Fitness Seller

verschil onderdrukking test /tren

Bezoekers in dit topic

hocico

Cool Novice
Lid geworden
13 aug 2012
Berichten
133
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Je hoort veel mensen zeggen dat bijvoorbeeld tren/deca veel heviger en of langer onderdrukt dan test alleen.
Maar welke hormonen worden er nu eigenlijk onderdrukt door testosteron en welke door het gebruik van trenbolone?
Is het niet zo dat als je hcg zou gebruiken dat je dan ook gewoon tren only zou kunnen doen?

wiki: antwoord testosteron onderdrukking?
De ontstane chemische prikkel wordt via het follikelstimulerend hormoon (FSH) en luteïniserend hormoon (LH) doorgegeven aan de teelballen.
dus testosteron onderdrukt: FSH en LH + ??


???
 
Volgens mij zou het qua herstel ook niet veel mogen uitmaken. Axis plat = axis plat, je kan niet in de "min" gaan omdat je aan een 19nor hebt gezeten i.t.t. wanneer je bijvoorbeeld alleen testosteron hebt gebruikt. Wel kan je al van een single 100mg 19nor dosis al een complete shutdown krijgen, iets wat bij testosteron of andere (mildere) middelen niet zo hoeft te zijn. Wanneer je dan bijvoorbeeld een lange kuur met Tren E hebt gedaan en je hebt niet de resterende waarden uitgerekend dmv halfwaardetijd etc. en je begint na te kuren met nog wat Tren in je lichaam, dan zal dat niet bevordelijk zijn voor je herstel.

(Wat wel nog zo kan zijn is dat er resterende metabolieten overblijven die herstel hinderen, ook daar heb ik nog niets over gevonden).

Uiteraard correct me if I'm wrong, met bewijs uiteraard ipv broscience.
 
Laatst bewerkt:
Dat idee heb ik dus ook, "je kan toch niet in de -gaan met je hormonen"

alle input is welkom, ben ontzettende leek hierin..
 
en deca is 6 maanden nog detecteerbaar dus ook dat zal wel iets met herstel doen

vind goeie vraag ! bennieuwd naar de antwoorden
 
bump, niemand?
 
Is het niet zo dat deca en tren ook nog invloed heeft op een ander hormoon/receptor dan test. Dacht zoiets eens gelezen te hebben, maar weet het ook niet zeker. Waar zijn getxxl en cools? :)
 
Je hoort veel mensen zeggen dat bijvoorbeeld tren/deca veel heviger en of langer onderdrukt dan test alleen.
Maar welke hormonen worden er nu eigenlijk onderdrukt door testosteron en welke door het gebruik van trenbolone?
Is het niet zo dat als je hcg zou gebruiken dat je dan ook gewoon tren only zou kunnen doen?

wiki: antwoord testosteron onderdrukking?
De ontstane chemische prikkel wordt via het follikelstimulerend hormoon (FSH) en luteïniserend hormoon (LH) doorgegeven aan de teelballen.
dus testosteron onderdrukt: FSH en LH + ??


???

Test, tren, deca en alle andere AAS onderdrukken allemaal je FSH en LH, dus indirect je testosteron.
Tren en deca verhogen je prolactine (volgens mij de gevoeligheid daarvoor) waardoor deze dus harder je testosteron onderdrukken. Je kan hier cabergoline/dostinex of pramipexole voor nemen.

Tren only met hcg zou ik niet zo snel doen, maar in theorie zou het kunnen wanneer de dosering tren niet al te hoog is.

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 22:57 ----------

Is het niet zo dat deca en tren ook nog invloed heeft op een ander hormoon/receptor dan test. Dacht zoiets eens gelezen te hebben, maar weet het ook niet zeker. Waar zijn getxxl en cools? :)

Ja ze hechten sterk aan de progesteron receptor.
 
Oude foum op BB.com gaf van Big cat een profile per AAS. Dat was best leerzaam en handig, totdat besloten werd deze info te verwijderen. Sjans dat ik ze veelel op m'n hard disk gecopy'ed had.:-)

Daarin stond vroeger volgende
"There is little or no need to stack secondary drugs with fina. It does not aromatize. There is some concern as to fina being progestagenic, so you should you opt to stack it with an aromatizable compound it may worsen potential gynocomastia so adding winstrol or Nolvadex, or even both to such a stack may be wise. But in itself or in a non-aromatizing stack this is not necessary. The use for post-cycle estrogen antagonists is limited as well, so Nolva or clomid to boost natural test will have little use. It is a very strong androgen receptor agonist however, so perhaps using some HCG after a cycle may help you retain more gains and prevent testicular shrinkage, but since HCG does increase estrogen that does reinstate the use of Nolvadex or clomid as well."

D8 dat dit mss ook wel relevant was.

Grtz,
 
Ik denk zelf dat het ook met de metabolieten te maken heeft, deze blijven nog maanden in je bloed na een 19nor kuur!!
 
Onderdrukking van nandrolon vindt plaats via de AR (direct), PR (direct) en ER (indirect), speculeerbaar ook via de AR als oestrogeen onderdrukkend op niveau van de hypofyse/hypothalamus (nandrolon-AR complex bindt aan de ERE en activeert significant transcriptie in tenminste 1 weefsel). Daarnaast verestert het makkelijk weer in vetweefsel; afgifte is niet een zuiver exponentieel verval, nog vrij lang na gebruik blijft er genoeg over om te onderdrukken. Daarnaast inderdaad ook de metabolieten die onderdrukken. Simpelweg de langdurige onderdrukking, en de directe 'zware' onderdrukking zijn verantwoordelijk voor het moeizame herstel na zo'n product. Zeker in een staat van hypogonadie na 'n kuur zijn slechts vrij geringe hoeveelheden nodig om te blijven onderdrukken.

En daarnaast nog wellicht effecten die niet direct gemedieerd worden via de klassieke kernreceptoren waar ik zelf iig. niet bekend mee ben.

Je hoort veel mensen zeggen dat bijvoorbeeld tren/deca veel heviger en of langer onderdrukt dan test alleen.
Maar welke hormonen worden er nu eigenlijk onderdrukt door testosteron en welke door het gebruik van trenbolone?
Is het niet zo dat als je hcg zou gebruiken dat je dan ook gewoon tren only zou kunnen doen?

wiki: antwoord testosteron onderdrukking?
De ontstane chemische prikkel wordt via het follikelstimulerend hormoon (FSH) en luteïniserend hormoon (LH) doorgegeven aan de teelballen.
dus testosteron onderdrukt: FSH en LH + ??


???
Wel, wat ik terug zie in de literatuur wanneer er wordt gekeken bij AAS geinduceerde hypogonadie door gebruikers die pretty much van alles hebben gebruikt, valt iets raars op. Waar ik zelf uit anekdotisch bewijs van verscheidene mensen zie dat primaire hypogonadie een flink obstakel vormt bij herstel, zie ik dit -gek genoeg- niet terug in de literatuur. Wat zegt de literatuur? Wel doe een pubmed search op 'anabolic steroid AND hypogonadism', vervolgens krijg je 136 artikelen. Daarvan zijn er 7 relevant waarbij daadwerkelijk een individu AAS heeft toegediend (op eigen houtje) en vervolgens hypogonadaal blijft voor lange tijd. Wat zien we bij al deze 7 publicaties terug? Secundaire hypogonadie gek genoeg.

Wel nu lijkt dat direct tegenstrijdig met wat ik in ieder geval zie bij mensen, maar valt te verklaren. Ondanks dat primaire hypogonadie een flink obstakel vormt, herstelt het (bijna) altijd wel na heeeel wat maanden. Wat er over blijft zijn uitzonderingen, waarbij iets geks aan de hand is. Precies DAT zijn de gevallen die je in de literatuur tegenkomt, en daarbij is iets mis op niveau van de hersenen (hypofyse/hypothalamus); secundaire hypogonadie. Nu zou het louter kunnen dat er al iets mis was met die specifieke gevallen zoals vermeld in de literatuur, wat echter ook kan is dat dit wordt veroorzaakt door specifieke AAS via mechanismen die ik iig. niet ken. In dat geval is er geen heilige graal in de vorm van hCG of SERMs. Blijft echter louter speculatie van mijn kant, zijn nu eenmaal geen gecontroleerde studies van.
 
Laatst bewerkt:
Onderdrukking van nandrolon vindt plaats via de AR (direct), PR (direct) en ER (indirect), speculeerbaar ook via de AR als oestrogeen onderdrukkend op niveau van de hypofyse/hypothalamus (nandrolon-AR complex bindt aan de ERE en activeert significant transcriptie in tenminste 1 weefsel). Daarnaast verestert het makkelijk weer in vetweefsel; afgifte is niet een zuiver exponentieel verval, nog vrij lang na gebruik blijft er genoeg over om te onderdrukken. Daarnaast inderdaad ook de metabolieten die onderdrukken. Simpelweg de langdurige onderdrukking, en de directe 'zware' onderdrukking zijn verantwoordelijk voor het moeizame herstel na zo'n product. Zeker in een staat van hypogonadie na 'n kuur zijn slechts vrij geringe hoeveelheden nodig om te blijven onderdrukken.

En daarnaast nog wellicht effecten die niet direct gemedieerd worden via de klassieke kernreceptoren waar ik zelf iig. niet bekend mee ben.

Ik dacht dat metabolieten een soort van afvalproduct waren van de werkzame stof maar zelf niet werkzaam waren. Kan je wat dieper ingaan op hoe dit in zijn werk gaat?
 
Ik dacht dat metabolieten een soort van afvalproduct waren van de werkzame stof maar zelf niet werkzaam waren. Kan je wat dieper ingaan op hoe dit in zijn werk gaat?
Metabolieten is niks anders dan de benaming voor een substantie die een biochemische reactie heeft ondergaan. Dit kan van alles zijn, en kan zelfs 'n substantie potenter maken. Simpel voorbeeld is DHT. Testosteron wordt gereduceerd op C5, alpha georienteerd (5a-reductie) en voila je hebt DHT. DHT is een metaboliet van testosteron.

Om het verder toe te lichten m.b.t. afvalproducten die niet werkzaam zijn; uiteindelijk wordt er wel een metaboliet geproduceerd die makkelijk wordt uitgescheiden door het lichaam. Dit doet het lichaam door de substantie polairder/hydrofieler te maken. In het geval van testosteron vindt er dus 5a-reductie plaats of 5b-reductie (deze laatste geeft overigens geen actief androgeen op). Vervolgens wordt door 3a-HSD de carbonyl groep op C3 gereduceerd (3a-HSD is rijkelijk aanwezig in spierweefsel, daarom zijn 3-keto steroiden die 5a-gereduceerd zijn zwak anabool, ze worden C3 gereduceerd). Vervolgens vindt er nog wat metabolisatie ook plaats op de D-ring (de 'beruchte' 17b-hydroxylatie). Dit zijn allemaal 'fase 1' reacties, de substantie wordt 'klaargemaakt' voor fase 2 reacties, en is al wat polairder (hydrofieler, makkelijker uitscheidbaar). Vervolgens vindt er nog conjugatie plaats (fase 2 reactie) en is de stof nog polairder, waardoor het zeer makkelijk uitgescheiden wordt. Sommige AAS (oxandrolon) ondervinden overigens alleen fase 1 reacties.
Dit is pretty much het metabolisme van AAS in een notendop.

Dit komt overigens uitgebreid aan bod in het boek wat Peter en ik schrijven :eyebrow:
 
Laatst bewerkt:
Oke duidelijk. Thanks!
En ik verheug me erg op jullie boek :)
 
Oke duidelijk. Thanks!
En ik verheug me erg op jullie boek :)
Hoofdstukken over kernreceptoren, HPG as, steroidogenese, steroide metabolisme, steroide basisstructuur, SERMs, hCG en gyno zijn al grotendeels geschreven. Is echter nog heel veel werk aan de winkel, maar heb er zin in.
 
Hoofdstukken over kernreceptoren, HPG as, steroidogenese, steroide metabolisme, steroide basisstructuur, SERMs, hCG en gyno zijn al grotendeels geschreven. Is echter nog heel veel werk aan de winkel, maar heb er zin in.

Nice :)
 
is weer moelijke te bedrijpen maar het lukt wel ahahah

xxxl is dan tren en deca even zwaar voor het lichaam kwa onderdruking of zit er nog verschil in zijn natuurlijk bijde 19nor

ik heb zelf alleen gekuurd met test en of test en tren ik hoor bij mensen dat ze soms nog steeds problemen hebben na deca kuur (na maand of 4)bijv met de coïtus bij tren heb ik zelf alleen laast de eerst week a 14dagen


ook test only of kuur met tren erbij ik vind ik kwa herstel niet ver van elkaar liggen
 
is weer moelijke te bedrijpen maar het lukt wel ahahah

xxxl is dan tren en deca even zwaar voor het lichaam kwa onderdruking of zit er nog verschil in zijn natuurlijk bijde 19nor

ik heb zelf alleen gekuurd met test en of test en tren ik hoor bij mensen dat ze soms nog steeds problemen hebben na deca kuur (na maand of 4)bijv met de coïtus bij tren heb ik zelf alleen laast de eerst week a 14dagen


ook test only of kuur met tren erbij ik vind ik kwa herstel niet ver van elkaar liggen

Ik denk zelf dat tren zwaarder onderdrukt omdat het erg androgeen is, maar dat deca het herstel veel moeilijker maakt omdat het zo lang in je bloed blijft.
 
is weer moelijke te bedrijpen maar het lukt wel ahahah

xxxl is dan tren en deca even zwaar voor het lichaam kwa onderdruking of zit er nog verschil in zijn natuurlijk bijde 19nor

ik heb zelf alleen gekuurd met test en of test en tren ik hoor bij mensen dat ze soms nog steeds problemen hebben na deca kuur (na maand of 4)bijv met de coïtus bij tren heb ik zelf alleen laast de eerst week a 14dagen


ook test only of kuur met tren erbij ik vind ik kwa herstel niet ver van elkaar liggen

Is ook wel persoonsgebonden, ik had op 250/400 test/deca totaal geen libido-dip, in tegendeel zelfs. Heb het nog geuppt naar 600 deca en toen nog nergens last van :)
 
Zoals GetXXl aangeeft.

Iets simpeler uitgelegd:

Nandrolone (deca) hecht aan de androgeenreceptor waardoor er een signaal wordt gegeven dat eigen productie moet verminderen. Maar bij een man wordt oestrogeen geproduceerd via aromatasa. Dus omzetting van testosteron naar oestrogeen.

Hierdoor zal na omzetting van nandrolone naar oestrogeen (weliswaar minder dan testosteron) er een 2de signaal gegeven worden. Het lichaam merkt teveel oestrogeen op waardoor het de productie van testosteron weer zal verminderen. Hierdoor kan minder aromatasa plaatsvinden en dus oestrogeen (als je geen aas zou gebruiken dan).

Dus uit dit zou je kunnen opmaken dat nandrolone minder onderdrukt als testosteron. Maar zoals GetXXl aangeeft is er nog interactie van nandrolone met andere receptoren. Dit komt door de structuur van de stof, hierdoor past het op andere receptoren en kan deze activeren (serms passen ook op oestrogeenreceptor maar activeren niet, dus blokkeren).

Er zou hechting op de progesteronreceptor, oestrogeenreceptor en zelfs prolactinereceptor zijn. Nu is het nadeel van hechting op de progesteron-en prolactinereceptor dat deze de activiteit van de oestrogeenrecepor verhogen. Hierdoor is er minder oestrogeen nodig voor een hogere activiteit. Maar de hoeveelheid aan oestrogene stoffen blijft dus hetzelfde bij aas gebruik.

Dus nandrolone zelf en oestrogeen waar het naar omzet is veel actiever in het lichaam door hechting aan deze receptoren.


Trenbolone is hetzelfde verhaal ongeveer, alleen zet het niet om naar oestrogeen. Maar combinatie met testosteron in lage dosis kan al voldoende zijn voor serieuze onderdrukking. Ook moet men rekening houden met de veel grotere activiteit op de androgeenreceptor als testosteron of nandrolone zelf.


Ook benieuwd naar het boek trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
@GetXXL

Top man dat je de moeite neemt om een boek uit te brengen. De wijsheid die je hier met enige regelmaat toont gebundeld in een boek zal een aanwinst zijn voor alle juicers.
 
Back
Naar boven