XXL Nutrition

Verschil in linker en rechter bicep.

Bezoekers in dit topic

KidGoku

Novice
Lid geworden
9 feb 2019
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
2m
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Nieuw lid hier. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met het builden van mijn body, maar ik krijg het niet voor elkaar om het uiterlijk van mijn linker en rechter bicep gelijk te krijgen.

Hier het fotoverschil:
https://imgur.com/a/j7CKFAJ

Ik kan met mijn linker bicep zelfs wat meer liften als met mijn rechter. De omtrek is ook ongeveer gelijk. Ik ben rechtshandig en mijn rechter arm is wel een stuk explosiever met bv stoten. Hoe krijg ik dit verschil eruit?
 
Ik heb het ook in het tieners/beginners draad ingestuurd omdat het daar denk ik wat beter past.
 
Verplaatst
 
Trekt vanzelf bij. Gelijke lengtes van je spieren is pas iets waar je over jaaaaaren je zorgen hoeft te maken. En zelfs dan; alleen als je wedstrijdambities hebt.
 
Iets specifieker, het gaat me vooral om de bolling (die ik graag zou willen zien in mijn linker). Dus een grotere V tussen schouder en bicep. Denk je dat het met vetpercentage te maken heeft? Gaat puur om ijdelheid :p
 
Iets specifieker, het gaat me vooral om de bolling (die ik graag zou willen zien in mijn linker). Dus een grotere V tussen schouder en bicep.

Gewoon een grotere bicep piek dus. Maar ook dat trekt vanzelf bij. (Tricep is overigens veel belangrijker om je armen groter te maken)
Je kan het wegwerken door meer te focussen om één arm te trainen, maar stel je doet dat, ga daarna verder met compounds en is straks een ander deel van je lichaam net wat groter.
Zo stop je met je progressie. Gezien je toch nog beginnend bent trekt het bij trainen vanzelf gelijk, je dominante arm zal vrijwel altijd wel ietsjes groter zijn maar is op termijn echt nauwelijks zichtbaar.

Ik zie zelf bijvoorbeeld zo goed als geen verschil op je foto. Lijkt gewoon precies even groot met net wat andere belichting.
Als het iets is lijkt het alsof je op een arm wat meer vet hebt dan op de ander dat er voor zorgt dat het verschillend lijkt. Je geeft zelf ook al aan dat ze hetzelfde meten.
 
Ok bedankt voor het advies. Puur schoonheidsdingetje waar ik aan wil werken. Het ding is dat ik met links nu redelijk makkelijk 3x10x20kg concentrated curls doe terwijl ik dit met rechts niet haal. Meestal 8. Heeft het ook met explosiviteit te maken dat de spier boller gaat staan?
 
Ok bedankt voor het advies. Puur schoonheidsdingetje waar ik aan wil werken. Het ding is dat ik met links nu redelijk makkelijk 3x10x20kg concentrated curls doe terwijl ik dit met rechts niet haal. Meestal 8. Heeft het ook met explosiviteit te maken dat de spier boller gaat staan?


Ps. Ik zou zelf een beginner helemaal geen bicep isolatie aanraden.
Bicep spreek je al genoeg aan met rows, chin ups, pull downs..
Gezien je 3x10x20 KG curls doet denk ik dat je daar niet zwaar genoeg op gaat.
 
Ps. Ik zou zelf een beginner helemaal geen bicep isolatie aanraden.
Bicep spreek je al genoeg aan met rows, chin ups, pull downs..

Bedankt voor de informatieve link. Ook voor de tips met oefeningen, ik doe wel eens rows en pull downs(machine) Ik kom uit een overgewicht situatie nog niet aangedurft om in de sportschool chin ups te doen :p

Zou ik meer met die oefeningen bezig moeten als dat ik met preacher curls, concentration curls, hammer curls, en reverse grip barbell (vooral voor mijn onderontwikkelde onderarmen) die ik nu vooral doe?
 
Bedankt voor de informatieve link. Ook voor de tips met oefeningen, ik doe wel eens rows en pull downs(machine) Ik kom uit een overgewicht situatie nog niet aangedurft om in de sportschool chin ups te doen :p

Zou ik meer met die oefeningen bezig moeten als dat ik met preacher curls, concentration curls, hammer curls, en reverse grip barbell (vooral voor mijn onderontwikkelde onderarmen) die ik nu vooral doe?

Ben ik vroeger ook geweest, dus ik snap je.
De enige oefeningen waar je als beginner eigenlijk aan moet denken zijn;

Bench Press (Chest + Tricep)
Deadlift (Legs + Lower Back)
Squat (Legs + Glutes)
Overhead Press (Chest + Tricep) (+Isolatie voor je rear & anterior deltoid. Dit is dan de uitzondering)
Chin Up / Pull Up / (Close Grip) Lat Pulldown (Back + Bicep)
Rows (Bent Over / Pendlay / T-Bar) (Back + Bicep)

Zou gewoon een bekend 5x5 programma zoals stronglifts uitzoeken en daar mee verder gaan.
(Of een willekeurig ander bekend UB/LB of PPL schema)
Zijn hier op het forum zat voorbeelden te vinden.

Er zijn meerdere wegen naar rome maar zoveel isolatie voor je biceps is echt absoluut niet nodig.
 
Back
Naar boven