Ulysses' ofcourse!
Mijn leraar zei dat het al een hele prestatie is moest je het boek uitlezen; maar het begrijpen, is onbegonnen werk:roflol:

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------

Ik zie dat dit boek ook aangeraden wordt; 'De verborgen dimensies van het heelal' (Lisa Randall).

Zijn die boeken van Albert Camus eigenlijk goed? L'étranger bv.

Het oeuvre van Nietzsche en Schopenhauer. Aanvullend daarop de belangrijkste werken van Bertrand Russell. Ik denk dat je de komende 30 zomervakanties dan genoeg leesvoer hebt.

Deze zet ik zeker nog op mijn nog-te-lezen lijstje; thx;)

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Ja juist, ik had me vergist. Ik bedoelde het boek 'Ulysses' ofcourse!
Mijn leraar zei dat het al een hele prestatie is moest je het boek uitlezen; maar het begrijpen, is onbegonnen werk:roflol:

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:17 ----------

Ik zie dat dit boek ook aangeraden wordt; 'De verborgen dimensies van het heelal' (Lisa Randall).

Zijn die boeken van Albert Camus eigenlijk goed? L'étranger bv.

Ik mocht in het 5e secundair van me leerkracht nederlands Ulysses lezen + bespreken ipv examens te maken (kerst + juni) dusja... dat zegt wel genoeg lijkt me :) (Zij had dat boek moeten bespreken als laatste "examen" of iets dergelijks bij haar studies :) )

Albert Camus? Ik kan hem wel appreciëren ja... :) Heb La Peste van hem gelezen en dat was zeker niet slecht :)

EDIT: Ik heb even op inet gelezen wat er zoal in staat. Dit boek lijkt me erg interessant. Is het doenbaar om het te begrijpen? Ik kan wel meelezen op hoog intellectueel niveau, zolang het er niet over gaat.

Als je de Engelse taal goed machtig bent en van nature al een introvert eenzelvig wezen bent is dit boek 1 groot orgie om tot je te nemen.

Zoals ik al zei, er valt hier een paar keer de naam Hawking en dankzij de naam recognitie is er meteen een spontane fixatie welke niet zozeer ontstaat doordat de autonome fundamenten onafhankelijk geïntrigeerd zijn geraakt, maar men tevens deels bang is de verbinding te verliezen met verenigde gemeenschappen die zichzelf niet in eerste instantie als het universele middelpunt zien. Die zoeken het in allerlei uithoeken. Hetgeen ik ook interessant vind, maar mijn dagelijkse leven speelt zich hier nog altijd af op aarde en daarom wapen ik mezelf liever tegen dat bombardement aan zuignappen die elke dag weer op ons netvlies vallen en ongezien van onze korte tijd in dit lichaam een nog eens aanzienlijk deel van die tijd afsnoepen.

Terug
Naar boven