XXL Nutrition

verschil links en rechts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Timme

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
53
Waardering
0
Yow,

Ik ben dus nieuw hier. Mijn naam is Tim en ik kom uit Belgie. Ik ben een jaartje bezig met fitness/bodybuilding.
Superveel ken ik er niet van, maar daarvoor zijn jullie he, ik heb hier al een paar dagen zitten lezen en heb al wel wat bijgeleerd.
Van mijn stats moet je niet te veel verwachten, ik ben 20 jaar, 1.75m en weeg 65kg.

Nu had ik eens een vraagje.
Ik heb 4 jaar geleden een ongeval gehad met een motorfiets, ne moto gelijk de belgen zeggen.(ik mocht er nog niet mee rijden maar ja)
En ik ben op een boom geknald.
Gevolg => mijn zenuwen in men linker schouder waren gescheurd, waardoor ik mijn arm voor meer dan een half jaar niet meer kon bewegen.
Jullie zullen ook wel weten hoe snel spieren aftakelen als je ze niet gebruikt, mijn arm was dus nog maar vel over been...
Ik heb dan een jaar kinesitherapie gedaan zodat ik alles terug kon met mijn arm.
Maar hij is dus nog veel dunner dan de andere.

Wat raden jullie mij aan om deze het beste bij te trainen?
Ik ben een jaartje bezig en hij komt wel bij, maar mijn rechtse ook, dus het verschil blijft....
Ik probeer alles met halters te doen en met mijn linker een paar herhalingen meer te doen, vb links 8 en rechts 6
Is dit goed of niet?
En ik zou BTW wel wat massa willen winnen, mag ik daar al aan denken of moet eerst mijn arm gelijk zijn?

Thx

Greetz Tim
 
Originally posted by Timme
Yow,

Ik ben dus nieuw hier. Mijn naam is Tim en ik kom uit Belgie. Ik ben een jaartje bezig met fitness/bodybuilding.
Superveel ken ik er niet van, maar daarvoor zijn jullie he, ik heb hier al een paar dagen zitten lezen en heb al wel wat bijgeleerd.
Van mijn stats moet je niet te veel verwachten, ik ben 20 jaar, 1.75m en weeg 65kg.

Nu had ik eens een vraagje.
Ik heb 4 jaar geleden een ongeval gehad met een motorfiets, ne moto gelijk de belgen zeggen.(ik mocht er nog niet mee rijden maar ja)
En ik ben op een boom geknald.
Gevolg => mijn zenuwen in men linker schouder waren gescheurd, waardoor ik mijn arm voor meer dan een half jaar niet meer kon bewegen.
Jullie zullen ook wel weten hoe snel spieren aftakelen als je ze niet gebruikt, mijn arm was dus nog maar vel over been...
Ik heb dan een jaar kinesitherapie gedaan zodat ik alles terug kon met mijn arm.
Maar hij is dus nog veel dunner dan de andere.

Wat raden jullie mij aan om deze het beste bij te trainen?
Ik ben een jaartje bezig en hij komt wel bij, maar mijn rechtse ook, dus het verschil blijft....
Ik probeer alles met halters te doen en met mijn linker een paar herhalingen meer te doen, vb links 8 en rechts 6
Is dit goed of niet?
En ik zou BTW wel wat massa willen winnen, mag ik daar al aan denken of moet eerst mijn arm gelijk zijn?

Thx

Greetz Tim


ik zou niet redeneren in de zin van 'met mijn dunner doe ik meer' want meer is niet altijd beter.

ik zou eerder zo denken :

begin met het zwakker (ik neem aan dat het je dunnere arm is), en doe met het ander hetzelfde. dus je doet hetzelfde aantal reps, maar je zwakker arm zal bepalen hoeveel.

zo heb ik het geleerd, hoop dat je er wat aan hebt
 
van Duffel
naast Mechelen
 
Als je wilt dat het meer in evenwicht gaat komen kun je veel beter je zwakke arm laten bepalen wat het gewicht is en het aantal reps. Zodoende groeit die arm maximaal en de andere arm iets minder. Bij het meer uitvoeren van reps is de kans op overtraining groter waardoor je rechter net zoveel zal groeien zodat het verschil blijft. De rustperiode kan bv langer duren van je ene arm terwijl de ander wel is hersteld.

Massa heb je nodig om spieren te kweken dus wat meer massa zal je geen kwaad kunnen. Succes met het trainen en het op symmetry brengen van de de armen. Vergeet niet dat bij meer mensen er verschil is kwa grote van armen borsdt en dergelijke omdat men een arm vaker gebruikt bij de dagelijkse dingen. Zelfs bij de pro's komt het voor, enkel zullen zij hun pose wat anders doen zodat het minder opvalt.

Succes
 
ok, dat van mijn "slechte" arm het gewicht laten bepalen deed ik al
ik zal gewoon evenveel herhalingen doen als de andere dan
en dat van de pro's wist ik, en ik ben me er van bewust dat ik mijn armen ook nooit 100% gelijk ga krijgen
maar ze mogen er wel ongeveer hetzelfde uitzien vind ik, dat is nu nog niet het geval....
 
Idd de sterke arm mag eigenlijk tijdelijk niet groeien dus je traint de zwakke zo hard mogelijk en neemt voor de sterke hetzelfde gewicht als de zwakke.
Om snel gelijk te komen zwaar gewicht gebruiken, veel variatie en goed en veel eten.
En weer nen Belg derbij :thumb:
 
Amaai, dat ies ier een Belgisch onderonsje zeker! :D Ik mag er toch ook nog wel bij ..'k'iek zijn d'r ne kwartbelg he! :)

Ik heb dan wel geen ongeluk gehad, maar ik ben 1 van die 4% van de bevolking die (bijna) 100% linkshandig is. Vooral met benchpressen merk ik dat mijn rechterkant iets minder kan. Totdat ik dat recht heb getrokken (op dezelfde manier als hieral enkele keren genoemd), blijf ik dumbbell benchpress doen. Ik ben bang dat als ik het met een lange halter doe, ik die schuin ga drukken in de laatste reps, doordat mijn linkerkant nog wel meer kan.

Het moet frustrerend zijn als je zo'n groot verschil in kracht hebt tussen links en rechts, maar geduld en het laten bepalen van het gewicht door links is het devies! Succes!
 
Jep heb ik ook, men rechtse is veel sterker dan men linkse! Opmerkelijk is wel dat ik het alleen maar in biceps het verschil echt merk, met de rest niet zo, want ik ga niet scheef bij de laatste reps! BLijven veel met dumbbells trainen is de boodschap, maar natuurlijk ook met de lange halter ook vr de echte massakwekers!
 
Back
Naar boven