XXL Nutrition

Verschil: jongeren en volwassenen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Paulvri

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
855
Waardering
33
Lengte
1m84
Het is vrij duidelijk te zien dat volwassenen (30+) over het algemeen 'steviger'/breder zijn dan jongeren van < 20 jaar. Dit is onder andere waar te nemen in de sportschool.
Wat ik me afvraag is: hebben volwassenen over het algemeen, dus ook niet sportenden, meer spiermassa dan jongeren? Of is dit vooral door een hoger vetpercentage wat te wijten is aan het vertraagde metabolisme, of simpelweg door het uitoefenen van sport jarenlang?
 
Nee, elke generatie wordt zwakker dank aan onze cultuur en zorgstelsel dat liet zwakke eenheden te overleven en voortplanten :p
 
Ik denk dat je spiermassa, zonder te trainen, het grootst is als ook je testosteron piekt. Zegmaar rond je 25e ofzo?
Wat me wel opvalt is dat die 'stevigheid' bij die mensen gewoon vooral vet is. In een shirt zie je er al gauw groot uitas je een beetje vet hebt
 
Jeugd van nu doet niks (alleen beetje hangen ed), 20 jaar geleden ging je de deur uit om dingen te doen waar je je lijf bij gebruikte.
Als je nu ook rondkijkt zie je bijna alleen nog maar 45 kg ecto's rondlopen. Ik weet wel dat dat 20 jaar geleden heel anders was.
 
Wat een onzin allemaal.

Ja, als je al jaren traint zul je meer massa hebben, lijkt me logisch. Tegelijkertijd ontwikkelt die massa zich met name nadat je uitgegroeid bent, dus na je 20e. En qua vet, ook dat hangt natuurlijk helemaal af van de persoon. Ook jochies van 18 kunnen dik zijn...
 
Jeugd van nu doet niks (alleen beetje hangen ed), 20 jaar geleden ging je de deur uit om dingen te doen waar je je lijf bij gebruikte.
Als je nu ook rondkijkt zie je bijna alleen nog maar 45 kg ecto's rondlopen. Ik weet wel dat dat 20 jaar geleden heel anders was.

vroeger werd er ook in kleinere mate aan BB en krachtsport gedaan, en AAS gebruik is ook populairder. Dus de kans dat je de dagvandaag een buffel tegenkomt is een stuk groter.
 
Ik merk wel dat mensen rond hun 20e op hun lenigst zijn en rond hun 35e op hun sterkst. Na je 35e gaat het rap achteruit als je weinig traint en rust.
 
zal wel voornamelijk vet zijn ofwel omdat ze al langer trainen natuurlijk. Het is wel zo dat de we steeds langer en langer worden tegenover vroeger
 
Dat langer wordenis de afgelopen 5 jaar gestopt.
 
vroeger werd er ook in kleinere mate aan BB en krachtsport gedaan, en AAS gebruik is ook populairder. Dus de kans dat je de dagvandaag een buffel tegenkomt is een stuk groter.
Nee joh, tot halverwege '90 was het toch echt wel een stuk populairder en minder taboe op de sport. Waren gewoon wat minder snotneuzen die zichzelf al bb-er profileren, en hooguit een beetje doortrainen als ze teren op een shitload aan preworkouts en andere onzin, en vervolgens de hele dag op het internet elkaar opzoeken.
 
Jeugd van nu doet niks (alleen beetje hangen ed), 20 jaar geleden ging je de deur uit om dingen te doen waar je je lijf bij gebruikte.
Als je nu ook rondkijkt zie je bijna alleen nog maar 45 kg ecto's rondlopen. Ik weet wel dat dat 20 jaar geleden heel anders was.
:rolleyes: jij wil zeggen dat de volwassenen van vandaag wel wat doen?
zie zelf ook alleen maar volwassenen van werk thuis komen en tv kijken. weekendje blijven ze ook thuis

ligt niet aan generatie maar aan de technologie, alles is nu in een handomdraai te doen
 
Nee joh, tot halverwege '90 was het toch echt wel een stuk populairder en minder taboe op de sport. Waren gewoon wat minder snotneuzen die zichzelf al bb-er profileren, en hooguit een beetje doortrainen als ze teren op een shitload aan preworkouts en andere onzin, en vervolgens de hele dag op het internet elkaar opzoeken.

haha, naais!
 
Mensen hoeven niks meer uit te voeren door technologie. Maar vaak zijn de volwassenen in de sportschool al jaren bezig(qua krachttraining).
 
Nee joh, tot halverwege '90 was het toch echt wel een stuk populairder en minder taboe op de sport. Waren gewoon wat minder snotneuzen die zichzelf al bb-er profileren, en hooguit een beetje doortrainen als ze teren op een shitload aan preworkouts en andere onzin, en vervolgens de hele dag op het internet elkaar opzoeken.

nou nou nou
 
Nee joh, tot halverwege '90 was het toch echt wel een stuk populairder en minder taboe op de sport. Waren gewoon wat minder snotneuzen die zichzelf al bb-er profileren, en hooguit een beetje doortrainen als ze teren op een shitload aan preworkouts en andere onzin, en vervolgens de hele dag op het internet elkaar opzoeken.

Nee joh, kijk al die sportscholen die anno 2000 uit de grond zijn gestampt. Hoewel dit vooral ongemotiveerde huisvrouwtjes betreft is het aantal fanatiekere sporters daardoor ook automatisch gestegen.
Het is in om voor je lichaam te zorgen, bb-er of niet.
 
Het is vrij duidelijk te zien dat volwassenen (30+) over het algemeen 'steviger'/breder zijn dan jongeren van < 20 jaar. Dit is onder andere waar te nemen in de sportschool.
Wat ik me afvraag is: hebben volwassenen over het algemeen, dus ook niet sportenden, meer spiermassa dan jongeren? Of is dit vooral door een hoger vetpercentage wat te wijten is aan het vertraagde metabolisme, of simpelweg door het uitoefenen van sport jarenlang?

Als je spreekt over tieners / jongeren in puberteit is het normaal dat die er wat slungeliger uitzien dan volwassenen. Je groeit op dat moment namelijk vooral in de lengte, pas later kan de breedte bijbenen. Maar eens voorbij de puberteit hangt het gewoon af van hoeveel vet/spieren iemand heeft gewonnen (voeding/training).

Misschien is het ook wel zo dat er steeds meer ecto's geboren worden en/of dat mensen nu minder zware arbeid moeten doen dus van nature relatief minder in de breedte groeien (spiermassa), maar dat zou je moeten onderzoeken om er zekerheid over te hebben.
 
Ik wist niet dat evolutie zo snel kan gaan. In 2 a 3 generaties al van botstructuur veranderen lijkt me te snel. Bovendien zijn er juist veel meer mensen met overgewicht dus van waar de gedachte dat er steeds meer ecto's geboren worden?

Mijn gedachte is dat mannen pas na hun 18e jaar zijn uitgegroeid en om een aardige bb fysiek op te bouwen gaan er wat jaren over heen. Vandaar dat mannen van rond de 30 vaak buffer zijn dan jongens rond 20. Meer trainingsjaren. Gemiddeld ook nog iets meer vet wat ook een rol speelt. Heeft niks met een nieuwe generatie te maken.
 
Dat er nu meer ecto's geboren worden dan een aantal decennia geleden is natuurlijk volkomen onzin, evolutie werkt vele malen langzamer.
 
Ik wist niet dat evolutie zo snel kan gaan. In 2 a 3 generaties al van botstructuur veranderen lijkt me te snel.

Ja kan zo snel gaan.

In de meeste landen van Europa en Azië is de gemiddelde lichaamslengte gedurende de hele 20e eeuw toegenomen, dit als gevolg van een over het algemeen gezonder leefpatroon en een betere medische dienstverlening. In de Verenigde Staten, waar de lichaamslengte in de 19e eeuw relatief zeer groot was, is de lichaamslengte sinds de jaren '50 van de 20e eeuw gestagneerd.

en:

Lichaamslengte is een van de onderwerpen van het nature-nurture-debat. Milieu en gezondheid spelen in ieder geval een rol evenals erfelijke factoren zoals genen, terwijl de lichaamslengte van bewoners van landen die tot de Derde Wereld behoren over het algemeen sterk achterblijft ten opzichte van die van bewoners van landen uit de Eerste Wereld. Dit is een rechtstreeks gevolg van verschillende levensstandaarden en een andere leefbaarheid van de omgeving, zaken als ondervoeding, verschillende slaappatronen en het al dan niet hoeven te verrichten van zware fysieke arbeid op jonge leeftijd. Ook de gezondheid van de moeder tijdens met name de zwangerschap speelt een belangrijke rol. Wat voor invloed de leeftijd van de moeder op de lichaamslengte van het kind heeft is niet helemaal duidelijk, maar de meeste studies wijzen erop dat er op latere leeftijd van de moeder meer kans is op een kind met een grote lichaamslengte.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte

Bovendien zijn er juist veel meer mensen met overgewicht ...

Dat ook, vaak ook bij ouder worden.
 
Wat een onzin allemaal.

Ja, als je al jaren traint zul je meer massa hebben, lijkt me logisch. Tegelijkertijd ontwikkelt die massa zich met name nadat je uitgegroeid bent, dus na je 20e. En qua vet, ook dat hangt natuurlijk helemaal af van de persoon. Ook jochies van 18 kunnen dik zijn...

Dit.
 
Back
Naar boven