AndroidHealthClinic

Verschil creatine & creatinine

Bezoekers in dit topic

Peter1987

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2005
Berichten
174
Waardering
1
Beste mensen,

Aangezien ik al een jaar last heb van chronische moeheid, hoofdpijn, duizeligheid en open/dichte oren, laat ik vandeweek bloed prikken. Ik heb net de lijst gezien waar ik allemaal op zal woden gecontroleerd. Daar staat echter ook creatinine bij. Mijn vraag was in hoeverre het nemen van creatine (3 a 4 gram per dag) de creatinineschaal in je lichaam verhoogt, want ongetwijfeld zal ik daar commentaar op krijgenm terwijl ik zeker weet dat het daar niet van komt. En als creatine dat beinvloedt, helpt het dan als ik het een paar dagen voor het bloedprikken niet neem?
 
Gebruik van creatine beinvloed idd rechtstreeks het creatinine gehalte.

De washoutperiode is ca 4wken, een paar dagen stoppen zal dus weinig uitmaken.
 
Toen ik werd gecontroleerd heb ik het gewoon gezegd, was geen probleem. Alleen als de creatinine waarde al te hoog zou zijn geworden zouden ze er wel op terug zijn gekomen.
 
In principe zal de waarde niet extreem hoog zijn, want ik gebruik maar 3 a 4 gr per dag. Maar ik heb liever dat ze het niet zouden kunnen zien voordat ze verkeerde conclusies gaan trekken. Die doktoren nemen liever zoiets als zondebok dan dat ze een andere verklaring bedenken.
 
Doe wat Wazzup zegt. Vermeld het er duidelijk bij dat je creatine als supplement gebruikt
 
Back
Naar boven