XXL Nutrition

Verschil in gewicht in stang? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

goestavo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.002
Waardering
1.470
Lengte
1m88
Massa
80kg
Ik vond shoulder press iets te weird met de grote stang dus heb het met de kleine gedaan maar vroeg me af of er verschil is in gewicht?


107515298_268852947544369_7064925826999004338_n.jpg
 
Zelfs bij de lange bars zijn er van 15 en van 20kg. Zou goed kunnen dus. (Denk het van wel)
 
Het is niet meer dan logisch dat de kleine barbell minder weegt dan de grote.
Ja, jammer dat er geen sticker op staat hoeveel deze weegt. Ik gok zelf 10kg
 
Hebben ze geen weegschaal in je sportschool?
 
Lijkt me eerder zo'n curl stang, zijn bij ons in de gym geloof ik 12,5kg.
 
Wat is er weird aan ohp doen met een barbell? Loop ik al die tijd voor lul dan?
 
Wat is er weird aan ohp doen met een barbell? Loop ik al die tijd voor lul dan?
Ik vond het ongemakkelijk, mischien omdat ik nog een beginner ben
 
Ik vond het ongemakkelijk, mischien omdat ik nog een beginner ben
Ik zou mezelf zeker geen extreem ervaren figuur noemen. Ohp is best wel lastig om goed te doen. Des te meer reden even wat YouTube filmpjes te kijken en zelf wat te oefenen, advies te vragen aan een instructeur in je sportschool.
 
OHP met een camber bar is pas een uitdaging.
 
Je hebt vast wel een weegschaal in je gym? Ga je er even op staan met de ene stang, daarna met de andere. Olympische stangen bij FFF lijkt mij wat optimistisch.

Los van het gewicht, speelt de lengte natuurlijk een rol voor je stabilisatie.
 
Bij de BigGym hebben ze lange barbells in de powerlift area, maar ook zwarte barbells voor de groepslessen.

Mij werd verteld dat de zwarte barbells lichter zijn dan 20 kg, maar hoeveel ze wegen wist hij niet... Weet Iemand dat misschien?
 
Weet je zeker dat je je handen op dezelfde plek op de stang pakt? Refereer je je grip breedte aan die ringen op de stang?
Ik ervaar een lange stang als minder wiebelig waardoor ik beter press.

Maar uiteindelijk is het 't aller belangrijkst dat je iets doet wat voor jou goed voelt.

Echter..

Met een curl stang in het squatrack verschijnen is wel een ongeschreven verbod.
 
Weet je zeker dat je je handen op dezelfde plek op de stang pakt? Refereer je je grip breedte aan die ringen op de stang?
Ik ervaar een lange stang als minder wiebelig waardoor ik beter press.

Maar uiteindelijk is het 't aller belangrijkst dat je iets doet wat voor jou goed voelt.

Echter..

Met een curl stang in het squatrack verschijnen is wel een ongeschreven verbod.
Dit kan ook het geval zijn idd. Ga volgende keer kijken of het beter gaat. :D
 
Weet je zeker dat je je handen op dezelfde plek op de stang pakt? Refereer je je grip breedte aan die ringen op de stang?
Ik ervaar een lange stang als minder wiebelig waardoor ik beter press.

Maar uiteindelijk is het 't aller belangrijkst dat je iets doet wat voor jou goed voelt.

Echter..

Met een curl stang in het squatrack verschijnen is wel een ongeschreven verbod.
Ho maar als het een fitgirl met huge as fuck glutes is, dan mag alles
 
Een standaard olympische stang weegt 20 kilo. Als je een kleinere stang neemt weegt die waarschijnlijk wel wat lichter, maar dat is ook per stang verschillend sommige stangen wegen 10 kg, sommige 15.
 
Back
Naar boven