XXL Nutrition

Verschil huid/vet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lieveke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2006
Berichten
70
Waardering
0
Hallo,

Ik wil nog steeds een paar kilo afvallen (ben nu 57,8 kg bij 1.67 m) maar één ding houd me tegen.
Ik ben namelijk (wat vele al weten) behoorlijk wat kilo's kwijt en meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik geen vet meer op de buik heb maar dat dit alleen nog maar losse huid is. Ik ben het hier niet mee eens maar ben stiekem wel bang dat mijn buik nog meer gaat hangen (sharpei-rimpels). :eek:
Is er een manier om duidelijk te bekijken of hetgeen wat je over hebt huid is of gewoon vet? Ik weet het namelijk echt niet meer!
Bedankt allemaal!

Groetjes Désirée
 
Doordat je bent afgevallen komt je huid natuurlijk wat losser te zitten; huid gaat vanzelf strakker staan, dus waarschijnlijk niks aan de hand.
Bodyfat kan je meten met zo'n meter.
 
precies gewoon je vet op laten meten dan kun je ook kijken wat nu precies je vetpercentage is voor de rest gewoon lekker verder trainen wordt vanzelf strakker! de aanhouder wint! groetjes astrid
 
Thanks!

Groetjes Désirée
 
Het schijnt dat je huid sneller strak trekt door veel kabeljauw te eten, daar zit een stofje in dat dat proces bevordert.
 
Het schijnt dat je huid sneller strak trekt door veel kabeljauw te eten, daar zit een stofje in dat dat proces bevordert.

Leuk weetje... wist ik nog niet.
Toevallig heb ik die net in de koelkast liggen.
Ga er extra van genieten vanavond! ;)
Geld dit trouwens alleen voor kabeljauw of voor meer typen vis?

Groetjes Désirée
 
Leuk weetje... wist ik nog niet.
Toevallig heb ik die net in de koelkast liggen.
Ga er extra van genieten vanavond! ;)
Geld dit trouwens alleen voor kabeljauw of voor meer typen vis?

Groetjes Désirée

je gaat goed he :D

alvast eet smakelijk vanavond!
 
Behalve met een goede vetmeting kan je het toch ook wel een beetje voelen met je vingers of er echt alleen nog maar vel zit of dat er nog een redelijk laagje vet bij zit. Hoe dunner het laagje vel/vet wat je vast kan pakken tussen je vingers, hoe minder vet er nog bij zit.

Tuurlijk heb je hier geen hol aan als je je vetpercentage wil weten, maar als je nog een laagje vel/vet kan pakken tussen je vingers dat dikker is dan een halve cm, dan zit er zeker nog vet bij.
 
Behalve met een goede vetmeting kan je het toch ook wel een beetje voelen met je vingers of er echt alleen nog maar vel zit of dat er nog een redelijk laagje vet bij zit. Hoe dunner het laagje vel/vet wat je vast kan pakken tussen je vingers, hoe minder vet er nog bij zit.

Tuurlijk heb je hier geen hol aan als je je vetpercentage wil weten, maar als je nog een laagje vel/vet kan pakken tussen je vingers dat dikker is dan een halve cm, dan zit er zeker nog vet bij.

YES!!!!!!!!!!! Dan heb ik nog vet, en daar valt iets aan te doen! :D

Groetjes Désirée
 
Hallo,

Ik wil nog steeds een paar kilo afvallen (ben nu 57,8 kg bij 1.67 m) maar één ding houd me tegen.
Ik ben namelijk (wat vele al weten) behoorlijk wat kilo's kwijt en meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik geen vet meer op de buik heb maar dat dit alleen nog maar losse huid is. Ik ben het hier niet mee eens maar ben stiekem wel bang dat mijn buik nog meer gaat hangen (sharpei-rimpels). :eek:
Is er een manier om duidelijk te bekijken of hetgeen wat je over hebt huid is of gewoon vet? Ik weet het namelijk echt niet meer!
Bedankt allemaal!

Groetjes Désirée


Dit is dus precies wat ze ook tegen mij zeggen.
Is gewoon huid joh.
Maar dat was niet zo vetperc 23 procent gelukkig is het dus gewoon vet.

Tuurlijk komt je huid wat losser te zitten maar dat trekt echt wel strakker hoor.Heeft miss wel tijd nodig maar de aanhouder wint vind je niet??
 
meerdere mensen om mij heen zeggen dat ik geen vet meer op de buik heb maar dat dit alleen nog maar losse huid is.

Dit is dus precies wat ze ook tegen mij zeggen.
Is gewoon huid joh.

Zal denk ik ook wel komen omdat die 'mensen om je heen' er toch vaak niet echt veel verstand van hebben. Dus dan is zo'n oordeel al heel wat minder waard.
De gemiddelde mens denkt tegenwoordig al als ze een platte vrouwenbuik zien dat ze daar echt geen vet meer kan hebben, terwijl dat totaal niet het geval hoeft te zijn.
 
Behalve met een goede vetmeting kan je het toch ook wel een beetje voelen met je vingers of er echt alleen nog maar vel zit of dat er nog een redelijk laagje vet bij zit. Hoe dunner het laagje vel/vet wat je vast kan pakken tussen je vingers, hoe minder vet er nog bij zit.

Tuurlijk heb je hier geen hol aan als je je vetpercentage wil weten, maar als je nog een laagje vel/vet kan pakken tussen je vingers dat dikker is dan een halve cm, dan zit er zeker nog vet bij.


niet iedereen heeft vel van een halve cm er zijn mensen met een spons huid waarbij het vel wel een cm kan zijn.
 
niet iedereen heeft vel van een halve cm er zijn mensen met een spons huid waarbij het vel wel een cm kan zijn.

die halve cm was uiteraard geen exacte grens, meer een beetje een indicatie.

en die 'sponshuid-mensen' zullen ongetwijfeld maar heel weinig voorkomen, aangezien de huid maar uit een paar laagjes bestaat en zonder vet is die gewoon vrij dun.
 
Leuk weetje... wist ik nog niet.
Toevallig heb ik die net in de koelkast liggen.
Ga er extra van genieten vanavond! ;)
Geld dit trouwens alleen voor kabeljauw of voor meer typen vis?

Groetjes Désirée

Ik meen alleen voor kabeljauw
 
die halve cm was uiteraard geen exacte grens, meer een beetje een indicatie.

en die 'sponshuid-mensen' zullen ongetwijfeld maar heel weinig voorkomen, aangezien de huid maar uit een paar laagjes bestaat en zonder vet is die gewoon vrij dun.

moet je dat trouwens doen als je zit of staat ?:p

want met zitten kan ik nogal wat centimeters vastpakken hehe:D
 
moet je dat trouwens doen als je zit of staat ?:p

want met zitten kan ik nogal wat centimeters vastpakken hehe:D

meestal wordt het vetpercentage staand gemeten..

het gaat gewoon om de dikte van de huidplooi..
 
Voorlopig niet!

Helaas voor jou..
 
Back
Naar boven