AndroidHealthClinic

Verrukkelijke BB hamburgers - adon1s style

Bezoekers in dit topic

Voedingswaardes, ligt ook een beetje aan het gehakt, koop zelf altijd zeer mager runder gehakt:

Per bruin bolletje met alles erop en eraan:

Totaal kcal's: ong. 310
Eiwit: 21gr.
Kh: 35gr.
Vet: 10gr.


Aanvulling op het bestaande recept:

Als afwisseling kun je ook een omelet bij de hamburger eten, je laat dan de tomaat weg van de hamburger:

- 2 hele eieren, of 1 ei+1 eiwit
- Tomaat in kleine stukjes
- Tabasco/peper naar smaak
- Beetje uitjes

Mix het door elkaar tot een omelet, klein pannetje gebruiken en 10+min. op het vuur laten staan. Samen met de hamburger smaakt dit super :D
 
Laatst bewerkt:
Zal het aan mijnn moeder doorgeven :)
 
Het water loopt me in de mond :D
 
Zou dit recept ook iets zijn voor het tosti-ijzer?
 
:D dankjewel nu heb ik nog meer honger! Ik ga eten zoeken!

Kunnen jullie meer van dat soort foto's plaatsen?

Greetz,
 
Hoe kom je aan broodkruimels & Komijn zaad?
 
broodkruim = paneermeel
als ik me niet vergis :)

kan je dat paneermeel er trouwens uitlaten? of trekt het dan op niets meer?
 
Hoe kom je aan broodkruimels & Komijn zaad?

brood drogen en verkruimelen / beschuit / paneermeel / ....

En komijnzaad kun je gewoon in de winkel kopen (of bij het kruidenvrouwtje op de markt).


Ik vond wel dat 2 eieren de boel wat al te drassig maakten, maar het eindresultaat was toch goed te eten. Ik mis nog wel wat echter... (misschien was ik wat te zuinig met de kruiden/specerijen).
 
zo, vanmiddag het grilletje gekocht bij de kijkshop, en net 6 hamburgers gemaakt, iedereen vind het lekker
eeuwige karma voor adonis :) , wel gewoon beschuit(broodkruimels) al in het vlees gekneed ipv de burgervormpjes erdoor heen te rollen
 
broodkruim = paneermeel
als ik me niet vergis :)

kan je dat paneermeel er trouwens uitlaten? of trekt het dan op niets meer?

kan...ik maak ze zonder kruim, zijn ze wat stugger:D
 
deze burgertjes zijn echt heerlijk op zondagmiddag :p
 
drassig los je op door er meer paneermeel doorheen te doen. Ikzelf gebruik altijd nog een beetje Cajunkruiden.

Sla mag uiteraard niet ontbreken.

En je kunt natuurlijk ook tonijn-burgers maken zelfde principe (dus ipv het gehakt, wel andere kruiden gebruiken)
 
Over hamburgers gesproken ...

[Link niet meer beschikbaar]

dan zou je ze toch gewoon zelf maken :)

(die reactie van die Amerikaan ook ... Nooooo)
 
Over hamburgers gesproken ...

[Link niet meer beschikbaar]

dan zou je ze toch gewoon zelf maken :)

(die reactie van die Amerikaan ook ... Nooooo)

Ik had het ook gekeken. Gatver wat smerig zeg, die 'hamburgers' van de unox. Die dingen kwamen er gewoon vloeibaar uit. Leek net stront voor ze gebakken werden. Dan zagen die er van de McDonalds nog wel beter uit. Die gast van de Unox kwam ook zelf niet meer uit z'n eigen onzin.
 
Hoho, good stuff..

Die ga ik dit weekend maken als ik wat meer tijd heb :D

:roflol:

Ruim een half jaar later heb ik ze eindelijk gemaakt. Good stuff.

Ik maak er overigens 2 met 500g :D

16ht6xk.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ga ze vandaag eens maken. lust alleen geen tomaat, doe er niks op of een plakje kaas ofzo :D
 
:D Die jesaja zijn wel monsterlijk groot dan. Lekker maaltje. Zou er wel wat groenten op doen, al zijn ze zonder ook wel goed te kanen. Zou zeker eens proberen om er een ei op te doen zoals ik eerder al vermeld had ;)
 
ik heb ze trouwens in de koekepan gedaan, heb niks om te grillen. hij was wel vrij vet nog dus ik denk toch dat ik een grillpan ofzo nodig heb?
 
Back
Naar boven