MuscleMeat

verschil in voedingswaarde (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

prix

Cool Novice
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
59kg
Goedemorgen,

Ik ga beginnen met carbcycling (cut) en heb mijn eigen schema gemaakt. Waar ik echter tegenaan loop, is dat ik verschillende voedingswaarde tegenkom.
Als ik op FatSecret, internet (bijv voedingdwaardetabel.nl), de verpakking of andere internetbronnen kijk, spreekt het zich voor sommige producten tegen.

voor de meeste producten hou ik de verpakking aan, maar bij groente staat het er meestal niet op. ook voor noten verschilt het, maar ik zie het het meest bij groentes.

als vb: broccoli op fatsecret heeft per 100gr: 6.5 gr carbs, fatsecrect broccoli roosjes: 0.75 gr carbs, internet wiki: 2 gr carbs, google: 7 gr carbs. Je kan je voorstellen dat op een low- of midday dit behoorlijk verschil kan maken.

Noten ook en dan vergelijk ik de verpakking met verschillende internetbronnen waarbij ik goed let op het feit dat ze onbehandeld zijn.

Ik snap dat ik niet alles tot op de precieze macro kan uitrekenen, maar zeker als ik dadelijk lager ik kcal/carb moet gaan en porties moet aanpassen wordt het imo steeds meer van belang. Of moet ik gewoon niet zo meuten? ;)

hoe gaan jullie hiermee om?
 
Zal qua groenten weinig uitmaken, grotendeels zijn het toch niet vermenteerbare vezels.
 
Zal qua groenten weinig uitmaken, grotendeels zijn het toch niet vermenteerbare vezels.
ja maar als ik op een low day ( gemiddeld 50 -70 gr carbs) bijv 300 gr broccoli wil eten, vind ik een verschil van 21 gr carbs of 6 gr carbs wel een verschil.
 
Back
Naar boven