XXL Nutrition

Verschil rechts en links

Bezoekers in dit topic

Constantine

Novice
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
81kg
Hallo allemaal.. ik train nu pas een maandje of 2 serieus en het gaat wel lekker tot nu toe. Alleen heb ik erg last van het verschil in kracht tussen mijn linker en rechterarm. Ik ben rechts, links is nog een stuk zwakker, in vrijwel alle spiergroepen. Ook als ik mijn armen aanspan zie ik in de spiegel dat mijn linkerarm maar vooral schouder een stuk kleiner is dan bij mijn rechterarm.

Ik dacht dat links vanzelf bij zou trekken naarmate de tijd verstreek maar dat is nu nog niet gebeurt, moet ik hier iets aan gaan doen (zoals oefeningen die je normaal met barbell doet met dumbbells doen heb ik gehoord?) of kan ik gewoon doortrainen zodat het misschien alsnog bijtrekt? Probeer nu al te stoppen als ik met links niet meer kan, zodat ik niet met rechts door ga duwen.

Of maak ik mezelf te veel druk hierover? Ben tenslotte ook nog maar 2 maanden bezig en begin nu net pas wat te merken qua spierontwikkeling..
 
Doorgaan, zal bijtrekken als je door blijft trainen.
Je linker arm is zwakker, dus ik zou proberen om die kant te laten bepalen of je doorgaat of niet zoals je zelf ook al aangaf.
Als links op zijn max loopt, stoppen. Ook al kan rechts nog 2 reps pushen.
 
Bedankt voor je reactie! Ja dat is dus wat ik al deed, vroeg me alleen af of dat dan wel voldoende zou zijn.
 
Dat, en voldoende eten om te kunnen herstellen van een training. Anders is het als dweilen met de kraan open:P
 
Back
Naar boven